Με τη βύθιση του πλοίου “Αγία Ζώνη” στον Σαρωνικό το οποίο είχε φορτίο με πετρέλαιο, κλήθηκε ένα άλλο πλοίο για άντληση της ποσότητας του πετρελαίου που περιείχε, προκειμένου να αποφευχθεί η περαιτέρω μόλυνση της θάλασσας. Όπως όμως διαπιστώθηκε,  το πλοίο αυτό είχε στις δεξαμενές του σημαντική ποσότητα πετρελαίου το οποίο ήταν αφορολόγητο.

Το γεγονός αυτό δείχνει ότι το κράτος ασκεί πλημμελείς ελέγχους στη διακίνηση των υγρών καυσίμων, με αποτέλεσμα να χάνει τεράστια ποσά από φόρους.

Όταν όμως το κράτος ασκεί φορολογικούς ελέγχους σε όλους τους πολίτες και καλά κάνει, προκειμένου να εισπράττει τους νόμιμους φόρους, τότε πώς είναι δυνατό να υπάρχουν τομείς, όπως είναι τα υγρά καύσιμα, που αποτελούν μια από τις κυριότερες πηγές εσόδων του ελληνικού Δημοσίου, να μένουν ανενόχλητοι και να κάνουν τη δουλειά τους όπως αυτοί θέλουν.

Εδώ λοιπόν ισχύει η λαϊκή ρήση που λέει “δούλεψε να φας και κλέψε να έχεις” και στη συγκεκριμένη περίπτωση ισχύει το δεύτερο.

Αλήθεια, γιατί το κράτος δεν επιβάλλει να γίνεται υποχρεωτικός έλεγχος σε κάθε αναχώρηση πλοίου με καύσιμα, καθώς και στην εκφόρτωσή του στο λιμάνι προορισμού, αφού ακόμη και τα επιβατικά πλοία για την ώρα αναχώρησής τους είναι ενήμερο το Λιμεναρχείο της περιοχής, ενώ όπως αποδεικνύεται τα γκαζάδικα πλοία φορτώνου και ξεφορτώνουν, χωρίς δυστυχώς να γίνεται ο σχετικός έλεγχος;

Το ελληνικό κράτος λοιπόν κοιμάται τον ύπνο του βαθέως όχι μόνο τώρα αλλά και από πολλά χρόνια πρίν και μόνο όταν ταρακουνηθεί πολύ δυνατά, τότε αρχίζει να ξυπνάει και να καταλαβαίνει ότι κάτι συμβαίνει, αλλά δυστυχώς τότε είναι πολύ αργά, αφού μετά την απομάκρυνση από το ταμείο, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.

Έπρεπε λοιπόν να γίνει η βύθιση του πλοίου “Αγία Ζώνη”, για να διαπιστωθεί η λαθραία μεταφορά πετρελαίου, λες και αυτό δεν είναι καθημερινό φαινόμενο, αφού το κράτος λόγω της έλλειψης οργάνωσης αφήνει το πεδίο ελεύθερο να δρα ο κάθε επιτήδειος και να κάνει ό,τι αυτός θέλει και δυστυχώς όταν το κράτος ενεργεί κατόπιν εορτής, το πανηγύρι έχει ήδη τελειώσει.

Το κράτος όμως δεν πρέπει να δρα μόνο όταν συμβαίνουν έκτακτα γεγονότα, αλλά πρέπει να ασκεί μονίμως ελέγχους, ώστε να προλαβαίνει τα γεγονότα, τα οποία δυστυχώς στοιχίζουν πολύ ακριβά στο ελληνικό Δημόσιο και μάλιστα σε μια εποχή που η χώρα αντιμετωπίζει πολύ μεγάλη οικονομική κρίση.

Επειδή λοιπόν στα καύσιμα υπάρχει μεγάλο οικονομικό κίνητρο και παίζονται μεγάλα συμφέροντα, πρέπει η Πολιτεία να ασκεί ελέγχους σε όλα τα στάδια διακίνησής τους, διαφορετικά το παιγνίδι θα συνεχίζει να παίζεται.

* Ο Ιωάννης  Ξηρουχάκης είναι πρώην δ/ντής ΕΛΤΑ