Είναι ευρέως  γνωστό πως κάθε κυβέρνηση  επιθυμεί να αφήσει το στίγμα της στην εκπαιδευτική  διαδικασία. Το σύστημα που παρουσιάζεται ως διάδοχο του σημερινού παρουσιάζει σημεία  που μπορούν να έχουν ευεργετικά  οφέλη στην εκπαίδευση.

Ωστόσο, επιτακτική είναι η ανάγκη τροποποίησής του, έτσι ώστε να εξαλειφθούν  τα σημαντικά προβλήματα που εντοπίζονται. Εκπροσωπώντας τη μαθητική κοινότητα του 8ΟΥ ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης, θα θέλαμε να τοποθετηθούμε στα σημεία που διαφωνούμε, παραθέτοντας προτάσεις για την βελτίωσή  του.

Υποτιθέμενος στόχος του νομοσχεδίου είναι η πάταξη της παραπαιδείας και η ανάδειξη του ρόλου του σχολείου. Παρόλα αυτά, με την υπέρογκη αύξηση της ύλης έμμεσα ενισχύεται η στροφή των νέων στη φροντιστηριακή βοήθεια. Πολλά σπίτια θα έρθουν αντιμέτωπα με τον εφιάλτη των υπέρογκων δαπανών, αφενός ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες  θα μετατραπούν σε «μηχανές αποστήθισης».

Επιπλέον, η αντικατάσταση των Λατινικών από την Κοινωνιολογία  δίχως  την  παρουσία του απαραίτητου εγχειριδίου και  των κατάλληλων καθηγητών κρίνεται αναποτελεσματική. Η συγχώνευση Λογοτεχνίας – Έκθεσης στις πανελλαδικές εξετάσεις βρίσκει απροετοίμαστους καθηγητές και μαθητές, οι οποίοι  καλούνται να «αυτοσχεδιάσουν» με άγνωστο το αποτέλεσμα.

Απαράδεκτη είναι η αργοπορημένη και διαρκώς αναβαλλόμενη οριστικοποίηση του νομοσχεδίου που έχει θέσει τους μαθητές σε σύγχυση. Τέλος, ανεπίτρεπτο είναι το γεγονός ότι το σύστημα αυτό πρόκειται να εφαρμοστεί σε μαθητές που φοιτούν ήδη στο λύκειο και όχι σε αυτούς που θα εισέλθουν σε αυτό.

Εμείς ως άμεσα επηρεαζόμενοι και συνειδητοποιημένοι μαθητές, απαιτούμε τις απαραίτητες τροποποιήσεις  για τη βέλτιστη λειτουργία του συστήματος. Αρχικά, προτείνουμε η αύξηση των ωρών των μαθημάτων του προσανατολισμού να μην συνεπάγεται και την αύξηση της ύλης όταν ούτε με το υπάρχον σύστημα δεν είναι εφικτή η επαρκής προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Στην ουσία πάλι το σχολείο δεν θα προλαβαίνει να επιμορφώσει ορθά τα παιδιά, με αποτέλεσμα η αύξηση της ύλης να επιδεινώσει μια ήδη προβληματική κατάσταση. Όσον αφορά το μάθημα της Κοινωνιολογίας είναι άμεσα αναγκαία η έκδοση εγχειριδίου και ο διορισμός καθηγητών με την αναγκαία επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση. Από την άλλη, η αναβάθμιση του  ρόλου του σχολείου

καθιστά  επιβεβλημένη την αξιολόγηση των καθηγητών ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω η καλύτερη επιλογή δεν είναι άλλη από  την αναστολή ψήφισης του νέου συστήματος τουλάχιστον  για ένα έτος, έτσι ώστε να υπάρξει χρόνος για καλύτερο σχεδιασμό.  Η αναστολή θα δώσει τη δυνατότητα για έναν νηφαλιότερο διάλογο μεταξύ όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ως θύματα αυτού του «πειράματος» κατακρίνουμε και αποδοκιμάζουμε το ελλιπές αυτό νομοσχέδιο, ευελπιστούμε να εισακουστούν τα αιτήματά μας και να γίνουν δεκτές οι προτάσεις μας. Διεκδικούμε να έχουμε λόγο στη διαμόρφωση ενός συστήματος που αφορά εμάς τους ίδιους και το μέλλον μας! Διεκδικούμε επιτέλους ένα σύστημα που θα αγκαλιάζει όλους τους μαθητές!

Οι εκπρόσωποι του 8ου ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτη.