Η συγκεκριμένη αριστουργηματική νουβέλα της Φερνάντα Μελτσόρ δίνει μία εις βάθος απάντηση για το ζήτημα της βίας στο Μεξικό. Ο Πόλο είναι ένας δεκαεξάχρονος κηπουρός του πολυτελούς οικιστικού συγκροτήματος “Πάρανταϊς”. Προερχόμενος από ένα προβληματικό οικογενειακό περιβάλλον, με μία αυταρχική και απαξιωτική μητέρα, έχει αποβληθεί οριστικά από το σχολείο και προσπαθεί να λύσει τα προβλήματά του με τη βοήθεια του αλκοόλ.
Σε ένα εργασιακό περιβάλλον οικονομικής εκμετάλλευσης και σύγχρονης σκλαβιάς, συναναστρέφεται κρυφά τον συνομήλικό του Φράνκο, γόνο εύπορης οικογένειας που κατοικεί στο “Πάρανταϊς”. Αν και θεωρεί τον Φράνκο απωθητικό, με δίπλες στην κοιλιά και μπιμπίκια στη μούρη, έναν ανεγκέφαλο έφηβο που έχει μια απίστευτη σεξουαλική εμμονή με την σαγηνευτική παντρεμένη γειτόνισσά του σενιόρα Μαριάν και δηλώνει σε κάθε ευκαιρία «ότι θα την γαμήσει είτε με το καλό είτε με το άγριο», αδυνατεί να διακόψει την παρέα μαζί του.
Ουσιαστικά αυτούς τους δύο νέους ενώνει ο αλκοολισμός, τα τσιγάρα, οι τσόντες και το κακοποιητικό και βίαιο πλαίσιο, μέσα στο οποίο έχουν μεγαλώσει. Χωρίς αγάπη στη ζωή τους, χωρίς στόχους και όνειρα, νιώθοντας θυμό και απόρριψη, θα διαπράξουν τον απόλυτο όλεθρο, τον οποίο η συγγραφέας προοικονομεί στην αφήγησή της από την πρώτη κιόλας πρόταση του πεζογραφήματος.
Με μία τριτοπρόσωπη αφήγηση από την πλευρά του Πόλο και περιγράφοντας και τους δύο ήρωες, η Μελτσόρ ουσιαστικά γίνεται η ίδια μέσω της γραφής της είτε ο ταξικά καταπιεσμένος άνθρωπος που καταλήγει να μισεί όσους εκπροσωπούν μία χυδαία επίδειξη πλούτου είτε ο διεστραμμένος και μισογύνης άντρας. Το έγκλημα δεν καταγγέλλεται, απλά εξηγείται και πέρα από την όποια προσωπική ευθύνη, υπεύθυνη είναι και η κοινωνία.
Ειδικότερα παρουσιάζεται μια μεξικάνικη κοινωνία βυθισμένη στην φτώχεια, στα καρτέλ ναρκωτικών και στις συμμορίες. Αλλά ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην ευθύνη της οικογένειας που μπορεί να καταστρέψει ψυχοσυνθέσεις και να οδηγήσει στη δημιουργία ανθρώπινων τεράτων. Τελικά όμως, ακόμη και μέσα στον απόλυτο ζόφο, ίσως υπάρχει περιθώριο σωτηρίας δια μέσου της αναζήτησης της ελευθερίας. Το βιβλίο και λόγω γλώσσας είναι ιδιαίτερα σκληρό και απόλυτα πειστικό στο ύφος του, ένας άθλος της μεταφράστριας Αγγελικής Βασιλάκου. Επάξια υποψήφια για το Διεθνές Βραβείο Booker 2022.