Σε ομιλία μου ενώπιον της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, στις 15/11/2017, κατήγγειλα τις αυθαιρεσίες κατά των Ελλήνων επιβατών στα γερμανικά αεροδρόμια.
Από τις 12 Νοεμβρίου 2017 έως και τις 11 Μαΐου 2018 και στο πλαίσιο αποφάσεων λειτουργίας εξαιρέσεων της Σένγκεν, οι Γερμανοί αποφάσισαν να θέσουν «σε καραντίνα» τους επιβάτες από την Ελλάδα.
Σε όσους επιβάτες προσγειώνονται από την Ελλάδα στα γερμανικά αεροδρόμια τους απαγορεύουν τη χρήση γέφυρας αποβίβασης (φυσούνας) και τους πηγαίνουν με λεωφορεία σε ειδικό χώρο ελέγχου.
Εκεί οι υπηρεσίες ασφαλείας τους κάνουν εξονυχιστικό έλεγχο, αρκετές φορές τους ανακρίνουν και μετά τους αφήνουν να παραλάβουν τις αποσκευές τους.
Εδώ υπάρχει ένα σοβαρό θέμα παραβίασης δικαιωμάτων πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για το οποίο ενημέρωσα την Επίτροπο κ. Μπουλς, η οποία ήταν παρούσα στην προαναφερόμενη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Ευρωβουλής, αλλά υπάρχει κι ένα ακόμη σοβαρότερο θέμα, που αφορά την Ελληνική αξιοπρέπεια. Και αυτό γιατί τα μέτρα ασφαλείας, που έχει λάβει εντολή να εφαρμόζει η Ομοσπονδιακή Γερμανική Αστυνομία, μετατρέπουν τους Έλληνες, σε πολίτες «δεύτερης κατηγορίας».
Οι Γερμανοί μάς οφείλουν τις γερμανικές αποζημιώσεις.
Η Γερμανία επέβαλε στην Ελλάδα την τρόικα, τη λιτότητα και τη φτώχεια. Η Fraport έχει αρπάξει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Οι Γερμανοί στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2015, κάλεσαν δια στόματος Άνγκελας Μέρκελ τους μετανάστες στη Γερμανία και μετά όταν άλλαξε η πολιτική τους, αποφάσισαν να κάνουν την Ελλάδα αποθήκη ψυχών.
Σήμερα δήθεν υπό τον φόβο εισόδου στη Γερμανία παράνομων μεταναστών από την Ελλάδα και για να λύσει ένα πρόβλημα, που η ίδια η Γερμανία δημιούργησε, αντιμετωπίζει την Ελλάδα σαν μία χώρα de facto εκτός Σένγκεν, μετατρέποντας τους Έλληνες σε πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
Το δυστύχημα, όμως, δεν είναι τι κάνουν οι Γερμανοί, αλλά πώς απαντάει η ελληνική κυβέρνηση, η οποία ακολουθεί τις πολιτικές των δανειστών και της Γερμανίας απολύτως υποταγμένη.
Δεν διεκδικεί τις γερμανικές αποζημιώσεις, εγκαταλείπει την Ελλάδα στο έλεος των δανειστών και των «κορακιών», αφήνει τη χώρα να μετατραπεί σε ένα τεράστιο στρατόπεδο μεταναστών και δεν εκμεταλλεύεται την αφορμή που της δίνεται τώρα, από τη συμπεριφορά των Γερμανών, για να άρει μονομερώς την εφαρμογή της Συνθήκης Σένγκεν.
Κόντρα στην καθεστηκυία αντίληψη για την ανάγκη παραμονής μας στον χώρο Σένγκεν, από τον Δεκέμβρη του 2015 οπότε και η προσφυγική κρίση βρισκόταν σε έξαρση, πρότεινα να αποχωρήσουμε από τη Συνθήκη Σένγκεν καθώς η Ελλάδα, ως χώρα Σένγκεν έγινε χώρα μαγνήτης για τους χιλιάδες πρόσφυγες, επειδή ερχόμενοι εδώ καταγράφονται και αποκτούν ταξιδιωτικά έγραφα τύπου Σένγκεν και μπορούν έτσι να συνεχίσουν το ταξίδι τους στην καρδιά της Ευρώπης.
Κατέστησα, λοιπόν, σαφές ότι η μείωση των προσφυγικών ροών περνά μέσα από την αποχώρησή μας από τη Συνθήκη Σένγκεν.
Κάλεσα τότε την ελληνική κυβέρνηση να απορρίψει τις ιδεοληψίες της και να κινηθεί με βάση το εθνικό συμφέρον. Τεκμηρίωσα, επίσης, την άποψη ότι τα οφέλη της αποχώρησή μας από τη Σένγκεν είναι τεράστια και ότι πολλά από τα μειονεκτήματα που προβάλλονται είναι ανυπόστατα.
Είχα επισημάνει τότε και επιμένω στη θέση μου ότι η Συνθήκη Σένγκεν δεν έχει σχέση με αυτό καθαυτό το δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας προσώπων εντός της Ε.Ε., καθώς το δικαίωμα αυτό προϋπήρχε της Σένγκεν στο πλαίσιο της τότε Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας (ΕΟΚ). Η Συνθήκη Σένγκεν αφορά την κατάργηση διαβατηριακών και άλλων ελέγχων εντός της ζώνης Σένγκεν κατά την κυκλοφορία των πολιτών της Ε.Ε., χωρίς όμως να μπορεί να αναιρέσει και να περιορίσει αυτό καθαυτό το δικαίωμα της ελεύθερης κυκλοφορίας των πολιτών της Ένωσης.
Εξάλλου, τα προβλήματα στην κυκλοφορία των προσώπων δεν τα προκαλούν οι νόμοι της Ε.Ε., αλλά οι αυθαιρεσίες κρατών μελών. Η ταλαιπωρία των Ελλήνων επιβατών στα γερμανικά αεροδρόμια είναι κλασικό παράδειγμα αυθαιρεσίας.
Επίσης, το δικαίωμα εγκατάστασης εντός της Ε.Ε. αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της Ένωσης και προϋπήρχε ήδη από την εποχή της πάλαι ποτέ ΕΟΚ.
Ακόμα και μετά την αποχώρησή μας από τη Σένγκεν, οι Έλληνες πολίτες θα μπορούν να εγκαθίστανται και να εργάζονται ελεύθερα στις χώρες μέλη της Ε.Ε.
Τα ελληνικά προϊόντα θα μπορούν να διακινούνται ελεύθερα, όπως και τώρα, αφού έτσι κι αλλιώς η Σένγκεν αφορά μόνο την κυκλοφορία προσώπων.
Επίσης, η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει την αποχώρησή της από τη Σένγκεν και να επιτρέψει την έλευση εκατομμυρίων Ρώσων τουριστών χωρίς τις χρονοβόρες διαδικασίες έκδοσης βίζας και με προφανές όφελος για την τουριστική μας βιομηχανία και την εθνική οικονομία.
Δυστυχώς όμως η ελληνική κυβέρνηση χάνει συνεχώς τις μάχες στα περισσότερα πολιτικά μέτωπα.
Τα μνημόνια και η μερκελική λιτότητα συνεχίζουν να φτωχοποιούν τον λαό μας. Τα «κοράκια ετοιμάζονται να αρπάξουν τα σπίτια των Ελλήνων. Το μεταναστευτικό πρόβλημα μεγεθύνεται, ενώ η κυβέρνηση έχει απολέσει τη λύση των μετεγκατάστασεων και δεν αξιοποιεί την έξοδο της χώρας από τη Σένγκεν.
Και τώρα ανέχεται την αντιευρωπαϊκή και προσβλητική συμπεριφορά της Ομοσπονδιακής Γερμανικής Αστυνομίας απέναντι σε Έλληνες πολίτες.
Όμως ο ελληνικός λαός δεν ανέχεται άλλο τις προσβολές και γνωρίζει ότι πλέον υπάρχει για την ΕΛΛΑΔΑ, Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.
* Ο Νότης Μαριάς είναι πρόεδρος του Κόμματος ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ, ευρωβουλευτής, καθηγητής Θεσμών Ε.Ε. στο Πανεπιστήμιο Κρήτης