“Αναφέρεται στην Αγία Γραφή ότι είναι μακάριος ο άνθρωπος ο οποίος ελεεί όλη την ημέρα”. Και δεν εννοεί να ελεεί μόνο με υλικά αγαθά. Βέβαια θέλει να πει και αυτό. Βασικά θέλει να πει να συγχωρεί τον πλησίον του όλη την ημέρα. Ο Άγιος Ιωάννης αυτό θέλει να μας πει. Πώς θα ζητήσεις συγγνώμη;
Ακόμα κι αν θέλει ο Θεός να συγχωρήσει τις αμαρτίες σου, δεν Τον αφήνεις εσύ, επειδή δεν συγχωρείς τον πλησίον σου. Μα και η ενδυμασία μας στον ναό να είναι καλή από κάθε πλευρά. Να είναι κόσμια και όχι εξεζητημένη. Γιατί το κόσμιο είναι σεμνό ενώ το εξεζητημένο είναι άσεμνο.
Αυτό ακριβώς μας παραγγέλλει και ο Απόστολος Παύλος όταν λέει: “Θέλω να προσεύχονται οι άνδρες σε κάθε τόπο, σηκώνοντας προς τον ουρανό χέρια όσια, χωρίς οργή και δισταγμό ολιγοπιστίας.
Επίσης και οι γυναίκες να προσεύχονται με αμφίεση σεμνή, στολίζοντας τον εαυτό τους με σεμνότητα και σωφροσύνη, όχι με περίτεχνες κομμώσεις και χρυσά κοσμήματα ή μαργαριτάρια ή ενδύματα πολυτελή αλλά με ό,τι ταιριάζει στις γυναίκες που λένε ότι σέβονται τον Θεό, δηλαδή με καλά έργα” (Α’ Τιμ. 2:8-10).
Αν λοιπόν απαγορεύει στις γυναίκες εκείνα πού είναι απόδειξη πλούτου, πολύ περισσότερο απαγορεύει όσα κινούν την περιέργεια, όπως τα φτιασίδια, το βάψιμο των ματιών, το άσχημο βάδισμα, τα παράξενα ρούχα και τα παρόμοια. Και συνεχίζει ο Άγιος Ιωάννης: ”Τι λέτε; Έρχεστε στον ναό να προσευχηθείτε και στολίζεστε με χρυσαφικά και χτενίζεστε επιτηδευμένα; Μήπως ήρθατε για χορό; Μήπως για να λάβετε μέρος σε γαμήλια γιορτή;
Εκεί έχουν θέση τα χρυσαφικά και οι πολυτέλειες εδώ δεν χρειάζεται τίποτα από αυτά. Ήρθατε να παρακαλέσετε τον Θεό για τις αμαρτίες σας. Τι στολίζετε λοιπόν τον εαυτό σας; Αυτή η εμφάνιση δεν είναι αυτό που αρμόζει σε ανθρώπους που έρχονται στον ναό για να προσευχηθούν.
(Συνεχίζεται)
Εμμ. Λιοδάκη, ιεροκήρυκος