Απίστευτες «εμπειρίες» προσφέρει στον ταξιδιώτη η διέλευσή του στο ΒΟΑΚ, από τη δύση (Χανιά) ως την ανατολή (Αγιος Νικόλαος). Αν μη τι άλλο δεν θα πλήξει καθόλου, αφού μπορεί να δει, να ακούσει και να… μυρίσει πολλά και «ενδιαφέροντα» πράγματα ενόσω θα… τραμπαλίζεται στο -προ μισού αιώνα στρωμένο- οδόστρωμα της λεβεντογέννας, που σε ορισμένα σημεία του η «Στράτα του Ψηλορείτη» στο

Μυγερό φαίνεται σαφώς πιο βατή από την άσφαλτο – ο θεός να την κάνει – του Βόρειου Οδικού Άξονα!
Από πού να ξεκινήσει κανείς; Ποια άλλη «εθνική οδός» αναδίδει αυτές τις «υπέροχες» οσμές στο ύψος του Φόδελε (σκουπιδίλα) και της Σκαλέτας (γουρουνίλα); Σε ποια εθνική οδό μπορεί να κάνει τα… ψώνια του; Αν είναι χειμώνας, τα εσπεριδοειδή παραταγμένα μετά τις Σίσες και αν είναι καλοκαιράκι, θα πάρει τα πεπονοκάρπουζά του από το ύψος του Πανόρμου,ενώ θα κάνει και μια στάση στις Βρύσες Αποκορώνου για ένα γιαουρτάκι πρόβειο!

Αλλά ο ΒΟΑΚ προσφέρεται και για θρησκευτικό τουρισμό, αφού μπορούν οι διερχόμενοι να σταματήσουν άνετα στην Εθνική ν’ ανάψουν ένα κεράκι στο Σεληνάρι κι ένα στον Άγιο Φανούριο πριν τα Χανιά, μπας και τους βοηθήσει η χάρη τους να φτάσουν στον προορισμό τους, μετατρέποντας έτσι και μέρος της εθνικής σε εκκλησιαστικό πάρκινγκ!

Γιατί μήπως δεν έχει τούνελ ο ΒΟΑΚ; Εντάξει, δεν είναι όμοια με εκείνα των Άλπεων, το ένα μάλιστα είναι τόσο πεπαλαιωμένο, που δεν έχει καν φώτα μέσα, κάτι σαν τη «μαύρη τρύπα» του διαστήματος και γι’αυτό το όριο ταχύτητας πριν εισέλθουν τα τροχοφόρα σ’ αυτό είναι το μοναδικό στον κόσμο, φαντάζομαι για δρόμο «ταχείας» κυκλοφορίας, 40 χλμ/ώρα!!! Άλλωστε είναι κοντά στο Σεληνάρι και πάλι θα βοηθήσει η χάρη της να μπούμε και να βγούμε από κει μέσα.

Ξεχωριστές «εμπειρίες» προσφέρει ο ΒΟΑΚ και στο μονίμως εργοτάξιο «Γουβών-Χερσονήσου», όπου η υπό κατασκευή γέφυρα της Άρτ.., -συγγνώμη εν τη ρύμη του λόγου ήταν αυτό, Αποσελέμη ήθελα να πω-, κρατά τα οχήματα σε «ουρά» χιλιομέτρων με σταθερή την ταχύτητα της προπορευόμενης «γουρούνας» που θα συναντήσει το ασθενοφόρο ή το όχημα της Πυροσβεστικής, που μάλλον δε θα προλάβουν στην αποστολή τους, ενόσω το πιωμένο Εγγλεζάκι κάνει τη «γουρουνίσια» βόλτα του συνδυαζόμενη με ηλιοθεραπεία του οδηγού…

Το “must” πάντως του δρόμου είναι η κλίση των στροφών στο ΒΟΑΚ, όπου οι τεχνικοί σχεδιασμού τους μάλλον ήταν απόφοιτοι …κλασικού λυκείου με έφεση στα Λατινικά και την «Πολιτεία» του Πλάτωνα! Δεν εξηγείται διαφορετικά πως σε όλες τις στροφές η κλίση είναι ανάποδη από την κανονική, ώστε να εκτροχιαστεί σίγουρα το όχημα που θα μπει απότομα σ’αυτές!

Όμως παράπονο δεν έχουν ούτε οι …ζωόφιλοι,αφού πιθανότατα να βρεθούν οι οδηγοί πρόσωπο με πρόσωπο με κάθε είδους αμνοερίφιο, που με «αίσθημα ευθύνης» βόσκουν οι ποιμένες πέριξ του ΒΟΑΚ, ώστε να υπάρχει ένας ακόμα λόγος για την «κακιά στιγμή» που δεν είναι ακριβώς «κακιά», αλλά απόπειρα ανθρωποκτονίας εκ προθέσεως!

Τα σουρεαλιστικά και μοναδικά πανελληνίως ευτράπελα του ΒΟΑΚ θα μπορούσαν να αποτελέσουν σκηνικό του Λουίς Μπουνιουέλ ή του Εμίρ Κουστουρίτσα, αν δεν μας εξέθεταν γενικώς και ειδικώς! Αλλά για όσους ανησυχούν να είναι σίγουροι πως οι εκπρόσωποι του νησιού όλο και κάποια… επερώτηση θα καταθέσουν στη Βουλή για την κατάσταση του ΒΟΑΚ και για κάποιες «μελέτες» που έγιναν ή θα γίνουν! Ε, ας ησυχάσουμε επομένως…