Είναι κατανοητή η επίδειξη μεγάλης ευαισθησίας από σοβαρή μερίδα του Ελληνικού λαού στο θέμα της ονομασίας της γείτονος χώρας με όλα τα συνακόλουθα της ονομασίας (υπηκοότητα, γλώσσα, εθνότητα).
Είναι όμως ακατανόητη η επίδειξη αδιαφορίας για τον εξ ανατολών διαρκή και αυξανόμενο κίνδυνο σε βάρος της εθνικής κυριαρχίας της χώρας μας στο Αιγαίο, στις βραχονησίδες του και στα νησιά του.
Η διαρκής έργω και λόγω αμφισβήτηση από την Τουρκία των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων σε γη, αέρα και θάλασσα στο Αιγαίο, με αναφορά σε γκρίζες ζώνες, με απόφαση της Τουρκικής εθνοσυνέλευσης ως αιτία πολέμου σε περίπτωση επέκτασης της αιγιαλίτιδας ζώνης μας από έξι σε δώδεκα ναυτικά μίλια σύμφωνα με τη συνθήκη της Ουρουγουάης(Montego bay) περί δικαίου της θάλασσας, επικαιροποίηση της συνθήκης της Λωζάνης, διαχωρισμό με βάση την αρχή της μέσης οδού στο Αιγαίο, διότι τα νησιά δεν έχουν κατά την Τουρκία υφαλοκρηπίδα, διαρκείς ενοχλήσεις και αμφισβητήσεις από την Τουρκία στην Κυπριακή ΑΟΖ, συνέχιση παραμονής Τουρκικών στρατευμάτων κατοχής στην Κύπρο κατά παραβίαση κάθε διεθνούς κανόνα δικαίου και των επανειλημμένων ψηφισμάτων του Ο.Η.Ε., πλήρη αδυναμία της Τουρκίας να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις για την ένταξή της στην Ε.Ε. κάτι που σήμερα φαίνεται είτε αδύνατο, είτε πολύ μακρινό ακόμα και για την πολιτική της Γερμανίας και πολύ περισσότερο για τη Γαλλία, η μη εμπλοκή του ΝΑΤΟ στις διενέξεις δύο μελών κρατών του κατά το σύμφωνό του, αποδεικνύουν ότι η όποια ολιγωρία της Ελλάδας απέναντι στον κίνδυνο αυτό,μπορεί στο μέλλον να δημιουργήσει εθνική τραγωδία, ενώ και ήδη από το 1976 λόγο μη εκμετάλλευσής μας του θαλασσίου πλούτου του Αιγαίου πελάγους.
Αντί λοιπόν λαϊκής συστράτευσης,πολιτικής συμπόρευσης και στρατιωτικής και διπλωματικής κινητοποίησης και προπαρασκευής, παρατηρείται απλή διπλωματική ρηματική διαμαρτυρία ότι η Ελλάδα δεν ακολουθεί την Τουρκία, η Τουρκία παραβιάζει το διεθνές δίκαιο, δεν συμβάλλει στις σχέσεις καλής γειτονίας και δεν βοηθάει την ενταξιακή της πορεία στην Ε.Ε.
Η μόνη αξιόλογη διπλωματική κίνησή μας είναι η προσέγγιση με το Ισραήλ για την αξιοποίηση της Κυπριακής ΑΟΖ, που όμως δεν αποτελεί εχέγγυο στρατιωτικής επέμβασης του τελευταίου σε περίπτωση κήρυξης πολέμου Ελλάδας-Τουρκίας.
Θα έπρεπε επομένως η Ελλάδα,αντί να εφησυχάζει, να έχει ακολουθήσει το παράδειγμα του Ισραήλ στη δημιουργία αξιόμαχων ενόπλων δυνάμεων σε συνάρτηση με σύναψη ισχυρών συμμαχιών και ειδικότερα με Αίγυπτο, Σερβία για στρατιωτική παρέμβαση υπέρ της χώρας μας σε περίπτωση πολέμου με την Τουρκία(ενδεικτική η παρέμβαση του Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς για την κάθοδο του Σισμίκ το 1987 για έρευνες στο Αιγαίο).
Παράλληλα θα πρέπει να επιδιωχθεί χάραξη διακομματικής εξωτερικής πολιτικής, άμυνας και ασφάλειας.
Βασικές προϋποθέσεις και των δύο αξόνων είναι η ισχυρή οικονομία και η πολιτική σταθερότητα,που απαιτούν πάταξη του πελατειακού κράτους,μη ταύτιση του κράτους με την κυβέρνηση και Σύνταγμα ,που προνοεί αυτά.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥ.
Α. Συνταγματικές προβλέψεις
- Μειοψηφική συμμετοχής της κυβέρνησης στην εκλογή ηγεσίας των ενόπλων δυνάμεων, των σωμάτων ασφαλείας, της δικαιοσύνης, του Ν.Σ.Κ και του Δ.Σ. της δημόσιας τηλεόρασης.
- Παραίτηση ή διαγραφή Βουλευτή σημαίνει πάντοτε υπαγωγή της έδρας του στο κόμμα με το οποίο εκλέχτηκε.
- Πάγιος εκλογικός νόμος.
- Εκλογή του ΠτΔ πάντοτε από τη Βουλή κατά σειρά με 180, 151 Βουλευτές χωρίς καταφυγή στις κάλπες.
- Κοινή ποινική ευθύνη και κοινή ποινική διαδικασία Υπουργών και Βουλευτών, Πρωθυπουργού και ΠτΔ.
- Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών, που συγκαλεί ο ΠτΔ.
- Υποχρεωτικό Δημοψήφισμα για οποιοδήποτε θέμα με συλλογή 500.000 υπογραφών με γνήσιο υπογραφής ή και ηλεκτρονικά αδιάβλητα προς το Υπουργείο Εσωτερικών.
- Ομοίως υποχρεωτική εισαγωγή σχεδίου νόμου στη Βουλή.
- Ειδικό νομοθετικό σώμα.
- Απεξάρτηση μισθολογίου Δικαστών από οποιοδήποτε υπάλληλο και λειτουργό.
- Πρόβλεψη μετακλητών υπαλλήλων μόνο στον Πρωθυπουργό έως δέκα και δύο σε κάθε Υπουργό, ένα σε κάθε Διοικητή Οργανισμού, ένα σε κάθε Πρόεδρο Ανεξάρτητης Αρχής..
- Οι νομοπαρασκευαστικές επιτροπές στελεχώνονται μόνο από ειδικό κατάλογο δημοσίων υπαλλήλων και είναι μόνιμες.
- Καταργούνται παντελώς οι συμβασιούχοι υπάλληλοι στο Δημόσιο τομέα, πλην εξαιρετικής έκτακτης ανάγκης από μόνιμη επιτροπή άμεσα διαπιστουμένης και μόνο όσο διαρκεί η ανάγκη αυτή και όχι πέραν του εξαμήνου, ουδέποτε δε προσλαμβάνεται άλλη φορά το ίδιο πρόσωπο για κάλυψη τέτοιας ανάγκης.
Β. Στρατιωτικού περιεχομένου προτάσεις
- ΚΥΣΕΑ με συμμετοχή και των κομμάτων στη Βουλή κατ’αναλογία Βουλευτικής εκπροσώπησης.
- Μόνιμο Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής και Άμυνας, που ενημερώνει ανά τρίμηνο τον ΠτΔ, τον Πρωθυπουργό, τον Πρόεδρο της Βουλής, τα κόμματα, τους αρχηγούς των κομμάτων στη Βουλή, εγγράφως και προφορικά, εφ’όσον ζητηθεί το τελευταίο.
- Σύγχρονη δια πυρός και σιδήρου ακομμάτιστη πολεμική βιομηχανία στα πρότυπα του Ισραήλ.
- Μόνιμη Διακομματική Επιτροπή εξοπλισμών με εν ενεργεία και αποστράτους Αξιωματικούς και ειδικούς επιστήμονες με κανονισμό λειτουργίας .
- Σύναψη συμμαχιών και συμφωνιών στρατιωτικής συνεργασίας ιδίως για κοινές στρατιωτικές ασκήσεις, μετεκπαίδευση, συμπαραγωγή πολεμικού υλικού, παροχή συγκεκριμένης στρατιωτικής βοηθείας σε περίπτωση πολέμου και ιδιαίτερα με Γαλλία, Σερβία, Ισραήλ.
- Εξέταση δυνατοτήτων κεραυνοβόλου πολέμου.
- Σταθερή προμήθεια σημαντικού στρατιωτικού εξοπλισμού από Γαλλία.
ΚΑΙ ΕΣΤΑΙ Η ΕΣΧΑΤΗ ΠΛΑΝΗ ΧΕΙΡΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ.
* Ο Στέλιος Βασαλάκης είναι συνταξιούχος νομικός σύμβουλος του Ν.Σ.Κ., συνταξιούχος δικηγόρος παρ’ Α.Π. του Δ.Σ.Η., πτυχιούχος Νομικής και Πολιτικών Επιστημών.