Μια καλοκαιρινή κινηματογραφική σεζόν που στις ιδιωτικές αίθουσες μοιάζει να έχει ξεκινήσει μόνο τυπικά.
ΟΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ
LES TRADUCTEURS
Πρωτ.: Λαμπέρ Γουίλσον, Άλεξ Λόθερ, Όλγκα Κουριλένκο, Μανώλης Μαυροματάκης, Ρικάρντο Σκαρμάτσιο.
Ένας τυραννικός εκδότης κλειδώνει εννιά μεταφραστές από ισάριθμες χώρες σε μια έπαυλη για να μεταφράσουν το πιο αναμενόμενο βιβλίο της χρονιάς. Όταν το επτασφράγιστο κείμενο αρχίζει να διαρρέει στο διαδίκτυο, όλοι τους βρίσκονται ύποπτοι κι αντιμέτωποι με τον παρανοϊκό εργοδότη τους.
Θρίλερ μυστηρίου που στην Ελλάδα έτυχε ιδιαίτερης δημοσιότητας λόγω της -σπάνιας για έλληνα ηθοποιό- συμμετοχής και της πολύ καλής ερμηνείας του Μανώλη Μαυροματάκη σε μια διεθνή παραγωγή.
Ωστόσο, παρά την πρόσφορη κεντρική σεναριακή του ιδέα, το αξιόπιστο καστ και τον ατμοσφαιρικό σχεδιασμό παραγωγής, προσωπικά δεν πείστηκα για τη συνέπεια και την αληθοφάνεια των καταστάσεων, που βρήκα εξεζητημένες ακόμη και με τα μέτρα του είδους και τις οποίες αδυνατώ να συζητήσω εδώ για να μην αποκαλύψω τις εκπλήξεις του σεναρίου.
ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ
THE HUNT
Σκην.: Κρεγκ Ζόμπελ.
Πρωτ.: Μπέτι Γκίλπιν, Χίλαρι Σουάνκ, Άικ Μπάρινχολτς.
Δώδεκα άγνωστοι συγκεντρώνονται σε μια εξοχική έκταση ως θηράματα κυνηγιού πλουσίων κι αγωνίζονται να γλιτώσουν τον θάνατο.
Θρίλερ αγωνίας που μοιάζει με διασταύρωση της σειράς της «Κάθαρσης» («The Purge», 2013, 2014, 2016, 2018) με το περυσινό «Είσαι έτοιμος;» («Ready or Not», Ματ Μπετινέλι- Όλπιν και Τάιλερ Γκίλετ), από τα οποία υιοθετεί την κριτική στη σημερινή πολωμένη πολιτική ατμόσφαιρα στις Η.Π.Α., μέσα από το θεματικό μοτίβο των ανθρώπινων θηραμάτων.
Σε αντίθεση με την «Κάθαρση» όμως, η σεναριακή ρητορική του -εκτός των άλλων, καθόλου αγωνιώδους- «Κυνηγιού» είναι πιο επιφανειακή, απλοϊκή, συγκεχυμένη και τελικά αντιδραστική.
ΑΒΑΝΑ Η ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝ
WASP NETWORK
Σκην.: Ολιβιέ Ασαγιάς.
Πρωτ.: Πενέλοπε Κρουζ, Έντγκαρ Ραζμίρεζ, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Άνα ντε Άρμας.
Στο Μαϊάμι των αρχών της δεκαετίας του 1990 συγκεντρώνονται κουβανοί αντικαθεστωτικοί που οργανώνουν την ανατροπή του Φιντέλ Κάστρο, αλλά και κατάσκοποι της κουβανικής κυβέρνησης που έχουν σταλεί για να εισχωρήσουν στις οργανώσεις τους και να ματαιώσουν τα σχέδιά τους.
Κοινωνικο-πολιτικό δράμα βασισμένο σε αληθινά πρόσωπα και γεγονότα. Για όσους θέλουν οπωσδήποτε να δουν κάποιους ως κακούς στην ταινία, αυτοί που σκιαγραφούνται φαινομενικά ως τέτοιοι είναι οι καθεστωτικοί πράκτορες.
Ωστόσο νομίζω ότι ο Ασαγιάς μοιράζει νηφάλια κι αμερόληπτα την αναπαράσταση των τριών αντίπαλων πολιτικών πλευρών, αναδεικνύοντας τη δράση τους ως δικαιολογημένη εκ μέρους της καθεμίας, στον βαθμό που εξυπηρετεί τίποτα παραπάνω από την προστασία των συμφερόντων της.
Μέσα στην προσπάθειά της να διατηρήσει τη σεναριακή ισορροπία, η ταινία πλατειάζει περιστασιακά, αλλά ευτυχώς το εξαιρετικό καστ παραμένει αρκετά αφοσιωμένο για ν’ αποκαθιστά το ενδιαφέρον.