Γιατί ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάνουν βόλτες στο λιμάνι του Ηρακλείου;

Θα παραξενευόσασταν εάν βλέπατε ένα αυτοκίνητο να κάνει κύκλους στην παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου; Εάν το φαινόμενο αυτό επαναλαμβανόταν σε καθημερινή βάση; Αρκετοί πολίτες που εργάζονται στην παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου αναρωτήθηκαν και έψαξαν τα αίτια του περίεργου αυτού φαινομένου.

Πρόκειται για ταξιδιώτες οι οποίοι ταξιδεύουν με το πλοίο της γραμμής και μάλιστα με το υβριδικό ή ηλεκτρικό όχημα τους.

Παρά τις οδηγίες από τις ναυτιλιακές εταιρίες, οι οδηγοί ξεκινούν για το ταξίδι τους έχοντας «φορτίσει» πλήρως το όχημα τους, γνωρίζοντας πως έχουν χιλιόμετρα να διανύσουν. Αυτό όμως που δεν φρόντισαν να μάθουν είναι πως η φόρτιση της μπαταρίας άνω του 40% δεν επιτρέπεται.

Έτσι, κατά την επιβίβαση τους στο πλοίο ενημερώνονται για τους κανόνες για την πρόληψη και τον περιορισμό πιθανών κινδύνων οπότε το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι βόλτες γύρω από το λιμάνι προκειμένου η φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος να πέσει στο 40%.

Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων

Ως εκ τούτου και για λόγους πρόληψης, οι προαναφερόμενες οδηγίες προς τους οδηγούς των AFVs που θέλουν να επιβιβαστούν σε ακτοπλοϊκό πλοίο, αναφέρουν ότι:

α) στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητάς αυτών και

β) στα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.

Η υποχρέωση

Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες – οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του, βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει.
Απαγόρευση

Τέλος, δεν θα επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου.