Σήμερα η πατρίδα μας θρηνεί, η Ελλάδα μας σκύβει το κεφάλι και με το γόνυ στη γη, το δάκρυ αίμα στάζει.
Σήμερα ο λαός μας σπαράζει – μετά την Μάντρα, το Μάτι, την Βόρειο Εύβοια – μπρός σε τούτο το νέο διαχρονικό έγκλημα.
Όχι, όχι αυτό δεν είναι ακραίο φαινόμενο και δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από αυτό.
Αυτό είναι τραγικό δυστύχημα που αναμενόταν μάλιστα να γίνει με βάση τις καταγγελίες της ομοσπονδίας εργαζομένων στα τρένα, καταγγελίες που επιδόθηκαν στον Εισαγγελέα το 2019 και το 2021 μετά και τον εκτροχιασμό στα Φάρσαλα.
Επίσημες καταγγελίες για έλλειψη ανταλλακτικών, συντήρησης, μα κυρίως εξειδικευμένου προσωπικού και σύγχρονου συστήματος επιτήρησης του δικτύου, με σύγχρονα μέσα τηλεμετρίας και ηλεκτρονικού τρόπου ελέγχου των γραμμών.
Υπερταχείες με 180 χιλ την ώρα κινούνται στα τυφλά με εργαζόμενους με μπλοκάκι, δηλαδή σαν αυτοαπασχολούμενοι, εκπαιδευμένοι για ένα μήνα χωρίς πείρα, χωρίς καν εξοικείωση. Δρομολόγια του τρόμου δηλαδή.
Μια χαροκαμένη μάνα να καταγγέλλει με ηρεμιστικά: “Είναι άχρηστοι όλοι, βγαίνουν βουλευτές και μας δίνουν συλλυπητήρια, αντί να παραιτηθούν”.
Ο υπουργός Μεταφορών τα είπε όλα με την δήλωση του:
«ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος»
Όχι, όχι δεν πρόκειται για δυστύχημα, πρόκειται για «σφαγή» που ήρθε μετά από μια πορεία χρόνων αρχικά «απελευθέρωσης» και έπειτα ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ που μάλιστα έκλεισε και ψήφισε τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ιταλικό μονοπώλιο της Ferrovie.
Αφού οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν «σπασει» τον ΟΣΕ στα τέσσερα ήρθε το 2017, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, η Ferrovie dello Stato Italiane Group να ξεπουλήσει αντί 45 εκατομμυρίων ευρώ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ! Δηλαδή, η κυβέρνηση περίπου “χάρισε” την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εδώ να θυμίσουμε πως όταν ήταν στην αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε τη συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ ότι ετοιμαζόταν να ξεπουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 300 εκατ. ευρώ, τίμημα που χαρακτήριζε «προκλητικά χαμηλό»! Οι Ιταλοί πήραν την εταιρεία εκμετάλλευσης των σιδηροδρόμων με το εξευτελιστικό τίμημα των 45 εκατ. ευρώ, δηλαδή το κερδοφόρο κομμάτι, ενώ τις επενδύσεις στις υποδομές (διπλή γραμμή, ηλεκτροκίνηση κτλ.) τις ανέλαβε το ελληνικό κράτος μέσω του ΟΣΕ!
Έτσι η ιταλική εταιρεία έκανε απόσβεση σε ένα χρόνο, αφού τον πρώτο χρόνο έκανε τζιρο 111 εκατ.
Και δεν φτάνει αυτό, η εν λόγω εταιρεία πριμοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό με 50 εκ κάθε χρόνο. Χρήματα δικά μας, οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι. Το χρέους του ΟΣΕ ύψους 14,3 δισ. ευρώ προστέθηκε στο κρατικό δημόσιο χρέος όπως και η ετήσια επιχορήγηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Επίσης μετακινήθηκαν υπάλληλοι σε άλλες θέσεις του Δημοσίου, στο πλαίσιο των προγραμμάτων «εξυγίανσης». Το συνολικό κόστος για το ελληνικό δημόσιο έφτασε τα 15,719 δισ. ευρώ. Και όταν λέμε δημόσιο, εννοούμε πάντα, ο λαός, οι εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι, η φτωχή αγροτιά.
Να σημειωθεί πως η σύμβαση ιδιωτικοποίησης που υπογράφηκε το 2017 ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και τη Ferrovie dello Stato για τη μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ουδέποτε δημοσιεύθηκε. Είναι μυστική!
Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ καταγγέλλουν: Πληρωμένοι εργολάβοι από το 2000, πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες, για να εκσυχρονίσουν το δίκτυο πήραν τα λεφτά μας και άφησαν το δίκτυο όχι ημιτελές αλλά στην μοίρα του.
Κατά τα άλλα όποτε αποφάσιζαν απεργία μιλώντας και για αυτά τα έκτροπα, τα δικαστήρια τις έβγαζαν παράνομες και καταχρηστικές.
Το ΚΚΕ το μόνο κόμμα που δεν ψήφισε αυτό το έκτρωμα νόμο και τον Ιούλιο του 2022 με αφορμή την υπογραφή νέας σύμβασης με τον Ιταλικό όμιλο, κατήγγειλε στη βουλή, μέσω του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του Θ. Παφίλη (εδώ το σχετικό λίνκ https://w
ww.youtube.com/watch?v=ft_kFTUqvFQ).
Η ιδιωτικοποίηση όλων των οργανισμών τρένων στην ΕΕ γίνεται μετά από απαίτηση του ΝΑΤΟ από την μια για μεταφορά με φθηνό κόστος αλλά και γρήγορα των οπλικών του συστημάτων και από την άλλη τα υπερκέρδη των μονοπωλιακών ομίλων, που εξαγοράζουν έναντι πινακίου φακής.
Αυτό τον ρόλο έρχεται να παίξει και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αφού σε είκοσι ώρες με τρένο όλα τα εμπορεύματα και φυσικά τα οπλικά συστήματα του ΝΑΤΟ μπορούν να βρίσκονται στην Κωνστάντζα, στην Μαύρη θάλασσα.
Δεν ξέρω, όσο γερνάω, τόσο πιο συναισθηματικός γίνομαι, τόσο πιο πολύ πονάω και χαλιέμαι με τον πόνο των άλλων.
Οι περισσότεροι νεκροί όλοι νέα παιδιά, με όνειρα με στόχους, ερωτευμένα παιδιά, που πήραν λίγο χρόνο από τις δουλειές τους και τα μαθήματα τους, να περάσουν ένα όμορφο διήμερο και να γυρίσουν σώοι στο σπίτι τους.
Συγκινητικές οι προσπάθειες των νέων παιδιών που επέζησαν να μείνουν εκεί να απεγκλωβίσουν όσους μπορούσαν, όπως και οι εκατοντάδες εθελοντές αιμοδότες στην Λάρισα και στην Θεσσαλονίκη, ηρωικός και ο αγώνας των γιατρών και νοσηλευτών να σώσουν όσους μπορούν όπως και των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών να απαλύνουν τον πόνο των συγγενών.
Βρήκαν εξιλαστήριο θύμα τον σταθμάρχη. Τις καταγγελίες του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΣΕ το 2021 στον Εισαγγελέα με όλα τα στοιχεία, το πέρασαν στο ντούκου.
Το θέμα είναι βέβαια βαθιά πολιτικό, αλλά αφού θέλουν να αποδώσουν
δικαιοσύνη, ας άρουν την ασυλία όλων όσοι διαχρονικά υπέγραψαν την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και ας αφήσουν τα κροκοδείλια δάκρυα και τις κοκορομαχίες στη Βουλή. Όλα τα αστικά κόμματα της χώρας μας έχουν διαχρονικές εγκληματικές ευθύνες για την τρίτη, μετά την Μάντρα και το Μάτι.
ΣΦΑΓΗ από ένα ανάλγητο κράτος, που βάζει τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων πιο πάνω από τα συμφέροντα ενός ολόκληρου λαού.
Δεν μπορώ να γράψω άλλο, το δάκρυ τρέχει, το χέρι τρέμει. Ένα μόνο θα πω:
Ας ξυπνήσουμε, αυτό το αστικό καπιταλιστικό σύστημα δεν πρόκειται να πάρει κανένα μέτρο για την ανακούφιση του λαού. Εμείς όμως μπορούμε να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας για την μεγάλη ανατροπή, για μια άλλη κοινωνία, χωρίς τέτοια εγκλήματα, χωρίς εκμετάλλευση, ανθρώπου από άνθρωπο.
Αυτό το μπορούμε και είναι όχι μόνο χρέος μας, αλλά αναφαίρετο δικαίωμα μας.