Ιστορική ζωή

LEE

Σκηνοθεσία: Έλεν Κούρας
Πρωταγωνιστούν: Κέιτ Γουίνσλετ, Τζος Ο Κόνορ, Αλεξάντερ Σκάρσγκορ

Στο Λονδίνο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Λη Μίλερ είναι πρώην μοντέλο, νυν φωτογράφος κι ανταποκρίτρια της Vogue στο μέτωπο, όπου παράγει μοναδικά ντοκουμέντα της φρίκης και της καταστροφής.

Βιογραφικό δράμα βασισμένο στη βιογραφία της Μίλερ που εξέδωσε το 1985 ο γιος της, Άντονι Πένροουζ, με τίτλο «The Lives of Lee Miller». Συμβατική κι αργόσυρτη, αφήνοντας διακοσμητικό κι ανεκμετάλλευτο ένα σπουδαίο καστ, η ταινία προσφέρει μια εισαγωγική οπτική στη συναρπαστική ζωή και το έργο της Μίλερ, κι ενώ δεν αποφεύγει τις πιο ματαιόδοξες πλευρές του χαρακτήρα της, μένει κανείς με την αίσθηση ότι τις αναδεικνύει χωρίς να συγκρουστεί μαζί τους, όπως, για παράδειγμα, στη σκηνή με τη φωτογραφία του Χίτλερ στη μπανιέρα του.

ΚΡΑΥΓΗ ΣΙΩΠΗΣ
SPEAK NO EVIL

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γουάτκινς
Πρωταγωνιστούν: Τζέιμς Μάκαβοϊ, Μακένζι Ντέιβις, Σκουτ ΜακΝέρι, Άσλινγκ Φραντσιόζι

Ακολουθώντας την πρόσκλησή τους μετά τη γνωριμία τους στις καλοκαιρινές διακοπές, μια οικογένεια Αμερικανών που ζει στο Λονδίνο επισκέπτεται μία άλλη στη φάρμα της στη βρετανική επαρχία, όπου όλα κυλούν όμορφα, ώσπου αρχίζουν να εμφανίζονται ανησυχητικές συμπεριφορές από τους οικοδεσπότες.

Θρίλερ τρόμου που αποτελεί ριμέικ του δανέζικου «Κακές γλώσσες» («Speak No Evil», Κρίστιαν Τάφντρουπ, 2022). Μια πολύ διαφορετική τρίτη πράξη της πλοκής είναι το κερασάκι στην τούρτα σ’ αυτή τη διασκευή, αφού προηγουμένως οι επιμέρους συμπεριφορικές ενοχλήσεις που συσσωρεύονται δε διαθέτουν τη λεπτότητα που έχουν στο δανέζικο πρωτότυπο, κάτι που πιθανότατα δε θα ενοχλήσει κάποιον που δεν το έχει δει.

Κατά τ’ άλλα η ταινία παραμένει σφιχτή κι αγωνιώδης, μ’ έναν εξαιρετικό Μάκαβοϊ που εξαφανίζεται θαυμαστά στον τερατώδη ρόλο του, όπως είχε κάνει και στον «Διχασμένο» («Split», Μ. Νάιτ Σαϊάμαλαν, 2016).

ΜΗΝ ΣΕ ΑΓΓΙΞΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ
NEVER LET GO

Σκηνοθεσία: Αλεξάντρ Αζά
Πρωταγωνιστούν: Χάλι Μπέρι, Πέρσι Νταγκς Δ’, Άντονι Μπι Τζένκινς

Μια μητέρα ζει απομονωμένη στο δάσος μαζί με τα δυο μικρά της αγόρια, με τον απαρέγκλιτο κανόνα να είναι δεμένοι με σκοινί όταν κυκλοφορούν στο δάσος, ώστε να μην κυριευτούν από το κακό που έχει στοιχειώσει τον κόσμο μετά την καταστροφή του. Στην πορεία όμως τα παιδιά αρχίζουν να υποψιάζονται ότι όλ’ αυτά ίσως και ν’ αποτελούν δημιούργημα της φαντασίας της μητέρας τους.

Άνισο θρίλερ τρόμου που θυμίζει μια οικογενειακή εκδοχή του «Σκοτεινού χωριού» («The Village», Μ. Νάιτ Σαϊάμαλαν, 2004), με τη διαφορά ότι εδώ οι σεναριακές συνθήκες αφήνονται σκόπιμα συγκεχυμένες ως ένα τέχνασμα αμφισημίας, το οποίο όμως δημιουργεί περισσότερο απορία παρά θαυμασμό. Η Μπέρι σε στιγμές υπερβάλλει σε σαπουνοπερατικά ξεσπάσματα, αλλά τα αγόρια ισορροπούν την κατάσταση με τις πιο ζυγισμένες μεταπτώσεις τους από τον φόβο στην τόλμη και πάλι πίσω.

BUZZHEART

Σκηνοθεσία: Ντένης Ηλιάδης
Πρωταγωνιστούν: Εβελίνα Παπούλια, Γιώργος Λιάντος, Κωνσταντίνα Μεσσήνη, Κλαούντιο Κάγια

Ένας έφηβος περνάει ένα τριήμερο με τη νέα κοπέλα του και τους γονείς της, στη διάρκεια του οποίου εκείνοι επιχειρούν να δοκιμάσουν την καταλληλότητά του για την κόρη τους.Ο Ηλιάδης κάνει εδώ τη δική του απόπειρα να ‘μεταφράσει’ στα ελληνικά το θρίλερ τρόμου, ένα είδος στο οποίο διαθέτει αναγνωρισμένη εμπειρία, καθώς οι τελευταίες τέσσερις ταινίες του αποτελούν αμερικανικές παραγωγές με γνωστούς πρωταγωνιστές και με πιο γνωστό τίτλο το ριμέικ «Το τελευταίο σπίτι αριστερά» («The Last House on the Left», 2009).

Δυστυχώς, η απόπειρα αυτή δεν είναι επιτυχημένη με κανένα μέτρο, ούτε ελληνικό, ούτε διεθνές. Άστοχο κάστινγκ ανδρικών ρόλων, επιφανειακή σκηνοθετική καθοδήγηση, φτωχοί διάλογοι, αμήχανες ή εξεζητημένες σεναριακές ιδέες που κριντζάρουν αντί να τρομάζουν (το υπόγειο, το τραμπολίνο, τα πρόβατα, η προτροπή του πατέρα προς τον Αργύρη να σπάσει τα δόντια της κόρης του κατά την επιληπτική κρίση της κ.α.), έλλειψη φωτογραφικής υποβλητικότητας, μια κεντρική σεναριακή ιδέα και μια ανατροπή οι λεπτομέρειες των οποίων παραμένουν συγκεχυμένες μέχρι τέλους.