Γιατί το στέγαστρο στο Παγκρήτιο δεν απομακρύνεται με τη βοήθεια γερανών αλλά… κομμάτι – κομμάτι!

Σάλος έχει ξεσπάσει μετά τα όσα διαδραματίστηκαν το πρωί του Σαββάτου, όπου στη διάρκεια αφαίρεσης του στέγαστρου του Παγκρήτιου Σταδίου, ένα κομμάτι λαμαρίνας έσπασε τα τσάμια στην αίθουσα με τα όργανα, στην οποία υπήρχαν αθλητές που γυμνάζονταν.

Από καθαρή τύχη δεν σημειώθηκε σοβαρότερο ατύχημα, γεγονός που εγείρει μείζονα ζητήματα σε σχέση με τις συνθήκες ασφαλείας και το πλαίσιο απομάκρυνσης του στεγάστρου.

Συγκεκριμένα με αφορμή το ατύχημα που έγινε σε ένα αθλητικό χώρο που κυριολεκτικά ασφυκτιά από κόσμο που αθλείται, τίθενται μια σειρά από ερωτηματικά για τη διαδικασία που επιλέχθηκε για να απομακρυνθεί το στέγαστρο, τα οποία αναδύονται από τη δεύτερη μέρα εκτέλεσης εργασιών και εγκατάστασης του νέου αναδόχου.

Όπως προκύπτει το στέγαστρο που αναπτύσσεται σε 4.500 τετραγωνικά μέτρα αφαιρείται κυριολεκτικά κομμάτι κομμάτι.

Κάθε κομμάτι λαμαρίνας, δένεται με σχοινιά από την κορυφή του Παγκρήτιου και κατεβαίνει σταδιακά στο έδαφος (παρακάτω βίντεο)

Ωστόσο η διαδικασία αυτή χαρακτηρίζεται αφενός ανορθόδοξη και αφετέρου μη ασφαλής όπως στην πράξη αποδείχτηκε από το ατύχημα που σημειώθηκε.

Το γεγονός ότι με τα σχοινιά απομακρύνονται κομμάτια λαμαρίνας σε ένα σημείο απόλυτα εκτεθειμένο στους δυνατούς ανέμους, δείχνει πόσο εύκολο είναι να συμβεί ένα ατύχημα όπως αυτό που καταγράφηκε.

 

 

Σοκαρισμένοι πολίτες που βρέθηκαν στο σημείο σχολίαζαν στο Patris gr ποια είναι τα μέτρα ασφάλειας που έχουν ληφθεί στη διαδικασία απομάκρυνσης του στεγάστρου και τόνιζαν ότι η όλη διαδικασία είναι εξαιρετικά επισφαλής.

Επίσης ένα ακόμα σημείο που εντοπίζεται είναι ότι η απομάκρυνση του στεγάστρο που γίνεται τόσο τμηματικά καθώς αφαιρείται κομμάτι κομμάτι απαιτεί πάρα πολύ χρόνο.

Και το ερώτημα είναι εάν έχει υπολογιστεί σε πόσο χρόνο θα ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία και ποιο είναι το δίχτυ ασφαλείας στα έργα που εκτελούνται.

Αντίστοιχα ένα ακόμα ερώτημα που τίθεται είναι που θα μπορούσαν μέσα σε λιγότερο χρόνο και περισσότερη ασφάλεια να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.

Παράλληλα ζητούν εξηγήσεις για την επίβλεψη του έργου στην οποία όπως προκύπτει δεν έχει εμπλοκή η τεχνική υπηρεσία του Δήμου.

Σε κάθε περίπτωση έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθούν οι εργασίες με βάση την ανάθεση του έργου που δόθηκε μετά από την εκδήλωση πρόσκλησης ενδιαφέροντος οικονομικών προσφορών.

Ο μεγάλος θόρυβος που προκλήθηκε από το ατύχημα που σημειώθηκε, έχει προκαλέσει αναταράξεις και στον εργολαβικό κλάδο αφού με ανακοίνωση της εταιρία που είχε εργαστεί στο Παγκρήτιο το προηγούμενο διάστημα σπεύδει να ξεκαθαρίσει ότι δεν συνδέεται με το συγκεκριμένο έργο. Παράλληλα όμως βάζει στο τραπέζι της συζήτησης κρίσιμα ζητήματα για τα κριτήρια ασφάλειας και ποιότητας των έργων σημειώνοντας με νόημα ότι «δεν είναι ρεαλιστικό να εκτελούνται με το 1/3 του εκτιμώμενου κόστους».

Συνεργάτης της εταιρείας σπεύδει να ανακοινώσει ότι «μετά τα γεγονότα κατά τις εργασίες καθέλκυσης του ανατολικού στεγάστρου στο Παγκρήτιο στάδιο, ενημερώνω ότι η Upworks Constructions δεν έχει αναλάβει το εν λόγω έργο. Πολύ κατανοητό το ενδιαφέρον από πολλούς συναδέλφους και φίλους για όσα συνέβησαν. Είναι λογικό, καθώς το όνομα της UpWorks μαζί με τους αντίστοιχους αναδόχους συνδέθηκαν τα προηγούμενα χρόνια με το Δήμο Ηρακλείου μέσα απο μια σχέση εμπιστοσύνης και καλής συνεργασίας, χωρίς να έχει προκύψει το παραμικρό πρόβλημα στο ζήτημα ασφαλείας των χρηστών και εργαζομένων. Ας ανοίξει λοιπόν η συζήτηση σχετικά με τα κριτήρια στις αναθέσεις έργων. Προφανώς δεν είναι ρεαλιστικό με το 1/3 του εκτιμώμενου κόστους (όπως συνέβη στο Παγκρήτιο αυτή τη φορά) να περιμένουμε ότι θα πληρούνται τα κριτήρια ασφαλείας και ποιότητας»