ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ - THE GIRL IN  THE SPIDER’S WEB

Κινηματογραφή

Ήρωες κι ηρωίδες που προσπαθούν να λυτρώσουν το παρελθόν και το μέλλον τους.

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ

THE GIRL IN  THE SPIDER’S WEB

Σκην.: Φέντε Άλβαρεζ

Πρωτ.: Κλαιρ Φόι, Σίλβια Χοκς, Λέικιθ Στάνφιλντ, Σβέριρ Γκούντνασον

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ - THE GIRL IN  THE SPIDER’S WEB

Ένας πρώην προγραμματιστής των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών αναθέτει στη χάκερ Λίσμπετ Σαλάντερ να υποκλέψει το πρόγραμμα που εκείνος δημιούργησε για τους πρώην εργοδότες του, ικανό να ελέγχει όλα τα πυρηνικά όπλα του πλανήτη.

Ταινία μυστηρίου βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα που εκδόθηκε το 2015 γραμμένο από τον Ντέιβιντ Λάγκερκραντς κι αποτελεί την τέταρτη προσθήκη στη λογοτεχνική σειρά «Millennium», την οποία ο συγγραφέας συνεχίζει μετά τον πρόωρο θάνατο του εμπνευστή της, Στιγκ Λάρσον.

Η πρώτη τριλογία του Λάρσον έχει ήδη μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη το 2009 με τη Νούμι Ραπάς και τον Μίκαελ Νίκβιστ στα «Το κορίτσι με το τατουάζ» («Män som hatar kvinnor», Νιλς Άρντεν Όπλεφ), «Το κορίτσι που έπαιζε με τη φωτιά» («Flickan som lekte med elden», Ντάνιελ Άλφρεντσον) και «Το κορίτσι στη φωλιά της σφήκας» («Luftslottet som sprängdes», Ντάνιελ Άλφρεντσον), ενώ το 2011 ο Ντέιβιντ Φίντσερ γύρισε την αμερικανική διασκευή του πρώτου βιβλίου με πρωταγωνιστές τη Ρούνι Μάρα και τον Ντάνιελ Κρεγκ.

Εφτά χρόνια μετά την τελευταία κινηματογραφική εξόρμηση της αυτόκλητης εκδικήτριας και μέσα σ’ ένα πολύ πιο μαχητικό φεμινιστικό κλίμα, η παρουσία της μοιάζει πιο επίκαιρη από ποτέ. Ειδικά εφόσον ανέλαβε να την επαναφέρει ο Άλβαρεζ του έξυπνου κι αγωνιώδους «Μην ανασαίνεις» («Don’t Breathe», 2016).

Η ταινία αισθητικά ακολουθεί περισσότερο στο εικαστικά αυστηρότερο ύφος του Φίντσερ παρά το πιο τραχύ της πρώτης τριλογίας, σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζοντας σκοτεινή, μυστηριώδη και τραυματική ατμόσφαιρα.

Όμως καταλήγει απλώς μια απλή επανάληψη της γνωστής συνταγής, προβλέψιμη και χωρίς αγωνία λόγω των πρώιμων αποκαλύψεων της πλοκής που δεν ακολουθούνται από μεγαλύτερες και την υπερβολική ευκολία σε σημεία όπως το σχέδιο της Λίσμπετ στο αεροδρόμιο.    Η Φόι αντεπεξέρχεται ικανοποιητικά, αλλά συγκριτικά με τις δύο προηγούμενες ενσαρκώσεις της Λίσμπετ, αυτή μοιάζει ελαφρώς ηπιότερη στο μακιγιάζ, τα μαλλιά και τη μαχητικότητα. Όσο για τον δημοσιογράφο Μπλόμκβιστ, εδώ βρίσκει την πιο αδιάφορη ενσάρκωσή του στον άχρωμο Γκούντνασον, ενώ παράλληλα υποβιβάζεται σε κομπάρσο, αφού η συμβολή του στην επίλυση της υπόθεσης είναι η μικρότερη ως τώρα στη σειρά.

 

OVERLORD

Σκην.: Τζούλιους Έιβερι

Πρωτ.: Γιόβαν Αντέπο, Γουάιατ Ράσελ, Ματίλντ Ολιβιέ

Τη νύχτα πριν από την Απόβαση στη Νορμανδία, αμερικανοί αλεξιπτωτιστές αναλαμβάνουν να εξουδετερώσουν έναν γερμανικό πύργο τηλεπικοινωνιών σ’ ένα γαλλικό χωριό. Όταν φτάνουν εκεί, ανακαλύπτουν ότι οι Ναζί διεξάγουν βιολογικά πειράματα σε κατοίκους κι αιχμαλώτους, που τους μεταμορφώνουν σε ανίκητα τέρατα.

Σπλάτερ πολεμική περιπέτεια μ’ ένα “άγνωστο” αλλά εξαιρετικά ταλαντούχο καστ, που παρέχει ανέμελη, ανεπιτήδευτη και χορταστική δράση, η οποία υπονομεύεται μόνο από περιστασιακές απροσεξίες όπως όταν η Κλόι καταδιώκεται αλλά επιλέγει να μην κλείνει πόρτες πίσω της κι όταν ο Μπόις δε σκέφτεται να πυροβολήσει στο κεφάλι.