WENDELL AND WILD

Στο Netflix ένα από τα καλύτερα animation της φετινής χρονιάς.

WENDELL AND WILD

Σκην.: Χένρι Σέλικ

Με τις φωνές των: Λίρικ Ρος, Κίγκαν- Μάικλ Κι, Τζόρνταν Πιλ, Άντζελα Μπάσετ

Η Κατ είναι ένα κορίτσι που ζητάει από δύο δαίμονες ν’ αναστήσουν τους γονείς της, καθώς νιώθει υπεύθυνη για το αυτοκινητιστικό δυστύχημα που τους σκότωσε.

Όμως οι δαίμονες, σε συνεργασία με τον ιερέα διευθυντή του Καθολικού Σχολείου στο οποίο στέλνεται η Κατ, μπλέκονται σ’ ένα σχέδιο που εξυπηρετεί τα συμφέροντα ενός ζευγαριού εργολάβων.

Μαύρη κωμωδία stop- motion εμψύχωσης (animation), βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο των Τζόρνταν Πιλ και Κλέι Μακλάουντ Τσάπμαν, και με σενάριο γραμμένο από τον Πιλ και τον σκηνοθέτη, Χένρι Σέλικ.

Ο Πιλ υποδύεται επίσης φωνητικά τον έναν από τους δύο δαίμονες του τίτλου, τον Γουάιλντ, πλάι στον μακρόχρονο δημιουργικό του συνεργάτη, Κίγκαν- Μάικλ Κι ως Γουέντελ, με τον οποίο είχαν δημιουργήσει και πρωταγωνιστούσαν στη δημοφιλή κωμική τηλεοπτική σειρά «Key and Peele» στο αμερικανικό δίκτυο Comedy Central από το 2012 ως το 2015.

Σήμερα πλέον, ο Πιλ έχει εξελιχθεί σ’ έναν σημαντικό σκηνοθέτη ταινιών τρόμου με μεγάλη εμπορική και κριτική επιτυχία, έχοντας μέχρι στιγμής τρεις τίτλους στη φιλμογραφία του: «Τρέξε» («Get Out», 2017), «Εμείς» («Us», 2019) και το φετινό «Ούτε καν» («Nope») που είδαμε το καλοκαίρι.

Από τη μεριά του, ο σκηνοθέτης Σέλικ είναι επίσης ένας διακεκριμένος δημιουργός ταινιών εμψύχωσης με την τεχνική του stop- motion κι αγάπη για το μακάβριο. Ξεκίνησε τη σκηνοθετική του καριέρα υλοποιώντας το όραμα του Τιμ Μπάρτον στον «Χριστουγεννιάτικο εφιάλτη» («The Nightmare Before Christmas», 1993), κι ακολούθησαν τα «Ο Τζίμης και το γιγαντοροδάκινο» («James and the Giant Peach», 1996), «Monkeybone» (2001) και «Coraline: το σπίτι στην ομίχλη» («Coraline», 2009).

Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς από το θέμα και την εργογραφία των δύο βασικών συντελεστών της, ότι η ταινία δεν προορίζεται για μικρά παιδιά.

Αποτελεί όμως μια έξυπνη και ψυχαγωγική πρόταση για μεγαλύτερα παιδιά κι ενήλικες, χάρη στην -όπως πάντα στις ταινίες του σκηνοθέτη- ευρηματική χρήση της τεχνικής της και τα ευαίσθητα θέματα που χειρίζεται μ’ ευθύτητα κι αιχμηρότητα, όπως ο θάνατος, το πένθος, η ορφάνια, η ενοχή, αλλά και πολιτικά ζητήματα όπως η διαπλοκή Εκκλησίας κι εργολάβων, μέχρι και το ‘εμπόριο’ κρατουμένων. Διατίθεται στο Netflix.

ΚΟΙΤΑ ΤΟΥΣ ΠΩΣ ΤΡΕΧΟΥΝ

SEE HOW THEY RUN

Σκην.: Τομ Τζωρτζ

Πρωτ.: Σαμ Ρόκγουελ, Σίρσα Ρόναν, Έιντριεν Μπρόντι

Στο Λονδίνο του 1953, καθώς το θεατρικό έργο της Άγκαθα Κρίστι «Η ποντικοπαγίδα» γιορτάζει τις 100 παραστάσεις του, ο αμερικανός σκηνοθέτης της επικείμενης κινηματογραφικής διασκευής του βρίσκεται νεκρός πάνω στη σκηνή. Ο επιθεωρητής Στόπαρντ της Σκότλαντ Γιαρντ μαζί με τη νεαρή και φιλόδοξη συνάδελφό του, αστυνόμο Στόκερ, προσπαθούν ν’ ανακαλύψουν τον δολοφόνο.

Κωμωδία μυστηρίου, που ανακυκλώνει αβίαστα κι ευχάριστα τα κλισέ του είδους που αυτοαναφορικά σατιρίζει, με ζωηρές ερμηνείες κι εύστοχο χιούμορ απ’ όλο το καστ.

ΟΥΔΕΝ ΝΕΩΤΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ

IM WESTEN NICHTS NEUES

Σκην.: Έντουαρντ Μπέργκερ

Πρωτ.: Φέλιξ Κάμερερ, Άλμπρεχτ Σουχ, Ντάνιελ Μπρουλ

Ο Πάουλ είναι ένας γερμανός έφηβος που, όπως όλη η γενιά του, κατατάσσεται με ανυπομονησία να πολεμήσει για να υπερασπιστεί την Πατρίδα στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Φτάνοντας όμως στο μέτωπο συνειδητοποιεί, ότι ο πόλεμος δεν έχει καμία σχέση με τον ηρωικό του μύθο, αλλά μόνο με ανεπανόρθωτη φρίκη, καταστροφή και θάνατο.

(Αντι-)πολεμική δραματική περιπέτεια, το οποίο αποτελεί την τρίτη κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ, που εκδόθηκε το 1929 κι έχει προηγουμένως διασκευαστεί στο αμερικανικό «All Quiet on the Western Front» του Λούις Μάιλστοουν το 1930, καθώς και στην τηλεταινία του Ντέλμπερτ Μαν, που γνώρισε και κινηματογραφική διανομή το 1979.

Εδώ ο Μπέργκερ φτιάχνει μια τεχνικά υποβλητική διασκευή, που αξιοποιεί όλες τις πλευρές της παραγωγής για ν’ αποδώσει πειστικά τη φρίκη και την απανθρωπιά της πολεμικής συνθήκης. Το κάνει όμως με μια πολύ χαλαρή και μάλλον επαναλαμβανόμενη πλοκή, που απλώς περιφέρεται ανάμεσα στις σκηνές επαναπαυμένη στον διδακτισμό της σκληρότητάς τους. Διατίθεται στο Netflix.