“Απαγορεύεται στους μεταμφιεσμένους να κρατάνε στα χέρια τους ράβδους ή άλλα σκληρά αντικείμενα, τα οποία θα μπορούσαν να προξενήσουν κακό στο διπλανό τους. Δεν επιτρέπεται να ρίπτουν σκόνη ή οποιαδήποτε άλλη ουσία, που μπορεί να επιφέρει κακό και να βλάψει τους άλλους. Να μην είναι γυμνοί και να μη διαπράττουν άσεμνα ή αηδή θεάματα, επιπλέον να μη διακωμωδούν πρόσωπα ή πράγματα και να μην ρίπτουν αυγά.

Όταν τους ζητηθεί από κάποιο όργανο της τάξεως, πρέπει να επιδείξουν την ταυτότητά τους ή να αποκαλύψουν το πρόσωπό τους. Σε αντίθετη περίπτωση θα τιμωρούνται με βάση το άρθρο 459 του ποινικού κώδικα”.

Φυσικά ακολουθούσε η υπογραφή του έχοντος το γενικό πρόσταγμα για την τήρηση της τάξεως και στην προκειμένπη περίπτωση ήταν ο διοικητής της Διοικήσεως Χωροφυλακής Ηρακλείου, αντισυνταγματάρχης, Καστανάκης Γεώργιος.

Φλεβάρης του 1955. Ο αρθρογράφος απορεί και ο ίδιος με την αποκριάτικη ζωηρότατη κίνηση στην αγορά. Τα κέντρα, οι ταβέρνες και κυρίως τα στέκια του χορού είναι κατάμεστα και δεν βρίσκει εύκολα κανείς τραπέζι για να καθίσει. Ακόμα και στα συνοικιακά κέντρα δημιουργήθηκε ένα είδος αποκριάτικης αποκέντρωσης, φαινόμενο αξιοπρόσεκτο που δεν παρατηρούνταν άλλες φορές. Η νυχτερινή ζωή είναι ζωηρότατη και οι μασκαράδες, παρέες-παρέες, κατακλύζουν τα νυχτερικά χορευτικά κέντρα, αφού γίνοντια μια μεγάλη παρέα με τους αμασκάρευτους.

Κάποιοι άλλοι βέβαια, μονίμως κουρασμένοι και αγέλαστοι, βρίσκονται από τις 8 το βράδυ στο κρεβάτι τους. Ένας χορός, αυτός του ΟΤΕ, σημείωσε εξαιρετική επιτυχία και όλο το κοσμικό Ηράκλειο παρέστη με εξαιρετικές αμφιέσεις, φυσικά και με τις πλέον επίσημες. Εκεί να δείτε τουαλέτες κυριών με εξαίσιο γούστο και προσδίδουσες παχυλόν πορτοφόλι.

Οι πλανώδιοι φωτογράφοι κάνουν χρυσές δουλειές, όπως δείχνουν τα πράγματα, αφού χορεύοντες και μη δελεάζονται από την θέα της φωτογραφίας και γενικά της φωτογραφικής μηχανής, δεχόμενοι ευχαρίστως ν’ απαθανατίσουν ένα ενστατανέ από μια βραδιά αποκριάτικης ευθυμίας. Η εντοπία βιομηχανία επίσης των κοτιγιόν δίνει και παίρνει.  Κι ενώ ο λόγος είναι “περί φωτογραφίας” στο αραστά, δίνεται η ευκαιρία σ’ όλους να φωτογραφηθούν, σε γνήσια καλλιτεχνική φωτογραφία, με μηχανήματα γερμανικής προέλευσης, από τον γνωστό φωτογράφο Γιώργο Ξυλούρη.

ΤΕΤΟΙΕΣ ΜΕΡΕΣ... ΤΕΤΟΙΑ ΛΟΓΙΑ! Ελεγχόμενες αποκριάτικες εκδηλώσεις
Γλέντι, χαρά, διασκέδαση… τέτοιες μέρες στην πολιτεία του Μεγάλου Κάστρου. Δεν θα ήταν κακό να ξεκινήσει κάποιος από το νέο καφέ ουζερί το “Ζάπειον” του Γιώργου Μ. Πεδιαδιτάκη για αρχή ή από τα “Βαλκάνια” για κάποιους εκλεκτούς μεζέδες συνοδευόμενους από καλό κρασί και μετά από το αδιάκοπο γλέντι να καταλήξει στον “Βαρδαβά” για μία σούπα, ένα πατσά που είναι ό,τι το καλύτερο μετά από “τέτοιου είδους” ταλαιπωρίες και γιατί όχι και για ένα ζεστό ντεκότο!

Θα κλείσω όμως τη σημερινή αποκριάτικη αναφορά μου, μ’ ένα άρθρο που έχει σχέση  με την κίνηση αυτών των ημερών, των ημερών του γλεντιού και του κεφιού, των ημερών της αποκριάς, που οι Καστρινοί ήξεραν να τιμούν και να γιορτάζουν περισσότερο από τον καθένα. Το άρθρο αυτό το υπογράφει ο Μίμης Χριστοδούλου στο οποίο και αναφέρει: “Μεγάλη επιτυχία σημείωσε προχθές η Τσικνοπέμπτη στα χορευτικά κέντρα, αλλά και στη λέσχη του Ηρακλείου.

Οι παιδικοί χοροί των νεαρών αμφοτέρων των φύλων με πολύχρωμες και ωραίες αμφιέσεις ήταν περίφημοι. Την πρώτη θέση σους παιδικούς χορούς κατείχαν η Λέσχη Ηρακλείου, καθώς και τα κέντρα Ντορέ, Αλόμα και Ρεγκινάκη. Την 9η βραδυνή όλα τα κέντρα της πόλεώς μας εγέμισαν από πλήθος μεταμφιεσμένων και μη. Εις το λιμενικόν περίπτερον η εξαιρετική τραγουδίστρια Ανθή Αστέρη με τα υπέροχα τραγούδια της, σκόρπισε το κέφι και την χαρά, μέχρι των πρωινών ωρών.

Αλλά και εις το κέντρο Αλόμα η εξαιρετική χορεύτρια Εύα Λία και ο εξαιρετικός χορευτής Μονχικα-Στυλ με την εξαιρετική φωτεινή ατραξιόν τους σημείωσαν μεγάλη επιτυχία. Ο χορός και το κέφι μετεδόθη και εις τους λοιπούς μέχρι της πρωίας.

Η αίθουσα Ντορέ κατείχε την πρώτη θέση. Ο κόσμος υπό τους ήχους της μουσικής εχόρεψε και τραγούδησε μέχρι των πρωινών ωρών. Βέβαια αυτή η επιτυχία οφείλεται στην εξαιρετική ορχήστρα του κ. Μάρκου Λεγάκη που με τους μοντέρνους ρυθμούς έχει ξετρελλάνει τους Ηρακλειώτες.

Επίσης και στο κέντρο Ταμπού με το αστέρι του λαϊκού τραγουδιού και την Π. Τζατζά υπήρχε ζωηρό κέφι μέχρι των πρωινών ωρών. Επίσης και στο κέντρο Φράλιξ εσημειώθη εξαιρετική κίνησις. Το ίδιο και στο παραθαλάσσιο κέντρο Καστέλλα, η κίνησις δεν υστερούσε. Το λαϊκό αθηναϊκό συγκρότημα έδωσε στους φίλους των λαϊκών τραγουδιών το κέφι και την χαρά.

Τα κέντρα Χαρίλαος, Ροδακινιές, Τζομπανάκη, Περλεπέ, Βογιατζή, Τζιτζιφιές είχαν κι αυτά αρκετές γλεντζέδικες παρέες που εχόρευαν και ξεφάντωσαν μέχρι το πρωί. Γενικά η κίνηση κατά την ημέρα αυτή ήταν μεγάλη”.

Έτσι γιόρταζε τέτοιες μέρες, το Μεγάλο Κάστρο, τις γιορτές της αποκριάς. Με τους πολλούς επιτυχημένουτς μασκαράδες στους δρόμους και στις πλατείες του. Με την φιλαρμονική του Δήμου να ψυχαγωγεί τους Καστρινούς στην πλατεία των Τριών Καμαρών και τον μαέστρο της τον Τζωρτζάκη να έχει περιλάβει στο ρεπερτόριό του ευχάριστα κομμάτια που άρεσαν σε όλους!