ON THE ROCKS

Καλός κινηματογράφος με απλά υλικά.

ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
OTHER PEOPLE

Σκην.: Κρις Κέλι

Πρωτ.: Τζέσι Πλέμονς, Μόλι Σάνον, Μπράντλι Γουίτφορντ

Ένας κωμικός συγγραφέας επιστρέφει στο οικογενειακό του σπίτι για να βοηθήσει στην περίθαλψη της καρκινοπαθούς μητέρας του, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο της ασθένειας.

Αυτή η οικογενειακή κομεντί του 2016 αποτελεί την πρώτη μεγάλου μήκους μυθοπλασία του 38χρονου σκηνοθέτη Κέλι και μάλιστα ημι-αυτοβιογραφική. Θυμίζει μια διασταύρωση Νόα Μπόμπακ και Τάμαρα Τζένκινς, αλλά με την καλή έννοια, καθώς καταφέρνει να διατηρήσει όλα τα προτερήματα των παραπάνω δημιουργών, στον τρόπο με τον οποίο απεικονίζουν την οικογενειακή δυσλειτουργία. Πνευματώδες χιούμορ, εκλεπτυσμένοι χαρακτήρες και διάχυτη ελαφριά μελαγχολία συνθέτουν μια έξοχα ισορροπημένη ιστορία για την απώλεια, την αποδοχή και τα προσωπικά σταυροδρόμια του καθενός.

Ολ’ αυτά στηριγμένα από δύο εξαιρετικούς πρωταγωνιστές, τον Πλέμονς στον ρόλο του ομοφυλόφιλου γιου που αναζητάει αποδοχή από τον πατέρα και τη Σάνον ως άρρωστη μητέρα που αξιοποιεί την ασθένειά της για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τη σχέση της με τον γιο της. Κι οι δυο τους αποτελούν δύο από τα σπουδαιότερα ταλέντα του αμερικανικού θεάματος, εξίσου ικανά στην κωμωδία και το δράμα, τα οποία εδώ εναλλάσσουν με θαυμαστή δεξιότητα, χωρίς να υπονομεύεται κανένα από τα δύο- εναλλαγή που εξάλλου διακρίνει εύστοχα ολόκληρο το σκηνοθετικό ύφος της ταινίας, από την πρώτη κιόλας σκηνή. Διατίθεται στο Netflix.

ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΙΔΕΑ
THE HALF OF IT

Σκην.: Άλις Γου

Πρωτ.: Λία Λούις, Ντάνιελ Ντίμερ, Αλέξις Λεμίρ

Η Έλι είναι μια κινεζικής καταγωγής έφηβη, που αναλαμβάνει εκ μέρους του συμμαθητή της, Πωλ, την ερωτική επικοινωνία του με τη συμμαθήτριά τους, Άστερ, που του αρέσει. Το θέμα όμως είναι ότι η Άστερ αρέσει και στην ίδια την Έλι, με αποτέλεσμα η κατάσταση σύντομα να περιπλακεί.

Εφηβική αισθηματική κομεντί, που αποτελεί μια άτυπη παραλλαγή του «Συρανό ντε Μπερζεράκ», προσαρμοσμένη στα σύγχρονα εφηβικά μέτρα. Έχοντας πλήρη συναίσθηση της υπερβολής με την οποία εκφράζομαι, πρόκειται για μία από τις καλύτερες ρομαντικές κομεντί -εφηβικές και μη- όλων των εποχών, που άνετα θα μπορούσε να συναγωνίζεται στα Όσκαρ τουλάχιστον για το επίσης (όπως και του Κέλι παραπάνω) ημι- αυτοβιογραφικό σενάριο που έγραψε η ίδια η σκηνοθέτρια Γου.

Η ταινία χειρίζεται το ερωτικό της τρίγωνο με ωριμότητα μεγαλύτερη της ηλικίας του, αποφεύγοντας τις κοινοτοπίες και τις εύκολες λύσεις στις οποίες θα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να καταφύγει. Αντιθέτως, διαφυλάσσει την ακεραιότητα των χαρακτήρων της μέχρι την τελευταία στιγμή, οδηγώντας τους στα διαφορετικά μονοπάτια εκπλήρωσης που προορίζονται για τον καθένα.

Μια συνηθισμένη κεντρική σεναριακή ιδέα της ‘επανάστασης’ σε μια επαρχιακή πόλη με θέμα την προάσπιση της διαφορετικότητας, η οποία εδώ όμως δεν εκτυλίσσεται με στομφώδη διδακτισμό, όπως μας έχει συνηθίσει το είδος, αλλά με όση εγκράτεια αντέχουν οι ορμές της εφηβείας, τα ξεσπάσματα της οποίας εδώ είναι μετρημένα και χωρίς ποτέ να εκτραπούν σε επιφανειακό εντυπωσιασμό.

Οι τρεις πρωταγωνιστές επίσης είναι αβίαστα κι αμείωτα απολαυστικοί. Κι ενώ η Λεμίρ είναι απλώς το όμορφο και συμπαθέστατο αντικείμενο της διεκδίκησης, την παράσταση κλέβουν ο Ντίμερ με την καλόκαρδη χαζομάρα του κι η Λούις με την ευφυέστατη ευαισθησία της. Διαθέσιμη στο Netflix.

ON THE ROCKS

Σκην.: Σοφία Κόπολα

Πρωτ.: Ρασίντα Τζόουνς, Μπιλ Μάρεϊ, Μάρλον Γουάιανς

Στη σημερινή Νέα Υόρκη, μια συγγραφέας στρέφεται για συμβουλές στον γυναικά πατέρα της όταν αρχίζει να υποψιάζεται ότι ο σύζυγός της την απατά.

Αισθηματική κομεντί γουντιαλενικής στόφας, που αποτελεί τη μετριοπαθή συμβολή της σκηνοθέτριας στο φεμινιστικό κίνημα του #metoo.

Μέσα από μια απλή, σύντομη, ανώδυνη κι εύστοχη πλοκή χωρίς πρόθεση δαιμονοποίησης του ανδρισμού, η Κόπολα ‘δείχνει την πόρτα’ στην παλιάς κοπής, τοξική αρρενωπότητα κι εκφράζει την πίστη της σ’ έναν τύπο αρσενικού συντρόφου, τον οποίο δε θεωρεί ιδανικό κι άπιαστο, αλλά υπαρκτό και συνηθισμένο.

Έστω κι έτσι πάντως, το γενικό σκηνοθετικό ύφος σε συνδυασμό με τις ισορροπίες της αναπαράστασης των χαρακτήρων, της ρητορικής και του επιμυθίου δεν είμαι σίγουρος ότι καταφέρνουν ν’ αποφύγουν την κριτική από τη σκληροπυρηνική πτέρυγα του φεμινιστικού κινήματος, αλλά ίσως αυτό και να μην έχει μεγάλη σημασία, αφού για τη χαλαρότητα της προσέγγισης αποζημιώνει ο πραγματισμός της. Διατίθεται στο Apple TV+.