Η αντίσταση της μνήμης

ΕΙΜΑΙ ΑΚΟΜΗ ΕΔΩ
AINDA ESTOU AQUI

Σκηνοθεσία: Βάλτερ Σάλες
Πρωταγωνιστούν: Φερνάντα Τόρες, Σέλτον Μέλο, Βαλεντίνα Ιρσάτζι, Αντόνιο Σαμπόια

Στο Ρίο ντε Τζανέιρο του 1970, στη διάρκεια της στρατιωτικής δικτατορίας, η πολυμελής οικογένεια του πολιτικού μηχανικού Ρούμπενς Πάιβα απολαμβάνει την ειδυλλιακή ζωή της
στο σπίτι της στην παραλία της Κόπακαμπάνα, ώσπου μια μέρα ο Πάιβα συλλαμβάνεται από το καθεστώς. Κατόπιν συλλαμβάνεται κι η σύζυγός του, Εουνίσε, η οποία όμως
απελευθερώνεται και τώρα θα πρέπει ν’ αναζητήσει τον σύζυγό της, αλλά και να φροντίσει τα πέντε παιδιά τους.

Βιογραφικό δράμα που αφηγείται την αληθινή ιστορία της οικογένειας, όπως την κατέγραψε ο γιος Μαρσέλο Ρούμπενς Πάιβα, στο ομώνυμο βιβλίο του που εκδόθηκε το
2015. Βραβείο σεναρίου στο περυσινό φεστιβάλ Βενετίας, Χρυσή Σφαίρα δραματικής γυναικείας ερμηνείας για τη Φερνάντα Τόρες και βρίσκεται υποψήφιο για τρία Όσκαρ:
καλύτερης ταινίας, καλύτερης διεθνούς ταινίας εκ μέρους της Βραζιλίας και α’ γυναικείου ρόλου.

Η ταινία εντάσσεται στην κατηγορία των ταινιών όπου διασταυρώνονται θέματα όπως τα δικτατορικά καθεστώτα ή άλλα γεγονότα πολιτικής αναταραχής στη Λατινική Αμερική, με
την οικογενειακή ζωή και το ζήτημα των αγνοουμένων νεκρών. Αξιοσημείωτοι τίτλοι της τελευταίας δεκαπενταετίας είναι τα «Νοσταλγώντας το φως» («Nostalgia de la Luz»,
Πατρίσιο Γκουσμάν, 2010) και «No» (Πάμπλο Λαραΐν, 2012)για τη Χιλή, «Με λένε Ερνέστο» («Infancia clandestina», Μπενιαμίν Αβίλα, 2011) για την Αργεντινή και «Roma» (Αλφόνσο
Κουαρόν, 2018) για το Μεξικό.

Σ’ αυτό το πλαίσιο η ταινία δεν έχει τόσο κάτι καινούριο να πει, όσο να προσφέρει τη δική της εκδοχή παρόμοιων γεγονότων που εκτυλίχθηκαν στη Βραζιλία και το κάνει με
εξαιρετικές ερμηνείες, μαχητικότητα και συγκίνηση.

ΤΡΕΛΗ ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ: ΜΠΡΙΤΖΕΤ ΤΖΟΟΥΝΣ- Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
BRIDGET JONES: MAD ABOUT THE BOY

Σκηνοθεσία: Μάικλ Μόρις
Πρωταγωνιστούν:Ρενέ Ζελβέγκερ, Τσούετελ Έτζοφορ, Λίο Γούνταλ, Χιού Γκραντ, Κόλιν Φερθ

Μετά τον θάνατο του συζύγου της, η τηλεοπτική παραγωγός Μπρίτζετ Τζόουνς προσπαθεί να ξαναρχίσει την ερωτική της ζωή, αυτή τη φορά έχοντας παράλληλα να φροντίσει και τα
δυο της παιδιά που λατρεύει.

Ρομαντική κομεντί που συνεχίζει τα «Το ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς» («BridgetJones’s Diary», Σάρον Μαγκουάιρ, 2001), «Bridget Jones: Η επόμενη σελίδα» («Bridget
Jones: The Edge of Reason», Μπίμπαν Κίντρον, 2004) και «Το μωρό της Μπρίτζετ Τζόουνς»(«Bridget Jones’s Baby», Σάρον Μαγκουάιρ, 2016), όλα βασισμένα στα βιβλία της βρετανής
Έλεν Φίλντινγκ.

Προσωπικά, ούτε η ηρωίδα ούτε οι αισθηματικές της περιπέτειες μού φάνηκαν ποτέ ιδιαιτέρως γοητευτικές. Αντιθέτως, πάντοτε έβρισκα το χιούμορ άνοστο και το ρομάντζο όχι πολύ πειστικό, ενώ οι δύο πρώτες ταινίες έχουν γεράσει άγαρμπα, καθώς μοιάζουν να υιοθετούν αντί να στέκονται κριτικά προς τον σεξισμό και τα παράλογα στάνταρντ θηλυκότητας της εποχής τους. Έχοντας πει αυτά, νομίζω η φετινή είναι η πιο συμπαθητική προσθήκη της σειράς. Η Ζελβέγκερ μοιάζει να προσεγγίζει τον ρόλο με περισσότερη
ωριμότητα από ποτέ (για τα μέτρα της σειράς, τουλάχιστον), ο Χιου Γκραντ έχει εξελίξει απολαυστικά τη σκωπτική περσόνα του κυνικού γυναικά, ενώ ο Έτζοφορ κι ο Γούνταλ είναι
υποδείγματα κάστινγκ ως boy toy και husband material αντιστοίχως.

Ενδιαφέρουσα σκηνοθετική παράμετρος πάντως ο τρόπος με τον οποίο οι τέσσερις ταινίες, έχοντας γυριστεί με αρκετή χρονική απόσταση μεταξύ τους, μαρτυρούν την κοσμογονική μεταμόρφωση του Λονδίνου τα τελευταία 25 χρόνια, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα την ανάπλαση της Borough Market από λαχαναγορά σε διεθνή food market, αλλά και τον ορίζοντα της πόλης ιδωμένο από τον Parliament Hill του Hampstead Heath.

CAPTAIN AMERICA: ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
CAPTAIN AMERICA: BRAVE NEW WORLD

Σκηνοθεσία:Τζούλιους Όνα
Πρωταγωνιστούν: Άντονι Μάκι, Χάρισον Φορντ, Τζιανκάρλο Εσποζίτο, Λιβ Τάιλερ

Ο στρατηγός Θάντιους Ρος εκλέγεται Πρόεδρος των Η.Π.Α. και προσπαθεί να μονοπωλήσει ένα πρωτοφανές μέταλλο που βρίσκεται στη Γη έπειτα από την ανάδυση ενός βραχώδους
σχηματισμού στην επιφάνεια του Ινδικού Ωκεανού. Τις προσπάθειές του υπονομεύει ένας μεταλλαγμένος επιστήμονας, τον οποίο πρέπει να σταματήσει ο νέος Captain America, Σαμ
Γουίλσον. Όμως δεν είναι μοναδικός εχθρός που ο ήρωας θα έχει ν’ αντιμετωπίσει.

Περιπέτεια φαντασίας, που αποτελεί την 35 η προσθήκη στο Κινηματογραφικό Σύμπαν της Marvel. Θυμίζουμε ότι στο «Εκδικητές: Η τελευταία πράξη» («Avengers: Endgame», Άντονι
και Τζο Ρούσο, 2019) ο Στιβ Ρότζερς (Κρις Έβανς) παρέδωσε την ιδιότητα του Captain America στον αδερφικό του φίλο Σαμ Γουίλσον. Ο τελευταίος έχει ήδη κάνει το ντεμπούτο
του με τον νέο του ρόλο στο τηλεοπτικό «The Falcon and the Winter Soldier», το οποίο μαζί με το «Ο απίθανος Χαλκ» («The Incredible Hulk», Λουί Λετεριέ, 2008) συνεχίζει η φετινή
ταινία.

Το σενάριο παραμένει πιστό στο ύφος των πολιτικών θρίλερ που χαρακτήριζε επίσης τις τρεις προηγούμενες ταινίες όπου ο Στιβ Ρότζερς κρατούσε την ασπίδα του ήρωα (2011,
2014, 2016). Ο Άντονι Μάκι είναι ένας δυναμικός διάδοχος, η δράση είναι πλούσια, η ρητορική της πλοκής πολιτικά φορτισμένη και γενικά η ταινία είναι καλύτερη από πολλές πρόσφατες της Marvel. Κρίμα που το σχέδιο του κακού μοιάζει τόσο ανώφελα περίπλοκο που καταλήγει παράλογο.