1. Βάσει μεγέθους ζημιάς και κυρίως βάσει ενδεχόμενης πρόσφατης εγκληματικής δράσης δύο τέως πρωθυπουργών και οκτώ υπουργών στο χώρο της υγείας και της οικονομίας, η υπόθεση θα αποτελέσει λυδία λίθο και εφαλτήριο του πολιτικού πολέμου κυβέρνησης και αντιπολίτευσης στις επόμενες εκλογές, αφού μέχρι τότε αποκλείεται να έχει εκδοθεί σχετική δικαστική απόφαση και βέβαια πολλώ μάλλον τελεσίδικη και αμετάκλητη. 2. Το πεδίο αντιπαράθεσης θα μεταφερθεί πλέον στο επίπεδο διαφθοράς και τιμιότητας, που είναι βέβαια το ύψιστο αγαθό, εφόσον τεκμηριώνεται αντιστοίχως. Όσο άλλωστε και ικανός να είναι ένας αξιωματούχος, αν είναι διεφθαρμένος, προτιμάται ο τίμιος και μετρίων δυνατοτήτων. Δεν μπορώ να φανταστώ προτίμηση ενός ικανού, πλην προδότη του όρκου του και της πατρίδας του.
  2. Έχουμε δεδομένα:

α. το τεράστιο ύψος της ζημιάς από τη ΝΟΒΑΡΤΙΣ περίπου τρία δισ. ευρώ για το Δημόσιο και 23 συνολικά από δαπάνες για τα φάρμακα (η τελευταία παραμένει ασαφής ως προς εγκληματικότητα),

β. την ταχύτερη πληρωμή της

και

γ. την ανάθεση σε διαγωνισμούς υπέρ της ΝΟΒΑΡΤΙΣ.

  1. Η πράξη πρόκλησης της ζημιάς είναι η παράνομη υπερτιμολόγηση φαρμάκων της πολυεθνικής ελβετικής εταιρείας ΝΟΒΑΡΤΙΣ (NOVARTIS) στην Ελλάδα.
  2. Το ενδιαφέρον της ΝΟΒΑΡΤΙΣ ήταν το περαιτέρω πολύ μεγαλύτερο όφελος στην Ευρώπη, που υπολόγιζε την τιμή των φαρμάκων της με αύξηση πάνω στις τιμές των φαρμάκων στην Ελλάδα.
  3. Η καταγγελία τριών Ελλήνων στελεχών του ελληνικού βραχίονα της ΝΟΒΑΡΤΙΣ στις δικαστικές και αστυνομικές υπηρεσίες των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής σχετικά με την παραπάνω υπερτιμολόγηση οδήγησε, κατόπιν αιτήματος των Η.Π.Α. δικαστικής συνδρομής της Ελλάδας, σε σχετική  έρευνα των δικαστικών μας αρχών.
  4. Τρεις άλλοι μάρτυρες ανώνυμοι, καθότι νόμιμα προστατευόμενοι από τη δικαιοσύνη ήδη με νόμο της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου ή Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ, υποθέτω ότι κατέθεσαν για τη διαδρομή παράνομου χρήματος προς πολιτικά πρόσωπα,δημόσιους λειτουργούς κλπ. ώστε να επιτυγχανόταν η υπερτιμολόγηση. Το ότι αφορούσε και δημόσιους λειτουργούς είναι προφανές, γιατί δεν αρκούσε μόνο  Υπουργική Απόφαση, ούτε μπορούσε να είναι άγνωστη η υπερτιμολόγηση και μάλιστα σε χρόνο που έγινε αγώνας για μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης μέσω γενοσήμων, ηλεκτρονικού ελέγχου της συνταγογράφησης κλπ.
  5. Ξεκινάμε λοιπόν από το 2006 και φθάνουμε στο 2014 με εναλλαγή δύο πρωθυπουργών, από τους οποίους ο ένας υπηρεσιακός ενός μηνός, και τεσσάρων υπουργών Υγείας, ενός αναπληρωτή υπουργού Υγείας και δύο αναπληρωτών υπουργών στην Κοινωνική Ασφάλιση, καθώς και δύο υπουργών Οικονομικών, από τους οποίους ο ένας σημερινός διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας.
  6. Προβάλλει ως αναγκαία η σύγκριση με την υπόθεση Τσοχατζόπουλου και Παπαντωνίου για τα εξοπλιστικά.

Στην τελευταία περίπτωση έχουμε δικαστικές αποφάσεις για τον πρώτο ως υπουργό με συμμετοχή στρατιωτικών και μη πολιτικών προσώπων, ενώ για τον δεύτερο παραπομπή από τη Βουλή  στη Δικαιοσύνη.

Στην υπόθεση  Τσοχατζόπουλου έχουμε λογαριασμούς σε εξωχώριες εταιρείες του για ποσά μεγάλα και το προσωπικό του ημερολόγιο και προκλητικές δαπάνες. Για τομ δεύτερο αναμονή για δικαστική κρίση και μέχρι τότε αθώος.

Θυμίζω ότι σε δύο άλλες περιπτώσεις παθητικής δωροδοκίας υπουργών (Κουτσόγιωργας και Μαντέλης, με του δεύτερου ήδη σε καταδίκη κάθειρξης οκτώ ετών με αναστολή) έχουμε αδικαιολόγητα ποσά σε τραπεζικούς λογαριασμούς.

  1. Ερωτήματα.

Α. Γιατί να εμπλέκονται πρωθυπουργοί και μάλιστα ενός μηνός υπηρεσιακός;

Β. Γιατί μόνο το 2012 -2014;

Γ. Διέταξαν κατόπιν δωροδοκίας την υπερτιμολόγηση, την πληρωμή ή την ανάθεση σε διαγωνισμό; Μπορούσαν να το κάνουν χωρίς τον προφανή κίνδυνο και στη δεύτερη και τρίτη περίπτωση χωρίς δικαστική αμφισβήτηση των σκληρών και ενήμερων  ανταγωνιστών;

Δ. Μπορούσε να μείνει άγνωστη η διαδικασία της εγκληματικής υπερτιμολόγησης και ταχύτερης πληρωμής τόσα χρόνια με τόσους υπουργούς, τόσους υπαλλήλους και τόσους ανταγωνιστές;

 

* Ο Στέλιος Βασαλάκης είναι συνταξιούχος νομικός σύμβουλος του Κράτους, συνταξιούχος δικηγόρος παρ’ Α.Π. του Δ.Σ.Η., πτυχιούχος Νομικής  και Πολιτικών Επιστημών.