Ο πολιτισμός και η πρόοδος των ανθρωπωκοινωνιών στις ημέρες μας θεμελιώνεται πάνω στην επιστήμη και τη γνώση.

Όλα ξεκινούν από την ενθάρρυνση και παρότρυνση των πολιτών ως μελών μιας κοινωνίας να ασχοληθούν με τις επιστήμες. Και σ’ αυτό η εκπαίδευση καλείται τον πρώτιστο ρόλο διαχρονικά μέσα σε μιαν κοινωνία να παίζει.

Συγκεκριμένα, η κοινωνική και η ατομική υλική προκοπή και ευημερία επιτυγχάνονται κάθε φορά που η δημόσια και δωρεάν για όλους εκπαίδευση πετυχαίνει τον κύριο σκοπό της. Ο σκοπός αυτός που δεν είναι άλλος από την ισορροπία και τη στενή σύμπραξη και την αλληλοβοήθεια των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας με τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες.

Επιδιώκοντας την επέκταση των αποτελεσμάτων της αλληλεπίδρασης μεταξύ της επιστήμης και της κοινωνίας σε κάθε τομέα και πτυχή της ανθρώπινης ζωής και συνάμα οι πολίτες να νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια και εμπιστοσύνη απέναντι στην επιστήμη και την έρευνα και στα αποτελέσματά τους, η δημόσια εκπαίδευση θα πρέπει πάντα να εξασφαλίζει την καλύτερη και την πληρέστερη παροχή της κάθε στιγμή απαιτούμενης γνώσης σε όλους.

Έτσι θα συμβάλλει και στο να γίνουν εφικτές η ενεργοποίηση και τη συνεργασία των πολιτών για την αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων.

Για το λόγο αυτό, η από το δημοτικό σχολείο έως και τα πανεπιστήμια εκπαίδευση πρέπει να βασίζεται σε έναν καλά δομημένο και επουδενί στείρο προγραμματισμό, να μη βαλτώνει, αλλά διαρκώς να εξελίσσεται, προκειμένου σε κάθε τόπο και εποχή να ενισχύει την αρμονική ένταξη των πολιτών στο γύρω τους κοινωνικό περιβάλλον και τη χωρίς δυσεπίλυτα προβλήματα μεταφορά των γνώσεων στην πράξη.

Και όταν γράψαμε πριν «να μη βαλτώνει», δεν εννοούμε τίποτα άλλο, παρά μόνον ότι η εκπαίδευση οφείλει να δημιουργεί τις εξελίξεις γύρω της και όχι να τις παρακολουθεί ως ανήμπορη ουραγός.

Επιπλέον, να βρίσκει τρόπους ανάπτυξης και καλλιέργειας σε βασικές και σημαντικές δεξιότητες για τον καθένα μας όχι μονάχα στον τομέα των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας με στόχο την τεχνολογική καινοτομία, αλλά και των ανθρωπιστικών επιστημών, προκειμένου να αναζητούνται τα αίτια και να βρίσκονται οι λύσεις για ό,τι απασχολεί το σύγχρονο άνθρωπο ως μέλος μιας οργανωμένης κοινωνίας.

Καταλήγοντας εφόσον όλοι βλέπουμε και αντιλαμβανόμαστε συνάμα τα θετικά αποτελέσματα για μας τους ίδιους και τις κοινωνίες μας στους τομείς της έρευνας, της επιστήμης, της τεχνολογίας, της παιδείας, του πολιτισμού και του περιβάλλοντος, οσάκις η σε όλες τις βαθμίδες της δημόσια και δωρεάν για όλους εκπαίδευση στέκεται γερά και όρθια στα πόδια της, ένα χρέος έχουμε όλοι οι πολίτες:

Να μην τη ναρκοθετούμε, αλλά να τη στηρίζουμε διαρκώς και με όλες μας τις δυνάμεις. Εσείς, αλήθεια, τι λέτε;