ΕΚΔΙΚΗΤΕΣ: Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΑΞΗ AVENGERS: ENDGAME

Κινηματογραφή

Μία από τις εμπορικότερες σειρές του Χόλιγουντ φτάνει στο -προσωρινό – τέλος της.

 

ΕΚΔΙΚΗΤΕΣ: Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΑΞΗ

AVENGERS: ENDGAME

ΕΚΔΙΚΗΤΕΣ: Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΑΞΗ AVENGERS: ENDGAME
Σκην.: Άντονι Ρούσο, Τζο Ρούσο

Πρωτ.: Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Κρις Έβανς, Σκάρλετ Γιοχάνσον, Κρις Χέμσγουορθ, Μαρκ Ράφαλο, Τζέρεμι Ρένερ, Πωλ Ραντ, Τζος Μπρόλιν.

Αφού ο Θάνος αφάνισε τον μισό πληθυσμό της Γης, οι Εκδικητές πρέπει τώρα να βρουν έναν τρόπο να διορθώσουν τον όλεθρο.

Περιπέτεια φαντασίας που αποτελεί την εικοστή δεύτερη προσθήκη στο Κινηματογραφικό Σύμπαν της Marvel και συνεχίζει το περυσινό «Εκδικητές: ο Πόλεμος της Αιωνιότητας» («Avengers: Infinity War») των ίδιων σκηνοθετών. Μ’ αυτή την ταινία ολοκληρώνεται ο πρώτος μεγάλος κύκλος ταινιών του στούντιο, που ξεκίνησε το 2008 με τον «Iron Man» του Τζον Φαβρό.

Νοσταλγικό, ελεγειακό, έξυπνα αστείο, αναμενόμενα εντυπωσιακό και γεμάτο εκπλήξεις, αυτό το τελευταίο κεφάλαιο δίνει μεγαλύτερο βάρος στους χαρακτήρες και τη δραματουργία, και λιγότερο στο θέαμα και τη δράση, που προσωπικά περίμενα σε μεγαλύτερες δόσεις.

Λόγω των πολλών ανατροπών που περιέχει, για το σενάριο θα ήταν καλό να μην ειπωθούν πολλά, εκτός ίσως από το ότι παρά τη γενικότερη φροντίδα με την οποία ολοκληρώνονται οι τροχιές των χαρακτήρων, η φορτωμένη με χωροχρονικά ταξίδια πλοκή αφήνει αρκετές εκκρεμείς απορίες, τουλάχιστον για τους αμύητους στη μυθολογία των κόμικ.

Πάντως ανεξάρτητα από τη γνώμη του καθενός, αυτό το τέλος του τέλους θα μείνει στην κινηματογραφική ιστορία για τα εισπρακτικά ρεκόρ που ισοπέδωσε: τα 257 εκατομμύρια δολάρια τριήμερο ανοίγματος στις Η.Π.Α. και 630 παγκοσμίως του «Πολέμου της Αιωνιότητας» εξαϋλώθηκαν με 350 εκατομμύρια και 1,2 δισεκατομμύρια αντιστοίχως, με την ταινία να φτάνει τα 2 δισεκατομμύρια (όσα είχε συγκεντρώσει συνολικά ο «Πόλεμος») σε 11 μόλις μέρες, βάζοντας επόμενο στόχο το στέμμα της εμπορικότερης ταινίας όλων των εποχών που εξακολουθεί να φοράει το «Avatar» (Τζέιμς Κάμερον, 2009) των 2,8 δισεκατομμυρίων.

 

TEEN SPIRIT

Σκην.: Μαξ Μινγκέλα

Πρωτ.: Ελ Φάνινγ, Ζλάτκο Μπούριτς, Ανιέσκα Γκροτσόφσκα, Ρεμπέκα Χολ

Η Βάιολετ είναι μια έφηβη με ταλέντο στο τραγούδι, η οποία αποφασίζει να δηλώσει συμμετοχή σ’ έναν τηλεοπτικό μουσικό διαγωνισμό.

Κοινωνική κομεντί που αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του 34χρονου βρετανού ηθοποιού Μαξ Μινγκέλα, γιου του πρόωρα χαμένου σκηνοθέτη Άντονι Μινγκέλα («Ο άγγλος ασθενής», «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» κ.α.).

Ταινία απλή συνηθισμένη και προβλέψιμη, αλλά παράλληλα μετρημένη, μελαγχολική κι ανεπιτήδευτη, με μεγαλύτερο θέλγητρο την προσγειωμένη ερμηνεία κι ειδικότερα την εντυπωσιακή φωνή της Φάνινγκ, που αποκαλύπτεται καθώς η ηθοποιός ερμηνεύει η ίδια τα τραγούδια της πλοκής.

 

ΟΙ ΒΡΑΧΟΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

CLIFFS OF FREEDOM

Σκην.: Βαν Λινγκ

Πρωτ.: Τάνια Ρέιμοντ, Γιαν Ουντίν, Ράζα Τζάφρεϊ, Πάτι Λουπόν, Κρίστοφερ Πλάμερ, Μπίλι Ζέιν. Στη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, μια ελληνίδα ερωτεύεται έναν τούρκο αξιωματικό.

Αισθηματική περιπέτεια εποχής, βασισμένη στο μυθιστόρημα της Μαριάν Μητρόπουλος, «Daughter of Destiny». Αποτε­λεί την πρώτη μεγάλου μήκους σκηνοθεσία του Λινγκ, ο οποίος διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία στον σχεδιασμό ψηφιακών οπτικών εφέ σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

Δυστυχώς εδώ δεν καταφέρνει να φτιάξει κάτι περισσότερο από μια ακριβότερη εκδοχή των εθνικιστικών μελοδραμάτων του παραγωγού Τζέιμς Πάρις («Παπαφλέσσας» κτλ.). Κυριότερα γνωρίσματά της, μια σαπουνοπερατική πλοκή με βασανιστικά μεγάλη διάρκεια άνω των δύο ωρών, ερμηνευμένη στερεότυπα κι απλοϊκά από σχεδόν ολόκληρο το ελληνοαμερικανικό Χόλιγουντ, χορογραφίες δράσης με κρισιμότητα σχολικής παράστασης και το κάστινγκ του Κρίστοφερ Πλάμερ ως παραδοξότητα ανάλογη μ’ εκείνη της Κατρίν Ντενέβ στο παρόμοιας κακοτεχνίας «Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι» (Γιάννης Σμαραγδής, 2012).