FAST X Η ΤΑΙΝΙΑ

Κινηματογραφή

Η δημοφιλής κινηματογραφική σειρά με γρήγορα αυτοκίνητα εξαντλεί σιγά-σιγά τα καύσιμά της.

FAST X

Σκην.: Λουί Λετεριέ.

Πρωτ.: Βιν Ντίζελ, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Τζέισον Μομόα, Ταϊρίζ Γκίμπσον, Κρις Λούντακρις, Μπρίτζες, Σουνγκ Κανγκ, Τζον Σίνα, Τζέισον Στέιθαμ, Τζορντάνα Μπρούστερ, Σαρλίζ Θέρον, Έλεν Μίρεν, Ρίτα Μορένο.

Ο Ντόμινικ Τορέτο και η παρέα/ οικογένειά του καλούνται ν’ αντιμετωπίσουν τον Ντάντε Ρέιες, γιο του εμπόρου ναρκωτικών που η ομάδα είχε σκοτώσει πριν από δέκα χρόνια στο Ρίο ντε Τζανέιρο, κι ο οποίος επιχειρεί να εκδικηθεί τον θάνατο του πατέρα του.

Παρά το ως συνήθως καταιγιστικό και χορταστικό της θέαμα, η δέκατη προσθήκη στην πολύ αγαπημένη (και της στήλης, όπως έχω δηλώσει επανειλημμένα) κι εξαιρετικά προσοδοφόρα σειρά ταινιών δράσης όχι μόνο δεν έχει να προσθέσει τίποτα καινούριο σ’ αυτή, αλλά καταλήγει βαλτωμένη στα αφηγηματικά τεχνάσματα που πριν από μια δεκαετία αναστάτωναν τους οπαδούς της με την ανατρεπτικότητά τους: το παρελθόν ανασκευάζεται, οι κακοί μεταστρέφονται σε καλούς, οι νεκροί ανασταίνονται, ενώ η συγκεκριμένη πλοκή είναι πιο «μπουκωμένη»  από ποτέ με χαρακτήρες ανεπαρκώς θεμελιωμένους ή εντελώς

περιττούς, κάνοντας την απουσία του Μπράιαν (ο οποίος σεναριακά εξακολουθεί να ζει μακριά αποσυρμένος από τη δράση της ομάδας) να μοιάζει όλο και πιο παράλογη.

Η ΜΙΚΡΗ ΓΟΡΓΟΝΑ

THE LITTLE MERMAID

Σκην.: Ρομπ Μάρσαλ.

Πρωτ.: Χάλι Μπέιλι, Τζόνα Χάουερ- Κινγκ, Μελίσα Μακάρθι, Χαβιέ Μπαρδέμ.

Η γοργόνα Άριελ παραβαίνει τον περιορισμό του πατέρα της, βασιλιά της θάλασσας Τρίτωνα, και βγαίνει στη επιφάνεια για να σώσει από πνιγμό τον όμορφο πρίγκιπα Έρικ.

Προκειμένου να τον ξαναδεί, πέφτει στην παγίδα της μοχθηρής θείας της, Ούρσουλας, η οποία τη δεσμεύει μ’ ένα φαινομενικά ευνοϊκό ξόρκι, που όμως απειλεί την ευτυχία της.

Ένα ακόμα ριμέικ ζωντανής δράσης της Disney σε παλιότερη animation ταινία της, αυτό το ρομαντικό παραμύθι βασίζεται στην ομώνυμη ταινία εμψύχωσης (animation), που κυκλοφόρησε το 1989 σκηνοθετημένη από τους Τζον Μάσκερ και Τζον Κλέμεντς, μεταφέροντας με τη σειρά της το ομώνυμο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, το οποίο εκδόθηκε το 1837.

Μια επαρκώς διεκπεραιωμένη ιστορία, με εύστοχο κάστινγκ, γρήγορο ρυθμό, όμορφα τραγούδια, διασκεδαστικό χιούμορ κι ευφάνταστο σχεδιασμό παραγωγής, που όμως αδυνατεί να παρουσιάσει λίγη παραπάνω έμπνευση έξω από τη συμβατικότητα της συμβατικής συνταγής του στούντιο.

SISU

Σκην.: Τζαλμάρι Χελάντερ.

Πρωτ.: Τζόρμα Τομίλα, Άξελ Χένι, Τζακ Ντούλαν, Μιμόζα Βίλαμο.

Στη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ένας φινλανδός βετεράνος πολέμου θρυλικός για τους θανάτους που έχει προκαλέσει και για την ικανότητά του να επιβιώνει στις πιο  αντίξοες συνθήκες, καλείται ν’ αντιμετωπίσει μια διμοιρία Ναζί, που προσπαθεί να του κλέψει τον χρυσό τον οποίο ανακάλυψε.

Σπλάτερ πολεμική περιπέτεια που θα μπορούσε να περιγραφεί χονδρικά ως ένα φινλανδικό «Ράμπο» τοποθετημένο στον Β’ ΠΠ, μ’ έναν επιβλητικό πρωταγωνιστή, ευρηματικές σκηνές δράσης, αλλά μόνο κυμαινόμενη αληθοφάνεια, που άλλοτε εξυπηρετεί έξυπνα αυτή την ευρηματικότητα κι άλλοτε την υπονομεύει.

ΑΡΡΗΚΤΟΣ ΔΕΣΜΟΣ

GUY RITCHIE’S THE COVENANT

Σκην.: Γκάι Ρίτσι.

Πρωτ.: Τζέικ Τζίλενχολ, Νταρ Σαλίμ.

Το 2018 στο Αφγανιστάν ένας ντόπιος διερμηνέας του αμερικανικού στρατού σώζει τη ζωή του αρχιλοχία που συνοδεύει σε μια επιχείρηση κατά των Ταλιμπάν. Αφού επιστρέφει στην οικογένειά του, ο δεύτερος αρχίζει ν’ αναζητά τα ίχνη του εξαφανισμένου στο μεταξύ σωτήρα του κι αποφασίζει να γυρίσει στο Αφγανιστάν για να εξασφαλίσει ο ίδιος τη διάσωσή του.

Αποικιοκρατικής υφής πολεμική ταινία δράσης, που «ξεπλένει» την αποχώρηση των Η.Π.Α. από το Αφγανιστάν, αποσπώντας καλές ερμηνείες από το καστ της και στήνοντας αγωνιώδεις σκηνές δράσης.

 ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ

TO CATCH A KILLER

Σκην.: Νταμιάν Σιφρόν.

Πρωτ.: Σεϊλίν Γούντλι, Μπεν Μέντελσον, Τζόβαν Αντέπο, Ραλφ Άινεσον.

Μια νεαρή αστυνομικός ορίζεται βοηθός ενός πράκτορα του FBI, ο οποίος ηγείται της έρευνας για τον εντοπισμό ενός ελεύθερου σκοπευτή, που δολοφόνησε δεκάδες αθώων την παραμονή της πρωτοχρονιάς.

Αστυνομικό θρίλερ με στερεότυπη μουσική, έλλειψη αγωνίας και κλιμάκωσης του μυστηρίου, καθώς και κοινότοπο σενάριο που αφήνει ασαφή βασικά στοιχεία, όπως το παρελθόν της Έλινορ και το κίνητρο του δολοφόνου.