Συνεχίζοντας την προσπάθειά μας για την βελτίωση του κυκλοφοριακού χάους στην Πόλη μας και συγκεκριμένα στον πολύπαθο Άξονα: «62 Μαρτύρων- ΓIOΦΥΡΟ-
ΠΑΓΝΗ- Μεσαρά»… και μετά τις ΔΥΟ τελευταίες προτάσεις μας (την προηγούμενη εβδομάδα), τόσο για το ΓΙΟΦΥΡΟ (με την προτεινόμενη κατάργηση φαναριών και κατασκευή Round Αbout), όσο και για τον κόμβο ΤΖΑΜΠΟ (με την λύση μας με επίσης Round About… τουτέστιν ΧΩΡΙΣ ΦΑΝΑΡΙΑ!…) παρουσιάζουμε σήμερα και έναν ΤΡΙΤΟ ΚΟΜΒΟ, πολύ σημαντικό κατά την άποψή μας, αυτόν εν επαφή και Νοτίως της Εθνικής προς ΠΑΓΝΗ – Μεσσαρά κ.λπ. (ως το συνημμένο σχέδιό μας).
Ο κόμβος αυτός ως γνωστόν, μεταφέρει αρκετά μεγάλη κίνηση της Εθν. Οδού
από τα Δυτικά προς Ηράκλειο… και είναι προφανές ότι συμβάλει και αυτός αφάνταστα στο όλο κυκλοφοριακό χάος της μείζονος περιοχής του ΓΙΟΦΥΡΟ.
(Αλήθεια!…έχετε περάσει τελευταία και μάλιστα και σε ώρες μη αιχμής… χωρίς να σηκώσετε το χέρι σας, εσείς απ’ αριστερά!…και η γυναίκα σας από πλάι και πίσω δεξιά!…μήπως καταφέρετε να σταματήσουν κάποιοι και να σας αφήσουν να περάσετε;; Είναι πολύ οδυνηρή αλλά και συνάμα πολύ επικίνδυνη η διέλευση αυτή προς Ηράκλειο και ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, που μάλλον θα χάσετε την υπομονή σας περιμένοντας!…).
Αυτόν λοιπόν το ΚΟΜΒΟ, ερχόμαστε σήμερα να μελετήσομε διαμορφώνοντάς τον με σκοπό τη βελτίωση της ασφάλειας, αλλά και της κυκλοφοριακής του ροής.
Όπως βλέπετε και στο σχέδιό μας, εφαρμόζομε και εδώ, όπως και στους άλλους τρείς, ένα αρκετά άνετο Κυκλικό Κόμβο (διαμέτρου 8-10 μέτρων), εκτρέποντας -λοξίζοντας ελαφρώς τη ζώνη κυκλοφορίας που οδηγεί προς Νότο.
Η τοποθέτηση του Κυκλικού Κόμβου γίνεται έτσι ώστε να δημιουργείται ζώνη ασφαλείας – “καταφύγιο”!… για τους κινούμενους προς Ηράκλειο (τους ερχομένους προφανώς από Δυτικά – εθνική οδό), ώστε να μην εισέρχονται κατ’ ευθεία στη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας… με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Πέραν του ανωτέρω σημαντικού ευεργετήματος, ο Κυκλικός μας Κόμβος προσφέρει ακόμα σημαντικές διευκολύνσεις για κινήσεις σε διάφορες κατευθύνσεις (αναστροφή, περιστροφή κ.λπ.) και μάλιστα με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Η κατασκευή – διαμόρφωσή του είναι πανεύκολη και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερα
υψηλό κόστος…
Οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας παρακαλούνται να δουν με ενδιαφέρον την παραπάνω πρότασή μας (όπως και την άλλη του ΓΙΟΦΥΡΟ… ΧΩΡΙΣ ΦΑΝΑΡΙΑ!)
να τις εγκρίνουν αμφότερες και προφανώς να τις εφαρμόσουν!
Η Τρίτη πρότασή μας, που αφορά το Κόμβο του ΤΖΑΜΠΟ, προτείνεται επίσης να υιοθετηθεί από πλευράς Δήμου, έχοντας την αίσθηση ότι όπως την προτείνομε (…ΧΩΡΙΣ ΦΑΝΑΡΙΑ!! και αυτήν), είναι η καλύτερη δυνατή, λαμβανομένων υπόψη των τοπικών δεδομένων και δυσκολιών.
Εδώ θα πρέπει να αναφέρω και τα παρακάτω, πολύ σημαντικά κατά την άποψή μας, σχετικά με τα κυκλοφοριακά και ιδιαίτερα σε πόλεις με τόση στενότητα δρόμων και γενικά υπαιθρίων χώρων, όπως το Ηράκλειο.
Η τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών, παρέχει σίγουρα μεγάλη ασφάλεια
στους εποχουμένους, όμως δημιουργεί συνήθως και μεγάλες ουρές, όταν μάλιστα δεν υπάρχουν τα λεγόμενα “έξυπνα φανάρια”!…ή και ο κατάλληλος συντονισμός των κόμβων μεταξύ των (το λεγόμενο πράσινο κύμα).
Για το λόγο αυτό ακριβώς, στις παραπάνω προτάσεις μας, καταργούμε αφ’ ενός τα υπάρχοντα φανάρια στο ΓΙΟΦΥΡΟ… ενώ παράλληλα δεν τα υιοθετούμε καθόλου στον ακόμα δυσμενέστερο Κόμβο του ΤΖΑΜΠΟ…
Κατά την άποψή μας λοιπόν, η συνύπαρξη φωτεινών σηματοδοτών και στους Δύο παραπάνω κοντινούς Κόμβους (ΓΙΟΦΥΡΟ και ΤΖΑΜΠΟ), όχι μόνο δεν θα βελτίωνε την κυκλοφορία, αλλά αντίθετα θα δημιουργούσε…ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΕΜΦΡΑΓΜΑ!..
Οι Φωτεινοί σηματοδότες είναι βεβαίως ασφαλείς, όμως πρέπει να αφαρμόζονται με φειδώ…και μόνον εφόσον τα επί τόπου δεδομένα δεν επιτρέπουν άλλες πιο λειτουργικές εφαρμογές (Round about, ανισόπεδες λύσεις κ.λπ.).
Έχομε την αίσθηση αλλά και τη βεβαιότητα, ότι και οι τρείς λύσεις που
διατυπώσαμε για τους παραπάνω ΚΟΜΒΟΥΣ, (σήμερα αλλά και σε προηγούμενο δημοσίευμά μας) είναι ίσως οι ιδανικότερες, για τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας, που σήμερα είναι επιεικώς απαράδεκτες…
Του Δημητρίου Τρίχα Τοπογρ. Μηχανικού Ε.Μ.Π.