Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου

THE SUBSTANCE: ΤΟ ΕΛΙΞΙΡΙΟ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ
THE SUBSTANCE

Σκηνοθεσία: Κοραλί Φαρζά
Πρωταγωνιστούν: Ντεμί Μουρ, Μάργκαρετ Κουάλι, Ντένις Κουέιντ

Η Ελίζαμπεθ είναι μια ξεπερασμένη μεσήλικη σταρ του κινηματογράφου, η οποία αφού χάνει τη δουλειά της λόγω ηλικίας, προσπαθεί να σταματήσει το γήρας δοκιμάζοντας μια πρωτοποριακή ουσία, που δημιουργεί έναν δεύτερο νεότερο κι ομορφότερο εαυτό, με τον οποίο όμως πρέπει να εναλλάσσεται κοινωνικά με πολύ συγκεκριμένους χημικούς κανόνες.

Όταν αυτοί οι κανόνες μοιραία παραβαίνονται, τα αποτελέσματα είναι καταστροφικά και για τις δύο.

Ταινία τρόμου/ κοινωνική σάτιρα που κέρδισε το βραβείο καλύτερου σεναρίου στο φετινό φεστιβάλ Καννών. Παραδόξως, καθώς το σενάριο είναι το λιγότερο ολοκληρωμένο τμήμα της ταινίας, αφού η πλοκή βασίζεται σε μια εξωφρενική παραβολική ιδέα που εκτελείται με άλματα στη λογική, τη συνοχή και την αληθοφάνειά της.

Κατά τ’ άλλα, οι σπουδαίες ερμηνείες, η εκλεκτικιστική σκηνοθεσία που συγχωνεύει εύστοχα μεταξύ άλλων τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ με τον Ντέιβιντ Λιντς, τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και τον Άλφρεντ Χίτσκοκ, η φωτογραφία του Μπέντζαμιν Κράκαν που εξασφαλίζει την άψυχη κόλαση της Ελίζαμπεθ, και βεβαίως το επιτελείο του μακιγιάζ υπό τον Πιέρ- Ολιβιέ Περζάν και τη Στεφανί Γκιγιόν που ωθούν το γκροτέσκο στο έπακρο κι ακόμα παραπέρα, ζωντανεύουν μια ιστορία όχι απλώς για τη ματαιοδοξία, τα πρότυπα ομορφιάς και την αναπαραγωγή τους από το σινεμά και τα ΜΜΕ, αλλά και τη σχέση μας με τη φύση και τον εαυτό μας. Η ουσία εξαντλείται πολύ πριν το διογκωμένο (από κάθε άποψη) τέλος, αλλά τουλάχιστον η πλοκή οδηγείται εκεί με τον αυτοσαρκασμό που ταιριάζει στην εξωφρενικότητά της.

AZRAEL
Σκηνοθεσία: Ε. Λ. Κατς
Πρωταγωνιστούν: Σαμάρα Γουίβινγκ, Βικ Κάρμεν Σόνε, Καταρίνα Ουντ

Σε μια μετα-Αποκαλυπτική εποχή μια κοπέλα προσπαθεί να ξεφύγει από τα χέρια μιας ομάδας φανατικών πιστών που έχουν αφαιρέσει τις φωνητικές τους χορδές, όπως και τις δικές της, και που προσπαθούν να την προσφέρουν ως θυσία στα δαιμονισμένα ανθρωπόμορφα τέρατα που ζουν γύρω τους.

Ταινία τρόμου που παρότι αφήνει τις περισσότερες λεπτομέρειες της πλοκής ασαφείς, παραμένει αγωνιώδης μέχρι τέλους, γεμίζοντας τη σφιχτή της διάρκεια με πλήθος εμποδίων και διακυβευμάτων για την ηρωίδα, ενσαρκωμένη με εντυπωσιακή πυγμή από τη Σαμάρα Γουίβινγκ, την οποία ποτέ δεν απαλλάσσει με ευκολία.

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΤΟ ΚΕΛΑΡΙ
CELLAR DOOR
Σκηνοθεσία: Βων Στάιν
Πρωταγωνιστούν: Σκοτ Σπίντμαν, Τζορντάνα Μπρούστερ, Λώρενς Φίσμπερν

Επιχειρώντας ένα καινούριο ξεκίνημα μετά από αποτυχημένες απόπειρες τεκνοποίησης, ένα αντρόγυνο μετακομίζει στην πολυτελή έπαυλη που του προσφέρει δωρεάν ο ιδιοκτήτης της, με μοναδικό όρο να μην ανοίξουν ποτέ το υπόγειο κελάρι.

Θρίλερ μυστηρίου που διαθέτει ενδιαφέρον θέμα και πρόσφορες σεναριακές ιδέες, όπως η έννοια της αυτοεκπληρούμενης προφητείας αλλά κι οι κάθε είδους αδυναμίες του ανθρώπινου χαρακτήρα, από την απλή περιέργεια ως το ψέμα και την απιστία ή την ανάγκη μας να γαντζωθούμε από μια ιδέα, όσο ψεύτικη κι αν είναι, εφόσον εξυπηρετεί την προσωπική μας σωτηρία. Όλα τα παραπάνω αναπτύσσονται περίτεχνα μέχρι το σημείο της μεγάλης ανατροπής, η οποία δυστυχώς δεν είναι όσο πειστική απαιτεί το αφηγηματικό και χαρακτηρολογικό βάρος που καλείται να σηκώσει.

ΜΑΥΡΟ ΚΑΝΑΡΙΝΙ
CANARY BLACK

Σκηνοθεσία: Πιέρ Μορέλ
Πρωταγωνιστούν: Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Ρούπερτ Φρεντ, Ρέι Στίβενσον

Προκειμένου να σώσει τον σύζυγό της από τα χέρια τρομοκρατών, μια πράκτορας της CIA πρέπει ν’ ανακτήσει ένα κλεμμένο πρόγραμμα της υπηρεσίας, το οποίο έχει τη δυνατότητα
να προκαλέσει παγκόσμια κατάρρευση.

Κατασκοπική περιπέτεια που πάσχει από απλοϊκότητα, κοινοτοπία κι από τα ‘πλαστικά’ duck lips της Μπέκινσεϊλ, που μαζί με το πρόσωπο παραμορφώνουν και την κατά τ’ άλλα δυναμική ερμηνεία της.