Ακούγεται και γράφεται, κατά καιρούς, η  άποψη από  μερικούς επιπόλαιους  ιστορούντες, ότι  οι Νεοέλληνες  δεν έχουν καμιά σχέση  με τους Αρχαίους Έλληνες, αλλά  είναι ένα ετερόκλητο κράμα  Βλάχων, Αράβων, Σλάβων, Βενετσιάνων, Τούρκων, Αρβανιτών κλπ. με βάση την αιματολογική τους σύσταση.

Η άποψη βέβαια αυτή είναι  και ανιστόρητη και επιστημονικά ατεκμηρίωτη.

Αλλωστε, μόνο στην επιστήμη της ζωολογίας  υπάρχουν οι όροι “καθαρόαιμο  άλογο”, “ημίαιμο  σκυλί” “υβρίδιο  μουλάρι”.

-Για τους ανθρώπους τέτοιου είδους “καθαρότητα γενετική” είχε σαν σημαία του ο ναζισμός, ο οποίος  εξόντωσε εκατοντάδες χιλιάδες  ψυχές που το μόνο τους “έγκλημα” ήταν ότι  δεν πληρούσαν τις ρατσιστικές προδιαγραφές του Χίτλερ καθόσον δεν ήταν  μέλη της ΑΡΙΑΣ ΦΥΛΗΣ, των καθαρόαιμων, δήθεν, Γερμανών, που έπρεπε να είναι ξανθοί με γαλανά μάτια, ενώ ο ίδιος  ο Φύρερ ήταν μελαχρινός  με μαύρα μάτια  και εβραϊκής, απότερης καταγωγής!

Στις σύγχρονες δημοκρατικές κοινωνίες τέτοιοι  φασιστικοί  διαχωρισμοί δεν έχουν θέση.

Επιμιξίες  είχαν και έχουν  όλοι  οι λαοί χωρίς να έχει  απειληθεί  η εθνολογική τους υπόσταση. Αντίθετα  ενισχύθηκαν βιολογικά.

Συνεκτικό  στοιχείο των εθνών  είναι  κατά βάση η Παιδεία και ο Πολιτισμός.

Αλλωστε ο Ισοκράτης, πριν 2500 περίπου χρόνια  είχε πεί ότι: “Έλληνες είναι οι της  ημετέρας Παιδείας μετέχοντες”, δηλαδή όσοι εμφορούνται από τα νάματα και τις αξίες του Ελληνικού Πολιτισμού.

Ο ελληνικός πολιτισμός με την ασύγκριτη  δύναμη του αποτέλεσε ένα τεράστιο  “χωνευτήρι” που αφομοίωσε και ομογενοποίησε  ντόπιους, κατακτητές, δούλους, μετανάστες  κλπ σε ένα ενιαίο σύνολο με  κοινό στοιχείο  το πολιτιστικό (ελληνική γραμματεία, γλώσσα, ήθη, έθιμα κλπ).

Υπάρχει λοιπόν ιστορική συνέχεια.

Οι σημερινοί Νεοέλληνες έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά  με τους Αρχαίους Έλληνες, τα ίδια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της φυλής μας.

Πλάι στον Μαραθώνα και τις Θερμοπύλες μπορούμε να βάλουμε ισότιμα το 1821, το Κούγκι, το Αρκάδι, το έπος του 1940 αλλά και δίπλα στον εφιάλτη ένα Πήλιο Γούση ή έναν Θανάση Βάγια ή  τους δωσίλογους της Κατοχής.

Άρα, παρά τη σκλαβιά αιώνων, υπάρχει  ιστορική συνέχεια του λαού μας  από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας”.

Ένα ολοκληρωμένο ψυχογράφημα των προγόνων μας, από έναν Ρωμαίο Συγκλητικό,  τον Μενένιο Απιο, η Ρωμαιοκρατία κράτησε 350 χρόνια, μπορεί να αποτελέσει μέτρο σύγκρισης με τον ψυχισμό των Νεοελλήνων, στοιχείο  που μπορεί να επιβεβαιώσει η μη  την άποψη περί ιστορικής συνέχειας τους στο πέρασμα των αιώνων.

Τα  κύρια σημεία του ψυχογραφήματος αυτού των Αρχαίων Ελλήνων, είναι:

-Α. “Ο Έλληνας είναι πολύ εγωιστής. Κατά τον Πρωταγόρα το άτομο του  είναι πάντων χρημάτων μέτρον. Το “εγώ” του Έλληνα  είναι ατίθασο και αχαλίνωτο  γεγονός που δεν τον αφήνει  να είναι δίκαιος”.

-Β “Ο  Έλληνας δεν παραδέχεται άλλη κρίση δικαίου από την δική του”.

-Γ “Οι ‘Ελληνες αλλάζουν τους νόμους συχνά, ενώ εμείς στη Ρώμη έχουμε το Ρωμαϊκό  Δίκαιο επι αιώνες αναλλοίωτο.

Χαίρονται  να παραβιάζουν  εύστροφα  τους νόμους με σοφιστικές ερμηνείες, συμφωνα με τα συμφέροντά  τους”.

-Δ “Ο  ‘Ελληνας έχει  ασθενική  ιστορική μνήμη.

Η Εκκλησία του Δήμου σαγηνεύεται όταν  τους πεις θα αλλάξεις όλους  τους νόμους”.

-Ε. “Ο Έλληνας  βοηθά τον ασθενέστερο όχι τόσο από φιλανθρωπία αλλά γιατί με αυτή την πράξη επιδεικνύει την υπεροχή του”.

-ΣΤ. “Ο  Έλληνας  δεν συγχωρεί στον συμπολίτη του την προκοπή και αν είναι στο χέρι του να τον εμποδίσει θα το κάνει.

-Ζ. “Δεν του αρέσει η χονδροκομμένη  δολοφονία με στιλέτο, όπως κάνουμε εμείς στη Ρώμη, αλλά η  καλυμμένη  συκοφαντία, ένα είδος αναίμακτου ηθικού φόνου, ενός φόνου που αφήνει ανέπαφη την σάρκα και το θύμα περιφέρει  την ηθική του ατίμωση σε δρόμους και σε πλατείες.

Ο Έλληνας κατέχει άριστα την  τέχνη της συκοφαντίας. Βρίσκει τον διφορούμενο λόγο ώστε αυτός να λέει ότι το λέει με την καλή έννοια ενώ εσύ που τον ακούς να το εννοείς με την κακή του σημασία”.

-Η “Η αγάπη του για την ισότητα δεν απορρέει από την αγάπη του στην δικαιοσύνη αλλά από τον φόβο μην τον ξεπεράσει κάποιος πιο άξιος από αυτόν”.

-Θ. “Δεν  είναι σπάνιο  οι Έλληνες  να επιλέγουν να τους εκπροσωπούν μετριότητες με ολες τις αυτονόητες δυσμενείς επιπτώσεις  για το ίδιο το μέλλον τους, γιατί φθονούν τους ικανότερους από αυτούς και ακόμη  θεωρούν ότι μπορούν να επηρεάσουν τις μετριότητες από το παρασκήνιο”.

-Ι. “Ο  εγωισμός  όμως κάνει τους Έλληνες  καλούς στρατιώτες   στον πόλεμο και άξιους μαχητές γιατί η γενναιότητα είναι ατομική πράξη”.

-Κ. “Δώσε στους Έλληνες δυνατότητα   έντιμης υποχώρησης. Να μη φανεί ότι τους διατάζεις, γιατί από τον εγωισμό  προστατεύοντας την αξιοπρέπειά τους θα σηκώσουν τα όπλά εναντίον σου”.

-Λ. “Δώσε τους πλασματική ισοτιμία  καθόσον αυτή η παροχή θα είναι ο σιωπηρός όρος    της αναίμακτης  υποταγής τους”.

-Μ “Να φοβάσαι, όχι εκείνους τους Έλληνες  που απροκάλυπτα εκφωνούν λόγους εναντίον μας αλλά εκείνους που με το αόρατο στιλέτο  της συκοφαντίας διεισδύσουν στους προθαλάμους  της εξουσίας του Καίσαρα  για να καταφέρουν θανάσιμο χτύπημα…”.

-Ν. “Μη  ξεχνάς ότι οι Έλληνες που είναι υπερήφανοι για το ένδοξο παρελθόν τους και έχουν  την υπερηφάνεια  του ξεπεσμένου ευγενή, είναι οι ίδιοι που τιμώρησαν αυτούς που τους προσέφεραν τον υπέρτατο πολιτισμό που ανέπτυξαν.

Είναι αυτοί που εξόρισαν τον Περικλή  τον Φειδία, τον Θεμιστοκλή και τον Αριστείδη τον Δίκαιο, στον δε Σωκράτη  έδωσαν να πιει κώνειο…”.

Το ψυχογράφημα  των Αρχαίων Έλλήνων του Ρωμαίου, αυτού,  Συγκλητικού, δεν χρειάζεται  και πολύ σκέψη  να καταλάβει κάποιος ότι ταιριάζει “γάντι” και για τους Νεοέλληνες, γεγονός που δικαιώνει την επιστημονική άποψη  ότι οι Νεοέλληνες  είναι από ιστορική   άποψη, η συνέχεια των Αρχαίων  Ελλήνων.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να αγωνισθούμε να αποβάλλουμε τις κακές έξεις της φυλής μας. Διότι αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσης του έθνους μου.