Το να νικάς τον εαυτό σου είναι η πρώτη και πιο λαμπρή απ’ όλες τις νίκες.
Το να νικιέσαι από τον εαυτό σου είναι το χειρότερο και αισχρότερο απ’ όλα
(Πλάτωνας)

Η πατρίδα μας ζει μεγάλη οικονομική, προπαντός ηθική κρίση. Υπήρξαν ευρωπαϊκές χώρες σε χειρότερη μοίρα από τη δική μας. Για την ανόρθωσή τους έθεσαν πρώτο εθνικό στόχο την παιδεία των αξιών. Αυτή τους συμφιλίωσε, τους έκαμε εργατικούς και τίμιους, και βγήκαν στο ξέφωτο της ελπίδας (Ιρλανδία-Φιλανδία).

Υπήρξαν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες που μας ακολούθησαν στα μνημόνια, με την ίδια όμως συνταγή, της παιδείας, βγήκαν απ’ αυτά (Κύπρος-Πορτογαλία). Εμείς ακόμη θαλασσοδερνόμαστε, με ελεγχόμενες τράπεζες, με το 70% του πληθυσμού μας να  αδυνατεί να καλύψει τις υποχρεώσεις του και τους ηγέτες μας να πανηγυρίζουν για την επιτυχία της πολιτικής τους.

Η παιδεία στη χώρα μας, σ’ όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, βολεύει τους εργαζόμενους με τη νοοτροπία του δημοσίου υπαλλήλου. Βολεύει τα κόμματα να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους. Βολεύει και ορισμένους νέους να συνηθίζουν στην οκνηρία. Για όλα φταίνε οι πολιτικοί μας. Ίδρυσαν Γυμνάσια και Λύκεια, Ανώτατες και Ανώτερες Σχολές σε κάθε πόλη και κωμόπολη, κολακεύοντας τους ψηφοφόρους, πελάτες.

Φταίνε οι πολιτικοί μας γιατί κατάργησαν τη βάση εισαγωγής (10), στις σχολές, κι έχομε φοιτητές με βαθμούς εισαγωγής τέσσερα ή πέντε (04-05). Το χειρότερο δε απ’ όλα, κατάργησαν την αξιολόγηση και την αξιοκρατία. Έτσι “κουτσοί-στραβοί” φτάνουν στην κορυφή και “τα σπασμένα” πληρώνει ο φτωχός λαός.

Αυτό ο πληγωμένος λαός, παρακολουθεί με πόνο ψυχής τα “παρατράγουδα” στο πανεπιστημιακό άσυλο, που έπαψε να είναι το απαραβίαστο καταφύγιο. Παρακολουθεί τις επιθέσεις, καταστροφές και λεηλασίες των κουκουλοφόρων και τους σημαιοφόρους της κλήρωσης. Αυτός όμως ο λαός είναι συνυπεύθυνος στην παρακμή του τόπου μας, γιατί παρασύρεται εύκολα από δημαγωγούς και ψέματα που “σερβίρονται όορφα” και ψηφίζει ανεύθυνα.

Για την κακοδαιμονία της πατρίδας μας, μίλησε ο διάσημος διαστημικός επιστήμονας, Σταμάτης Κριμιζής, γεννημένος και μεγαλωμένος στη Χίο. Έχει ταξιδέψει σ’ όλους τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος με όχημα τα επιστημονικά όργανα που σχεδίασε με την ομάδα του για τη NASA.

Έχει εμπειρία στη διοίκηση διαστημικών προγραμμάτων στο Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς των ΗΠΑ. Είναι κορυφαίος ακαδημαϊκός, πολυβραβευμένος, με αξιοθαύμαστο βιογραφικό. Ανέλαβε πρόθυμα την προεδρία του νεοσύστατου οργανισμού. ΕΛΔΟ (Ελληνικός Διαστημικός Οργανισμός). Στο πρόσωπό του, η επιστημονική κοινότητα είδε υπερκομματικό πρόσωπο με εμπειρία και κύρος. Παραιτήθηκε όμως, μετά τέσσερις εβδομάδες, και σε συνέντευξή του στην εφημ. “Καθημερινή” (29-4-2018) μας λέει και εξηγεί πολλά. Όταν διαπίστωσα ότι ο οργανισμός που ιδρύθηκε ήταν ένα κατασκεύασμα χωρίς περιεχόμενο, σκέφτηκα πως είχα μόνο μια διέξοδο.

Δεν θα γινόμουν φερέφωνο ανθρώπων που δεν ξέρουν τίποτα για το διάστημα. Με υπουργική απόφαση, η ευθύνη εκπροσώπησης της Ελλάδας, στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ΕΟΔ) ανήκε στη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και όχι στον Ελληνικό Διαστημικό Οργανισμό. Ανήκε σε ανθρώπους που δεν είχαν σχέση με τον οργανισμό και το διάστημα. Η επιτροπή εισηγείται στον υπουργό Νίκο Παπά, κι αυτός αποφασίζει. “Χρειάζεται όμως σωστός προγραμματισμός με κατάλληλα άτομα.

Στην επιστολή παραίτησής του ο κ. Κριμιζής αφήνει αιχμές αδιαφάνειας και πιθανών οικονομικών συμφερόντων. “Νιώθω εξαπατημένος” διακηρύσσει. “Το συμπέρασμα που μπορεί να βγάλει κανείς είναι ότι τίποτα δεν γίνεται αξιοκρατικά. Έχομε ένα πελατειακό κράτος. Το γνωρίζουν και οι “πελάτες και οι εργοδότες”.

“Προτού αναλάβουν τον οργανισμό”, συνεχίζει, “πολλοί φίλοι μου με απέτρεπαν. Ανέλαβα όμως, για ν’ αποτελέσω παράδειγμα για τους νέους επιστήμονες που έχουν φύγει από τη χώρα. Οι νέοι φεύγουν, δραπετεύουν. Ήλπιζα να φτιάξομε σπουδαίο οργανισμό και να τους πούμε, γύρισε. Τώρα δεν μπορώ να το πω”.

Όπως διαπιστώνει και διακηρύσσει ο διάσημος επιστήμονας, φαινόμενα παρακμής ξεπροβάλλουν παντού, σε κάθε τομέα και οργανισμό της πατρίδας. Έχομε καταργήσει τα θεμέλια της κοινωνικότητας, δημιουργικότητας και προόδου που είναι τα τρία “Άλφα”, που αναφέρει ο κ. Κριμιζής. (Αιολόγηση-Αξιοκατία-Αριστεία).

Αυτά τα όπλα χρεάζεται η παιδεία μας για να βοηθήσει την ανόρθωση της πατρίδας. Παρακαλούμε, όμως, τον κ. Σταμάτη Κριμιζή να ξεπεράσει την απογοήγευσή του και μαζί με άλλους διακεκριμένους ομογενείς να μπουν μπροστά. Να φωνάξουν, να επηρεάσουν, να συμπαρασταθούν για να αλλάξομε  πορεία και νοοτροπία. Για να σταματήσουν τα φαινόμενα παρακμής που ανοίγουν την όρεξη των γειτόνων μας.