Έμειναν έκπληκτοι οι γονείς των μαθητών και οι περισσότεροι Έλληνες, όταν άκουσαν τον υπουργό παιδείας προχθές στο σχολείο κατά τον καθιερωμένο Αγιασμό να λέει, ότι από του χρόνου το πρώτο κουδούνι στα σχολεία θα χτυπά στις εννέα και όχι στις οχτώ το πρωί.

Θεωρείται άξια σχολίου η παραπάνω είδηση γιατί το θέμα δεν είναι το μείζον ζήτημα που απασχολεί την Παιδεία σήμερα, ούτε αυτό προέκυψε ξαφνικά ως ανάγκη επίλυσης μεταξύ των προβλημάτων της ελληνικής κοινωνίας, αντίθετα αποτελεί ένα γεγονός ήσσονος σημασίας.

Χωρίς αντικειμενικό σκοπό, κριτήρια σκοπιμότητας βελτίωσης των συνθηκών και χωρίς καμία δημόσια διαβούλευση, πήραν απόφαση που ανατρέπει τον προγραμματισμό εκατοντάδων Ελλήνων μαθητών και γονέων.

Αντί να σημάνουν συναγερμό γιατί οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών με βάση την κλίμακα των χωρών του Ο.Ο.Σ.Α. συνεχώς επιδεινώνονται, αντί να ενισχύσουν την αξιολόγηση των σχολικών δομών και των εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας βρήκε το χρόνο να ασχοληθεί με την ώρα έναρξης των σχολικών μαθημάτων, παρουσιάζοντας ένα νέο είδος πρωτότυπου πολιτικού λαϊκισμού λέγοντας:

«Γιατί να μην κοιμόμαστε και λίγο παραπάνω;».

Μήπως επηρεάστηκε από τον προβληματισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάργηση της αλλαγής της ώρας από την χειμερινή σε θερινή, για να αλλάξει την ώρα έναρξης των μαθημάτων και στα σχολεία;

Μήπως επηρεάστηκε από τις έρευνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με τις οποίες θα αυξάνονταν οι επιδόσεις των μαθητών και η ψυχοσωματική τους υγεία, συνδέοντας την βιολογική ανάγκη του εφήβου για περισσότερες ώρες ύπνου;

Δεν υπάρχει απάντηση με δεδομένο ότι δεν είναι πρώτη φορά που ο υπουργός Παιδείας αιφνιδιάζει την σχολική κοινότητα και ίσως αναπολώντας την μεγάλη του Γένους Σχολή, φιλοδοξεί να πρωτοτυπήσει δημιουργώντας μία «μεγάλη του ύπνου σχολή» για τους Έλληνες.

Η βασικότερη ένσταση που προβάλλεται με την ανακοινωθείσα αυτή απόφαση, είναι τι θα γίνουν τα περισσότερα παιδιά με τους εργαζόμενους γονείς που είναι υποχρεωμένοι να τα μεταφέρουν από τις 07.00 ή τις 07.30 το πρωί στα σχολεία.

Η απάντηση που δίδεται είναι ότι η πρόωρη προσέλευση των μαθητών θα παραμείνει ως έχει, όμως αυτό σημαίνει ότι θα περιμένουν δύο τουλάχιστον ώρες κάθε πρωί στο σχολείο μέχρι να αρχίσει το μάθημα.

Σε κάθε περίπτωση θα έχουμε μία αδικαιολόγητη αναστάτωση στο χώρο της Παιδείας χωρίς κανένα αντικειμενικό όφελος για γονείς και μαθητές.

Μετά από τα παραπάνω και τις διατυπωθείσες απορίες, ενστάσεις, συζητήσεις, επανήλθε ο υπουργός με νεότερη δήλωση λέγοντας ότι η αλλαγή της ώρας είχε αναγγελθεί και παλαιότερα, εγκαλώντας τα μέσα που προέβαλαν το θέμα αφού πρόθεσή του ήταν να κάνει τεστ στους δημοσιογράφους.

Το τελικό συμπέρασμα από αυτή την υπόθεση είναι ότι σε αυτόν τον τόπο εξακολουθεί να απουσιάζει από την διαχείριση των καθημερινών προβλημάτων της κοινωνίας η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα.

Δυστυχώς ακόμη και σήμερα ασχολούμαστε για την ώρα που θα χτυπάει το κουδούνι στα σχολεία, αντί να σημάνουμε συναγερμό για την επιδείνωση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η Ελλάδα δεν πρόκειται να βγει ποτέ από την κρίση εάν δεν αναβαθμιστεί το επίπεδο της Παιδείας.

Το μείζον ζήτημα δεν είναι εάν θα χτυπάει το κουδούνι των σχολείων μια ώρα νωρίτερα ή αν θα σχολάνε οι μαθητές μια ώρα αργότερα, αλλά πως θα καταφέρουμε να εκπαιδεύσουμε τους πολίτες του μέλλοντος.

Πρέπει να αφήσουμε τα κουδούνια των σχολείων να χτυπάνε κανονικά και να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας στο μέλλον που μας αφορά αλλάζοντας οριστικά πολιτική πορεία, αφού ακούσουμε προσεκτικά τον κώδωνα του κινδύνου…

 

*Ο Μαρίνος Παττακός είναι πολιτικός προϊστάμενος  Δημοτικής Αστυνομίας