Μία αναπάντεχη ευχάριστη έκπληξη στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα.
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΕΚΕΙ ΨΗΛΑ – AU REVOIR LÀ-HAUT
Σκην.: Αλμπέρ Ντιποντέλ
Πρωτ.: Ναουέλ Περέζ Μπισκαγιάρ, Αλμπέρ Ντιποντέλ, Λωράν Λαφίτ, Νιλς Άρστρουπ
Μετά το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Εντουάρ έχει χάσει το μισό του πρόσωπο και ζητάει από τον συνάδελφό του Αλμπέρ να τον δηλώσει ως πεθαμένο ώστε να αποφύγει αυτή που ο ίδιος φοβάται ότι θα είναι μια ντροπιαστική επιστροφή στην οικογένειά του και τον αδιάφορο πατέρα του. Έτσι εγκαθίστανται μαζί στο Παρίσι και ξεκινούν μια επικερδή απάτη.
Πολεμικό και ψυχολογικό δράμα βασισμένο στο ομώνυμο βραβευμένο μυθιστόρημα του 67χρονου γάλλου Πιέρ Λεμέτρ, που εκδόθηκε το 2013, έγινε μπεστ-σέλερ και τιμήθηκε με τη σημαντικότερη λογοτεχνική διάκριση της Γαλλίας, το βραβείο Γκονκούρ. Ο συγγραφέας μάλιστα συμμετείχε στη σεναριακή διασκευή του βιβλίου, την οποία ανέλαβε ο σκηνοθέτης. Εξαιρετικά σκηνοθετημένη με αφοσιωμένες ερμηνείες, οπτικό πλούτο κι ευρηματικότητα που επιβραβεύτηκαν μ’ ένα Σεζάρ για την ενδυματολόγο Μιμί Λεμπικά, η ταινία δεν εντυπωσιάζει μόνο με την ενέργειά της, αλλά και για τη συνεπή, διάχυτη μελαγχολία, τον θυμό, τον κυνισμό, αλλά και τη συγκίνηση που μεταφέρουν το αντιπολεμικό μήνυμά της.
ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ – MARY MAGDALENE
Σκην.: Γκαρθ Ντέιβις
Πρωτ.: Ρούνι Μάρα, Χοακίν Φίνιξ, Τσούετελ Έτζοφορ, Αριάν Λαμπέντ
Η γνωριμία της Μαρίας Μαγδαληνής με τον Ιησού κι η ένταξή της στον κύκλο των μαθητών του.
Θρησκευτικό δράμα που αποσκοπεί ν’ αποκαταστήσει τη φήμη της Μαγδαληνής και ν’ αφηγηθεί τα Πάθη του Χριστού από μια φεμινιστική οπτική.
Αυτά τα καταφέρνει, αλλά κατά τη γνώμη μου ο γαλήνιος σκηνοθετικός λυρισμός που διαφοροποιεί την ταινία από τις τυπικές ταινίες του είδους, δεν αρκεί για να προσδώσει ενδιαφέρον σε μια κατά τ’ άλλα τετριμμένη αναπαράσταση κι αντιμετώπιση της χριστιανικής μυθολογίας, την οποία προσωπικά ακόμη περιμένω ένα δράμα που θα την απομυθοποιήσει στα σοβαρά.
PACIFIC RIM: ΕΞΕΓΕΡΣΗ – PACIFIC RIM: UPRISING
Σκην.: Στίβεν Ες ΝτεΝάιτ
Πρωτ.: Τζον Μπογιέγκα, Τιάν Τζινγκ, Σκοτ Ίστγουντ
Δέκα χρόνια μετά από τον πόλεμο που κατέληξε στο σφράγισμα των ρηγμάτων μέσα από τα οποία οι εξωγήινοι έστελναν τα τέρατα Κάιτζου στη Γη, αυτά επιστρέφουν και τώρα μια νέα γενιά πιλότων των γιγάντιων ρομπότ Γιέγκερ με τα οποία αμύνονται οι άνθρωποι, πρέπει να τα σταματήσει.
Περιπέτεια φαντασίας που συνεχίζει το «Δαχτυλίδι της φωτιάς» («Pacific Rim», Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, 2013). Αυτή διασταύρωση του «Godzilla» και των «Transformers» μοιάζει περισσότερο με video game ή ταινία ψηφιακών κινουμένων σχεδίων και λιγότερο με ταινία ζωντανής δράσης, αφού όπως κι η προηγούμενη της σειράς, προσφέρει μια απλοϊκή, χιλιοϊδωμένη ιδέα, σεναριακά ασυνάρτητη κι υπερκορεσμένη από ψηφιακά εφέ.
Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΦΩΝΑ – THE HURRICANE HEIST
Σκην.: Ρομπ Κόεν
Πρωτ.: Τόμπι Κέμπελ, Μάγκι Γκρέις, Ράιαν Κουάντεν
Ένας μετεωρολόγος και μια υπάλληλος ασφαλείας προσπαθούν να σταματήσουν μια ληστεία που πραγματοποιείται σ’ ένα από τα κυβερνητικά θησαυροφυλάκια των Η.Π.Α., ταυτόχρονα με μία από τις ισχυρότερες καταιγίδες όλων των εποχών.
Διασταύρωση ταινίας ληστείας με ταινία καταστροφής, που διαθέτει πλήθος ιδεών, όλο το απαραίτητο νεύρο κι ένα ικανό καστ, αλλά δυστυχώς ο φτωχός προϋπολογισμός των 35 εκατομμυρίων για μια ταινία αυτού του είδους και τα μέτριας ποιότητας οπτικά εφέ που εξασφαλίζει, η γενικότερη σκηνοθετική αναληθοφάνεια μαζί με τη σεναριακή ευκολία, αφήνουν την ταινία απλώς μια προχειρότερη εκδοχή αυτής που θα μπορούσε να είναι.