Κ. δήμαρχε

Ένας παράγοντας που καθορίζει την ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα και ειδικότερα σε αυτό που ονομάζομε “ιστορικό κέντρο” της πόλεως είναι η κυκλοφορία των οχημάτων που για πυκνοκατοικημένες περιοχές και περιοχές με μεγάλη εμπορική δραστηριότητα (όπως είναι το κέντρο του Ηράκλειου) οφείλει να περιορίζεται στο ελάχιστο και να εξυπηρετεί αποκλειστικά την τροφοδοσία των εμπορικών καταστημάτων και την πρόσβαση των παρόδιων στις κατοικίες τους.

Αυτά για μια “κανονική” και “ευρωπαϊκή” πολη.

Στο Ηράκλειο όμως, όπως και σε όλη τη χώρα, που τα περισσότερα είναι “χύμα” δεν συμβαίνει αυτό. Με πρόσφατη απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου κατόπιν προφανώς εισηγήσεων υπηρεσιακών παραγόντων, της επιτροπής κυκλοφορίας, της επιτροπής ποιότητος ζωής (τρομάρα της) με άστοχο και αψυχολόγητο σχεδιασμό επιτρέπει, προτρέπει και ενθαρρύνει (ως συντομότερη διαδρομή) τη ΔΙΑΜΠΕΡΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ των οχημάτων από το ιστορικό κέντρο της πόλεως, δηλαδή τον διεμβολισμό διά των οχημάτων του ιστορικού κέντρου, αδιαφορώντας έκτος των άλλων για την έντονη επισκεψιμότητα, για το πλήθος πεζών ημεδαπών και αλλοδαπών και μάλιστα με τρεις (3) διαφορετικές διαδρομές.

Δηλ. τα οχήματα που από τα δυτικά προάστια της πόλεως (Χανιώπορτα κ.λπ.) που επιθυμούν να ανέβουν στην πλατεία Ελευθερίας μπορούν να το κάνουν διά μέσου των οδών Χρονάκη -Κορωναίου-Αριάδνης-Μαλικούτη και Ιδομενέως – Μεραμβέλλου ή και Πασιφαης – Μεραμβέλλου ή και Μαλικούτη – Υγείας – Μεραμβέλλου, διασχίζοντας δηλ. το ιστορικό κέντρο της πόλεως σε ήδη φορτισμένη και επιβεβαρυμένη περιοχή λόγω και του θηριώδους parking στην οδό Κορωναίου 26 ΑΝΤΙ να οδηγηθούν στην πλατεία Ελευθερίας μέσω της παραλιακής οδού -ΚΤΕΛ- οδού Εφέσου – Ικάρου – πλατεία Ελευθερίας.

Οι δρομοι στα ιστορικά κέντρα των πόλεων είναι τοπικής κυκλοφορίας, εξυπηρετούν αποκλειστικά τους περίοικους και την εμπορική δραστηριότητα που υπάρχει κοντά και ΟΧΙ ΤΗ ΔΙΑΜΠΕΡΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ η οποία απαγορεύεται εντελώς. Εξάλλου, η διαμπερής κυκλοφορία της πόλεως αντίκειται στις μελέτες Δοξιάδη από τη δεκαετία 1990 και τις μελέτες Ρέντζου προσφάτως. Αλλά ο Δήμος Ηρακλείου έχει άλλη άποψη δυστυχώς.

Με την επιστολή μου αυτή απευθύνω έκκληση στον Δήμο Ηράκλειου να αναθεωρήσει την απόφαση αυτή που δημιουργεί μεγάλη κυκλοφοριακή όχληση αλλά και ηχορύπανση στους κατοίκους του ιστορικού κέντρου αλλά και όχι μόνο σε αυτούς, και να αλλάξει το ταχύτερο δυνατόν τον σχεδιασμό αυτό που αποπνέει αστοχία, προχειρότητα και επιπολαιότητα (τι θα λένε άραγε οι περίοικοι της οδού Μαλικούτη που για να πάνε στα σπίτια τους κάνουν άσκοπες διαδρομές;) με ένα νέο σχεδιασμό προσεκτικά μελετημένο (ο οποίος κατά την άποψη μου απαιτεί μόνο αντιδρόμηση των οδών 1. Aριάδνης ( μεταξύ Σαπφούς και Μαλικούτη) και 2. Μαλικούτη (μεταξύ Υγείας και Αριάδνης) ούτως ώστε να απαγορεύσει εντελώς τη δυνατότητα διαμπερούς κυκλοφορίας (διεμβολισμού δηλ. όπως έγραψα παραπάνω) του κέντρου της πολεως.

Με εκτίμηση

Μιχάλης Φραγκιαδάκης,

ομίτιμος τοπ. μηχ. Ε.Μ.Π.,

κάτοικος κέντρου πόλεως