Θεϊκό παρασκήνιο

ΚΟΝΚΛΑΒΙΟ
CONCLAVE
Σκηνοθεσία: Έντουαρντ Μπέγκερ
Πρωταγωνιστούν: Ρέιφ Φάινς, Στάνλεϊ Τούτσι, Τζον Λίθγκοου, Λούσιαν Μσαμάτι

Μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Πάπα, ο Πρωτοπρεσβύτερος Λώρενς συγκαλεί το κονκλάβιο για την εκλογή του νέου Ποντίφικα και θα πρέπει να κατευθύνει το σώμα μέσα από τις ίντριγκες και τις αδυναμίες των μελών του.

Θρησκευτικό δράμα βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του βρετανού Ρόμπερτ Χάρις, που εκδόθηκε το 2016.

Στον αντίποδα του απογοητευτικού «Οι δύο Πάπες» («The Two Popes», Φερνάντο Μεϊρέγιες, 2019), η ταινία του Μπέργκερ αποτελεί μια απομυθοποιητική οπτική στο παρασκήνιο της δημοφιλέστερης θρησκείας του κόσμου, ξεμπροστιάζοντάς τη ως έναν θεσμό καθόλου μεταφυσικό και βαθιά ανθρώπινο, δηλαδή μια αρένα πολιτικής κι εξουσίας, γεμάτη φιλοδοξία, ανταγωνισμό και μικροψυχία. Η ανατροπή της πλοκής μπήγει την τελευταία και βαθύτερη μαχαιριά στο κουφάρι της Εκκλησίας, κορυφώνοντας έξυπνα την έκθεση του πατριαρχικού, σεξιστικού, εξουσιομανή της χαρακτήρα.

EMILIA PEREZ
Σκηνοθεσία: Ζακ Οντιάρ
Πρωταγωνιστούν: Ζόι Σαλντάνια, Κάρλα Σοφία Γκασκόν, Σελίνα Γκόμεζ, Αντριάνα Παζ

Ο αρχηγός ενός μεξικανικού καρτέλ ναρκωτικών αποφασίζει να γίνει γυναίκα και προσλαμβάνει μια δικηγόρο για να τον βοηθήσει στη διεκπεραίωση των πρακτικών ζητημάτων που αφορούν τη φυλομετάβασή του. Όταν χρόνια αργότερα επιστρέφει στο Μεξικό με τη νέα του ταυτότητα, επανενώνεται με την οικογένειά του χωρίς να τους αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα και ιδρύει μια ΜΚΟ για την ανάκτηση των σορών των θυμάτων των καρτέλ.

Δραματικό μιούζικαλ εγκλήματος το οποίο στο φετινό φεστιβάλ Καννών κέρδισε το Βραβείο της Επιτροπής, αλλά και ομαδικά το βραβείο γυναικείας ερμηνείας για τις τέσσερις πρωταγωνίστριες Σαλντάνια, Γκασκόν (την πρώτη τρανς γυναίκα που κερδίζει το βραβείο στο φεστιβάλ), Γκόμεζ και Παζ. Το σενάριο βασίζεται στο ομώνυμο οπερατικό λιπρέτο του σκηνοθέτη, με τη σειρά του εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα «Écoute» του γάλλου Μπορίς Ραζόν, που εκδόθηκε το 2018.

Μετά το «Joker: Τρέλα για δύο» («Joker: Folie à Deux», Τοντ Φίλιπς) αυτός είναι ο δεύτερος φετινός αντισυμβατικός συνδυασμός του μιούζικαλ με μια ιστορία εγκλήματος κι
ευτυχώς, σε αντίθεση με την ταινία του Φίλιπς, το πείραμα του Οντιάρ πετυχαίνει, ίσως επειδή τα ειδολογικά περιθώρια διαχείρισης του σεναρίου δεν είναι τόσο στενά και
συγκεκριμένα όσο σε μια ιστορία με τόσο γνωστούς και πολιτισμικά φορτισμένους χαρακτήρες όπως ο Τζόκερ.

Με ένα εξαιρετικό γυναικείο κουαρτέτο και σημείο εκκίνησης μια απροσδόκητη ανατροπή στις συμβάσεις της κατηγορίας των ταινιών με καρτέλ, ο Οντιάρ φτιάχνει μια ιστορία για τους έμφυλους ρόλους, την πολυπλοκότητα του εαυτού, αλλά και πιο απτά ζητήματα, όπως τις εξαφανίσεις που μαστίζουν το Μεξικό στο πλαίσιο της εγκληματικής δράσης των τοπικών καρτέλ.

Τα τραγούδια αποδίδουν εύστοχα τη συναισθηματική ποικιλία της πλοκής, από την καταπίεση και την απελευθέρωση μέχρι τον έρωτα και την απώλεια, με μόλις ένα όμως να ξεχωρίζει και ν’ αφήνει διαρκέστερη εντύπωση, το δυναμικότερο όλων «El Mal» που ακούγεται στη σκηνή του φιλανθρωπικού δείπνου και συνοδεύει επίσης το τρέιλερ της ταινίας.

RED ONE
Σκηνoθεσία: Τζέικ Κάσνταν
Πρωταγωνιστούν: Ντουέιν Τζόνσον, Κρις Έβανς, Τζέι Κέι Σίμονς, Λούσι Λιού

Όταν την παραμονή των Χριστουγέννων ο Άγιος Βασίλης απάγεται από μια κακή μάγισσα η οποία θέλει να τιμωρήσει όλο τον ανθρώπινο πληθυσμό που υπήρξε άτακτος ως παιδί, ο σωματοφύλακάς του μαζί με τον καλύτερο κυνηγό επικηρυγμένων του κόσμου ξεκινούν να τον βρουν και να σώσουν την αγαπημένη γιορτή των παιδιών.

Κωμική περιπέτεια φαντασίας που θα έπρεπε να έχει διατεθεί εξαρχής διαδικτυακά, μια και συγκεντρώνει όλα τα κλισέ, την ψηφιακή αισθητική, τις απλοϊκές σκηνές δράσης, τον εξυπνακισμό, το άνοστο χιούμορ και τους αδιάφορους χαρακτήρες που απαιτεί μια ταινία πλατφόρμας, όπως το Prime στο οποίο τελικά θα καταλήξει ως παραγωγή της Amazon/MGM.

TERRIFIER 3
Σκηνοθεσία: Ντέιμιεν Λεόνε
Πρωταγωνιστούν: Λώρεν ΛαΒέρα, Ντέιβιντ Χάουαρντ Θόρντον, Αντονέλα Ρόουζ

Παρότι έχει προηγουμένως αποκεφαλιστεί από τη Σιένα, ο Αρτ ο Κλόουν επιστρέφει για να πάρει εκδίκηση από την κοπέλα και την οικογένειά της.
Τρίτη προσθήκη στη σειρά ταινιών τρόμου, μετά από εκείνες του 2016 και το 2022 από τον ίδιο σκηνοθέτη και σεναριογράφο, Ντέιμιεν Λεόνε, βασισμένες στην επίσης δική του
ομώνυμη μικρού μήκους που γύρισε το 2011.

Το ασυνάρτητο και μονότονο αιματοκύλισμα συνεχίζεται για όσους έχουν μείνει να ενδιαφέρονται, σ’ ένα σενάριο που δε βγάζει νόημα και δεν έχει σοβαρό διακύβευμα, αφού ο Αρτ έχει μετατραπεί σ’ έναν αθάνατο υπερφυσικό δαίμονα (όπως κατάντησε ο Μάικλ Μάγιερς στα «Halloween»), και συνεπώς δεν έχει κανένα νόημα να προσπαθούν να του αντισταθούν τα θύματά του, όπως και -μεταξύ πολλών άλλων παραλογισμών στην πλοκή- το ότι σε μια κρίσιμη στιγμή της πλοκής αποφασίζει αυτός να τραπεί σε φυγή αντί αυτά.