Κύριε Περιπατητή,

θα ήθελα πολύ να γελάσω, αλλά δεν μπορώ, επειδή έχω δύο παιδιά, που σε λίγα χρόνια θα δώσουν Πανελλήνιες… συγγνώμη, Πανελλαδικές… συγγνώμη, Γενικές Εξετάσεις… συγγνώμη, τις Κεντρικά Οργανωμένες Εξετάσεις! Θα ήθελα πολύ, να υπήρχε η δυνατότητα να στοιχηματίσω, πάνω στο ότι ο κάθε υπουργός Παιδείας, κάνει ό,τι μπορεί, για να αφήσει τη σφραγίδα του, στην εξέλιξη της πορείας στην εκπαίδευση, στη χώρα μας. Και το επιχειρεί, ξέροντας ότι ο διάδοχός του θα καταργήσει την όποια αλλαγή, για να προωθήσει τη δική του. Η υπόθεση αυτή μου θυμίζει τη διαδοχή της ηγεσίας στη Σοβιετική Ένωση, με την αποσταλινοποίηση από τον Χρουστσώφ, που αποκαθηλώθηκε από τον Μπρέζνιεφ και ακολούθησαν οι Ανθρώπωφ, Τσερνένκο, Γκορμπατσώφ… Γιατί, το βέβαιο είναι πως σύντομα, πριν εφαρμοστεί οτιδήποτε από το σημερινό υπουργό, θα ακολουθήσει άλλος κ.ο.κ.

Για να μη φλυαρώ, το μόνο καλό που έχει το νέο σύστημα που προτείνεται, είναι εκείνο ακριβώς για το οποίο κατηγορείται. Ότι δηλ. αυξάνει τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Λέχθηκε, ήδη, ότι οι εξετάσεις του Ιανουαρίου θα είναι προαιρετικές… και αν ο βαθμός του Ιανουαρίου είναι μεγαλύτερος από εκείνο του Ιουνίου, θα υπολογίζεται μόνο ο μεγαλύτερος.

Έκοψε η μαγιονέζα… με το να εξετάζεται όποιος μαθητής το θέλει, καθώς και να επιλέγεται ως τελικός βαθμός εκείνος του Ιανουαρίου, που … αντιστοιχεί σε ολιγότερη ύλη! Η αλήθεια είναι πως οι μαθητές πρέπει να συνηθίσουν να δίνουν εξετάσεις, δηλ. να αξιολογούνται πολύ πιο συχνά, γιατί οι όποιες εξετάσεις, συνοδεύονται και από το ενδεχόμενο της αποτυχίας, πράγμα που προξενεί φόβο και αβεβαιότητα στους υποψηφίους. Όμως, να μην τα γράψουμε όλα, σήμερα…Εκείνο που δεν αλλάζει είναι ότι: 1) Δεν νοείται εισαγωγή σε σχολή, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς εξετάσεις.

Εκείνοι οι οποίοι υποστηρίζουν την ελεύθερη είσοδο στις σχολές και εκεί να γίνεται η διαλογή, είναι εκτός πραγματικότητας.

Τι αξία θα είχε για ένα μαθητή με μέτριες δυνατότητες, να μεταβεί σε άλλη πόλη, να εγκατασταθεί εκεί (γράφε έξοδα) και μετά από έξι μήνες ή ένα χρόνο, να του ανακοινωθεί ότι δεν έχει τα προσόντα για να φοιτήσει στη σχολή της προτίμησής του; Με τι τίτλο (και με τι μούτρα) θα επιστρέψει στο σπίτι του … δεν θα είναι πάλι αποτυχών; Ή μήπως προσπαθήσει να αποφύγει την απόρριψη, ακολουθώντας την οδό της συναλλαγής, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο; Γιατί είναι γνωστό, πως … κανείς δεν είναι άγιος!!!

Ας μην ξεχνάμε, επίσης, ότι το σύστημα των Πανελληνίων (ή όπως αλλιώς…) είναι μια μεγάλη πολυετής κατάκτηση, την οποία ο ίδιος ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας χαρακτήρισε ως «μια διαδικασία που δεν υπάρχει αμφιβολία πως είναι αδιάβλητη, ίσως το πιο αδιάβλητο που υπάρχει σε αυτή τη χώρα, αλλά που είναι εξαντλητική και απάνθρωπη». Αυτό το εξαντλητική και απάνθρωπη, τι το ήθελε; Μήπως η ίδια η ζωή, στη συνέχεια, θα είναι για τους νέους πιο επιεικής; Νέοι είναι, το διάβασμα και η πνευματική εργασία είναι «η δουλειά» τους και η κατάληξη είναι οι εξετάσεις, δηλ. η αξιολόγησή τους.

Τι δεν καταλάβαμε; Το «εξετάσεις» ή το «αξιολόγηση»;Επίσης: 2) Οι ήδη υπεράριθμες σχολές, δέχονται η κάθε μία υπεράριθμους φοιτητές. Το αποτέλεσμα είναι οι σχολές να μην λειτουργούν έτσι όπως πρέπει. Δυσαρέσκεια εκ μέρους των πανεπιστημιακών, ικανοποίηση από το υπουργείο και την εκάστοτε κυβέρνηση, που «σπρώχνει» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσους περισσότερους μπορεί. Το αποτέλεσμα είναι η μη εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία των πανεπιστημίων/ΤΕΙ. Κύριε Περιπατητή, δεν θυμάμαι, ακριβώς, πότε η προοδευτική (γρ. οπισθοδρομική) παρούσα κυβέρνηση, κατάργησε δυο νόμους, άλλων συντηρητικών (εδώ τι γράφουμε;) κυβερνήσεων.

Ο ένας ήταν ότι οι εισαγόμενοι στις ανώτατες σχολές έπρεπε να έχουν τουλάχιστον μέσο όρο το 10. Με τα σημερινά δεδομένα, αρκεί να γράψεις το όνομά σου (κι αυτό σωστά;) και εισάγεσαι κάπου… Ο άλλος, έχει να κάμει με το Άσυλο στα πανεπιστήμια. Άσυλο, σημαίνει ότι μαζευόμαστε μια παρέα (δεν ρωτάει κανείς το ποιόν μας), κρεμάμε κάποια πλακάτ με κάποιο αίτημα, κλείνουμε την είσοδο της σχολής, βανδαλίζουμε, γράφουμε συνθήματα στους τοίχους ή επιδιδόμαστε σε ό,τι παραβατική ενέργεια, διακόπτουμε τη λειτουργία της σχολής και δεν δίνουμε λογαριασμό σε κανένα.

Αντίθετα, έχουμε την ανοχή ή και την προστασία της αστυνομίας … και ίσως της παρούσας κυβέρνησης! Με τη νέα αλλαγή, για να ζητήσει ο Πρύτανης την επέμβαση της αστυνομίας, πρέπει να έχει κερδίσει –ταυτόχρονα- το Λόττο, το Τζόκερ και το Προ-Πο … και σαράντα κύματα! Μας βλέπουν οι ξένοι και μας κοροϊδεύουν!

Αυτά…Κύριε Περιπατητή, δεν θέλω να κάνω κατάχρηση του χρόνου σας. Το θέμα δεν είναι απλό. Το παραδέχομαι. Ίσως και να σας έγραψα πολύ βιαστικά.

Όμως, τα στοιχεία μου τα έχετε και αν θέλει ο υπουργός να τον διαφωτίσω … πολύ ευχαρίστως θα το πράξω.

Σς ευχαριστώ
Κ.Μ.Π

[email protected]