Toυ Μαρίνου Παττακού

Η πλειοψηφία της ελληνικής κοινής γνώμης έχει αποδεχτεί και έχει προσαρμοστεί στις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων και των μέτρων που επιβλήθηκαν από την Πολιτεία, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης στην κοινή προσπάθεια κατά της διασποράς του κοροναϊού.

«Φοράμε μάσκα, τηρούμε αποστάσεις, απορρίπτουμε τις θεωρίες συνωμοσιολογίας» ήταν το μήνυμα που έστειλε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με αντικείμενο την εξέλιξη της πανδημίας.

«Δεν είμαστε μόνο με την υγεία ή με την οικονομία. Για να έχουμε οικονομική ανάπτυξη πρέπει να έχουμε υγεία. Για να έχουμε επαρκές Σύστημα Υγείας πρέπει να έχουμε υγιή οικονομία που να δίνει έσοδα στο κράτος προκειμένου να ανταποκριθεί στο ρόλο του προς όφελος της κοινωνίας».

Οι ειδικοί σωστά κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης σωστά αναμεταδίδουν τις οδηγίες τους, με το φαινόμενο που παρατηρείται στην αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων κοροναϊού. Η Ελλάδα εξακολουθεί να θεωρείται από τους ασφαλέστερους παγκόσμιους προορισμούς, χάρη στην επιτυχή διαχείριση της πρώτης περιόδου και αυτό το κεκτημένο δεν πρέπει να χαθεί από ανεύθυνες συμπεριφορές και την διασπορά θεωριών συνωμοσίας, γύρω από την εφαρμογή των μέτρων και τη χρήση της προστατευτικής μάσκας.

Την ίδια ώρα ενώ η κεντρική διοίκηση Ιεραρχίας της Εκκλησίας συντάσσεται με την πολιτική και τα μέτρα της κυβέρνησης στην εφαρμογή τους εντός των ιερών ναών, εντύπωση προκαλεί το γεγονός από τη συμπεριφορά εν λόγω ή έργω ολίγων Ιεραρχών, με χαρακτηρισμούς λανθασμένους και απαξιωτικούς, κατά της συλλογικής προσπάθειας.

Παράδειγμα ότι σε πρόσφατη θρησκευτική πανήγυρη στο Δήμο Ηρακλείου, Ιεράρχης προερχόμενος εκτός Εκκλησίας Κρήτης, κατά την εκφώνηση χριστιανικού κηρύγματος μίλησε μεταξύ άλλων χαρακτηρίζοντας μυθεύματα τα τεκτενόμενα περί πανδημίας και υπερβολές που μεταδίδονται από τα μαζικά μέσα γενικής αποβλάκωσης και παραπληροφόρησης. Συνέστησε στους πιστούς ότι δεν πρέπει να φοβούνται μέσα στην εκκλησία διατηρώντας ακέραια την πίστη τους στο Χριστό, ως μοναδικό μέσο προστασίας κατά του κοροναϊού. Προχθές σε ένα ορεινό χωριό του Δήμου Αμαρίου τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Ο απλός εφημέριος της εκκλησίας του χωριού στο τέλος της λειτουργίας συνεχάρη τους πιστούς για την πειθαρχία στην τήρηση των μέτρων λέγοντας πως αυτά πρέπει να γίνονται σεβαστά από τους ίδιους, χωρίς να χρειάζεται ο παπάς να κάνει το χωροφύλακα.

Έχοντας βαθύτατο σεβασμό στο ρόλο της εκκλησίας και την ορθόδοξη χριστιανική πίστη που υπηρετεί, δεν πρόκειται να σχολιάσουμε περαιτέρω το θέμα, αφήνοντας τις κρίσεις και τα συμπεράσματα σε σας.

Θεωρίες συνωμοσιολογίας, αμφισβητήσεις και ψευδείς ειδήσεις, υπήρχαν πάντοτε στην κοινωνία από την αρχαιότητα και θα συνεχίσουν να υπάρχουν όσο υπάρχουν άνθρωποι. Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο είναι σε έξαρση λόγω της επιρροής που ασκείται από το διαδίκτυο και τα social media. Έτσι ο καθένας μπορεί να λέει και να γράφει θεωρίες διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα.

Όλα τα παραπάνω που λέγονται ή γράφονται θα μπορούσαν να θεωρηθούν λογικά, ως κατάθεση της προσωπικής άποψης σε μια σύγχρονη ευνομούμενη δημοκρατική κοινωνία. Εδώ όμως το θέμα είναι σοβαρό αφού πρόκειται για παγκόσμιο υγειονομικό φαινόμενο, με πρωτεύον ζήτημα την προστασία της Δημόσιας Υγείας.

Για αυτό η μόνη λύση σε παρόμοιες περιπτώσεις θεωριών συνωμοσιολογίας και θρησκευτικής αυθαιρεσίας, είναι η παρέμβαση της Δικαιοσύνης.