Δεν θέλω να όταν έχω θυμό να γράφω και να μιλάω …παίρνω ανάσες και χρόνο.
Χθες θύμωσα πολύ διαβάζοντας το νέο μέτρο του υπουργείου μας, μέτρο με την υπογραφή της νέας μας υφυπουργού.
Αυτή την σχολική χρονιά που είναι ίσως η πιο δύσκολη ,λόγω πανδημίας, η στάση του υπουργείου μας την κάνει ακόμα πιο δύσκολη.
Πόσο πολύ θα ήθελα να ακούσει δύο λέξεις από αυτές που έχουμε μέσα μας εμείς οι νηπιαγωγοί.
Όχι με θυμό. Με αγάπη.
Δεν θέλουμε να είμαστε απέναντι σε κάθε μεταρρύθμιση που ψηφίζεται, δεν θέλουμε να είμαστε υπέρμαχοι του “όχι σε όλα”.
Θέλουμε να είμαστε δίπλα -δίπλα.
Να παλεύουμε μαζί τους για μια καλύτερη παιδεία.
Θέλουμε πριν αποφασίσει για εμάς, χωρίς εμάς, να έρθει μια μικρή βόλτα από τα νηπιαγωγεία μας.
Αυτά τα νηπιαγωγεία που μας τα παραδίνει μαγαζιά και τα μεταμορφώνουμε σε σχολεία.
Όχι, δεν θα γκρινιάξουμε,
δε θα πούμε τι κάνουμε.
Είναι η δουλειά μας και τη θεωρούμε ευλογία .
Θεωρούμε ευλογία να περνάμε τη μέρα μας με παιδιά ,να παίρνουμε λίγο από αυτήν τη μαγική τους χρυσόσκονη.
Κι ας μην έχουμε καταφέρει να πιούμε μια γουλιά από τον καφέ που φτιάξαμε στις 8.00 .
Κι ας έχει μάθει το σώμα μας να μην ζητάει ούτε νερό μέχρι τη 1.00.
Ευλογία να ζεις πέντε ώρες μόνο για τα παιδιά,εσύ και το σώμα σου σε αυτες τις πεντε ώρες να μην υπάρχουν να γίνονται άυλα.
Ξέρω ότι χαμογελάτε…Υπερβολές θα λέτε κι όμως η πραγματικότητα δεν είναι υπερβολή.
Δεν γκρινιάζουμε γι αυτά,ευλογία είναι !
Επιτρέψτε μας όμως, νοητά σε μια παρεούλα , να σας ρωτήσουμε:
Γιατί;
Γιατί αλλάξετε το ωράριο μας εν μία νυκτί;
Σας παρακαλούμε μη μας πείτε για λόγους συγχωτισμού, γιατί καταρρίπτεται από το γεγονός ότι τα παιδιά του δημοτικού σχολάνε περίπου την ίδια ώρα που θέλετε να καθιερώσετε.
Να σας ρωτήσουμε γιατί υποτιμάτε την νοημοσύνη μας;
Όλα τα είδη νοημοσύνης που διαθέτουμε;
Από την λογικομαθηματική μέχρι την ενδοπροσωπική;
Δεν είναι τα δέκα λεπτά που μας κάνουν να ζητάμε εξηγήσεις.
Όχι.
Ξέρετε πόσες νηπιαγωγοί έχουν φύγει από το σχολείο τους πριν τη 1.30’.
Επίτρεψέ μου να απαντήσω.
ΚΑΜΙΑ
Ξέρετε πόσες νηπιαγωγοί αφιερώνουν δύο με τρεις ώρες κάθε μέρα από τον ελεύθερο τους χρόνο για να είναι αξιοπρεπείς με έμπνευσή και δημιουργικότητα την επόμενη μέρα στο σχολείο;
ΟΛΕΣ.
Εσείς έχετε πει άπειρες φορές σε κάθε δύσκολη συνθήκη που αντιμετωπίσαμε πόσο περήφανοι είστε για τους εκπαιδευτικούς σας.
Δώστε μας το δικαίωμα να σταθούμε πλάι σας με όλες τις διαφορετικές συνθέσεις χρώμάτων και να πούμε και εμείς πόσο περήφανοι είμαστε για το υπουργείο μας.
* Η Ζαμπία Λαζανάκη είναι νηπιαγωγός