– Ο άνθρωπος που αντιμετωπίζει τη ζωή του και αυτή των συνανθρώπων του σαν κάτι χωρίς νόημα δεν είναι απλά δυστυχής αλλά και σχεδόν ανάξιος να ζει (Α. Αϊνστάιν).
– Και δεν μπορείς να κάμεις τη ζωή σου όπως τη θέλεις, τούτο προσπάθησε τουλάχιστον όσο μπορείς. Μην την εξευτελίζεις (Καβάφης)
Απ’ ό,τι έδειξε έρευνα του πρώην Αντιπροέδρου της Βουλής, Υπουργού και καθηγητή της ΑΣΟΕ κ. Μανώλη Δρετάκη, η Κρήτη είναι πρώτη στην Ελλάδα στους νεκρούς από τροχαία και το Ηράκλειο πρώτο στην Κρήτη (εφ. ΠΑΤΡΙΣ 17-8-19). Είναι ελπιδοφόρο μήνυμα η Δ/γή του αρχηγού της ΕΛΑΣ στρατηγού κ. Καραμαλάκη, Κρητικού, για αναπροσαρμογή όλων των μέτρων τροχαίας αστυνόμευσης.
Η Δ/γή έχει τεθεί σε εφαρμογή και δεν αφορά μόνο το Βόρειο Οδικό Αξονα αλλά και τους δρόμους των πόλεων και της επαρχίας της Κρήτης. Με απόφαση δε του Πρωθυπουργού εφαρμόζεται ήδη έκτακτο υπηρεσιακό σχέδιο για την αντιμετώπιση της μάστιγας των τροχαίων στην Κρήτη. Ο κ. Μητσοτάκης κάνει πράξη αυτά που έλεγε ο Ουίνστον Τσώρτσιλ: “Αν δεις ένα φίδι σκότωσέ το. Μην διορίζεις επιτροπή για το πρόβλημα των φιδιών.
Είναι ο μόνος τρόπος να τ’ αυξήσεις”. Τα αίτια των τροχαίων είναι πολλά όπως λένε οι ειδικοί: 1. Το απαράδεκτο οδικό δίκτυο της Κρήτης 2. Η ελλιπής εκπαίδευση των οδηγών 3. Η ελλιπής αστυνόμευση κι η επιβολή κυρώσεως στους παραβάτες 4. Η κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών 5. Η αποφυγή της ζώνης και του κράνους 6. Η έλλειψη φωτισμού στους δρόμους και 7. Ο εγωισμός στην οδήγηση.
Ολα αυτά τα προβλήματα της Κρήτης υπάρχουν λίγο πολύ σ’ όλη τη χώρα μας. Στην Ευρώπη πρωταγωνιστούμε. Είμαστε πρώτοι σε νεκρούς μοτοσυκλετιστές.
Είναι κρίμα να χάνονται τόσες ζωές, προπαντός νέων με το μεγάλο μας δημογραφικό πρόβλημα. Κρίμα να τραυματίζονται και να μένουν ανάπηροι χιλιάδες συμπολίτες μας. Να ζουν τους πόνους της αναπηρίας με σοβαρές κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις. Καμία επιδημία γρίπης δεν είναι τόσο επικίνδυνη στην Κρήτη όσο τα τροχαία. Πολλοί ισχυρίζονται πως βασική αιτία των τροχαίων είναι ο εγωισμός, η απερισκεψία και η αμέλεια, με τον εγωισμό πρώτη αιτία.
Ο εγωισμός πράγματι δεν μας αφήνει να πειθαρχούμε στους νόμους γιατί θέλομε όλα να περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό μας. Είναι πολυκέφαλο θηρίο μ’ όλα τα πάθη μέσα του και μας απομακρύνει από τους άλλους. Ο άσωτος γιος του Ευαγγελίου δεν έγινε άσωτος “όταν απεδήμησεν εις χώραν μακράν ζων ασώτως” όυτε όταν χόρταινε με ξυροκέρατα των χοίρων. Έγινε άσωτος όταν ζήτησε το δικό του μερίδιο και να ξεχωρίσει από τον πατέρα και τον αδελφό του.
Οι εγωιστές δεν έχουν φραγμούς. Είναι ελεύθεροι να παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να λοιδορούν και να τα κάνουν γυαλιά καρφιά, μεθυσμένοι. Η συνταγή της πειθαρχίας είναι υπομονή κι αγάπη στους άλλους. Δεν θα προσπεράσω στα επικίνδυνα σημεία. α δώσω προτεραιότητα στον άλλο γιατί σέβομαι κι αγαπώ. Δεν θα πυροβολώ στις εκδηλώσεις και διασκεδάσεις γιατί θέτω σε κίνδυνο τις ζωές των άλλων. Είναι ντροπή για την Κρήτη να χάνονται ζωές ακόμη και μικρών παιδιών από αδέσποτες σφαίρες.
Είναι ντροπή για την λεβεντογέννα Κρήτη μας να φιλοξενεί στα ξενοδοχεία της τη νέα μόδα “της ανταλλαγής συντρόφων” με ζευγάρια απ’ όλο τον κόσμο. Είναι ντροπή οι ζωοκλοπές και χασισοφυτείες που είναι σε έξαρση τελευταία. Ντροπή τα φονικά που φτάνουν στους αδελφούς και συγγενείς για βοσκοτόπια. Ντροπή τα δημοσιεύματα που αμφισβητούν κι εμπαίζουν τα μυστήρια της ορθόδοξης πίστης μας, θεμέλια της ταυτότητάς μας.
Ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μεσογαίας, υπενθυμίζει το ρόλο της Εκκλησίας σ’ αυτές τις συμπεριφορές και καταπτώσεις. “Αυτή είναι η κατ΄εξοχήν στιγμή που η Εκκλησία πρέπει να βρίσκεται δίπλα στο λαό. Εκκλησία που σιωπά και απουσιάζει από την αγωνία του κόσμου, αυτοαναιρείται. Να πάρει πρωτοβουλίες και ν’ αναλάβει ευθύνες (Εφ. Χριστιανική 23-6-2011).
Για τα κουσούρια των Ελλήνων γράφει ο Ρωμαίος Συγκλητική Μενένιος Άπιος, σε επιστολές που έστειλε στον Ανθύπατο Αχαΐας Ατίλιο Νάβιο, στην εποχή της ρωμαϊκής κυριαρχίας. Ο Μενένιος είχε διοικήσει ελληνικές επαρχίες κι είχε γνώσεις κι εμπειρίες για τους Έλληνες.
“Με τις λεγεώνες Ατίλιε, γράφει, κερδίσαμε τον κόσμο. Πως όμως κατάφερε η Ρώμη να κυβερνά τον κόσμο; Έγκαιρα καταλάβαμε πως είχαμε την ευθύνη και της ευημερίας των λαών. Αυτής της ευθύνης είχε συνείδηση μόνο ο Μ. Αλέξανδρος. Ευτυχώς πέθανε νέος αλλιώς οι Ελληνες θα κυβερνούσαν τον κόσμο. Η ηγεσία, συνεχίζει, είανι ασυμβίβαστο λειτούργη, με την εκμετάλλευση.
Οι Έλληνες, γράφει, είναι οι πιο εγωιστές απ’ όλους τους λαούς του κόσμου. Θεωρούν το άτομό τους «πάντων χρημάτων μέτρον» κατά τον Πρωταγόρα. Είναι αδέσμευτοι, αυθαίρετοι, ατίθασοι αλλά αληθινά ελεύθερο ορθώνουν το ΕΓΩ τους και χάρη σ’ αυτό, πρώτοι αυτοί σκεφτήκανε όσα εμείς (Ρωμαίοι) σκεφτόμαστε σήμερα με τη σκέψη τους.
Αυτό το ΕΓΩ των Ελλήνων είναι η πηγή του καλού και του κακού. Δημιουργεί ιδανικά, αλλά διαλύει και πολιτείες. Όταν ελέγχεται και καλλιεργείται κάνει θαύματα. Όταν δεν ελέγχεται γεννά εγωιστές και φέρνει καταστροφές» (Οξυρρύγχειοι πάπυροι». Από το βιβλίο του Κων. Τσάτσου: Αφορισμοί και διαλογισμοί, σειρά Β’. Επιμέλεια Μακράκη Σοφίας).
Τελειώνοντας επισημαίνω τα εξής: Υπάρχουν πράγματι Κρήτες εγωιστές, παθιασμένοι, ζωοκλέφτες, πιστολάδες, χωρίς οδικό πολιτισμό, αυθαίρετοι κι ατίθασοι όπως έγραφε ο Ρωμαίος Μενένιος. Υπάρχουην ακόμη Κρήτες απερίσκεπτοι που συνεχώς σκοντάφνουν στη ζωή τους. Υπάρχουν και Κρήτες αμελείς, που συνεχώς παραμελούν καθήκοντα και υποχρεώσεις.
Είναι συνεχώς νυχτωμένοι. Ολοι αυτοί είναι μια ελάχιστη μειονότητα. Μια εξαίρεση. Η πλειοψηφία του κρητικού λαού είναι ο κόσμος των αγώνων και θυσιών για την πίστη και πατρίδα. Είανι αυτοί που τιμούν και δοξάζουν τη λεβεντογέννα Κρήτη μας. Είναι αυτοί που δίδουν «ΤΙΣ ΜΑΧΕΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ».