Μία από τις καλύτερες κινηματογραφικές σειρές δράσης συνεχίζει να συναρπάζει αμείωτα.
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ:
ΘΑΝΑΣΙΜΗ ΕΚΔΙΚΗΣΗ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
MISSION:
IMPOSSIBLE- DEAD
RECKONING PART ONE
Σκην.: Κρίστοφερ Μακουάρι
Πρωτ.: Τομ Κρουζ, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Βινγκ Ρέιμς, Σάιμον Πεγκ, Χέιλι Άτγουελ, Ισάι Μοράλες.
Ο αμερικανός μυστικός πράκτορας Ίθαν Χαντ κι η ομάδα της IMF (Impossible Mission Force) αναζητούν ένα μεταλλικό κλειδί, που αποτελείται από δύο κομμάτια και προσφέρει πρόσβαση στον κώδικα πηγής ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο αυτονομείται κι απειλεί την παγκόσμια ειρήνη.
Κατασκοπική ταινία δράσης που αποτελεί την έβδομη προσθήκη στην κινηματογραφική σειρά των «Επικίνδυνων αποστολών», με τη σειρά της εμπνευσμένη από την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του 1960. Όπως δηλώνει ο τίτλος του, πρόκειται για το πρώτο κεφάλαιο μιας διμερούς ιστορίας, το δεύτερο σκέλος της οποίας γυρίζεται αυτή την εποχή κι είναι προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει του χρόνου, πάντα υπό τις οδηγίες του σκηνοθέτη Μακουάρι- αν η τρέχουσα απεργία του σωματείου των ηθοποιών σε όλο το Χόλιγουντ, που έχει διακόψει το γύρισμα, δεν προκαλέσει περισσότερη καθυστέρηση.
Και μ’ αυτή την προσθήκη η σειρά επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά ότι αποτελεί την καλύτερη κινηματογραφική σειρά δράσης, μαζί με τον Τζέιμς Μποντ, από τον οποίο συνεχίζει να εμπνέεται: το δικαίως πολυδιαφημισμένο άλμα του Κρουζ με τη μηχανή έχει γίνει ήδη στην «Επιχείρηση Χρυσά Μάτια» («Goldeneye», Μάρτιν Κάμπελ, 1995), ενώ η καταδίωξη με το μικροσκοπικό κίτρινο Fiat 500 στη Ρώμη παραπέμπει σ’ εκείνη με το Citroën 2CV στο «Για τα μάτια σου μόνο» («For Your Eyes Only», Τζον Γκλεν, 1981).
Τόσο αυτές όμως, όσο κι οι υπόλοιπες θεαματικές σκηνές της ταινίας (τα λεγόμενα set pieces) εκτελούνται με τις υψηλότερες δυνατές αξίες παραγωγής και προδιαγραφές αληθοφάνειας, με αποτέλεσμα μια καταιγιστική περιπέτεια, ωθούμενη από την πυγμή και την αποφασιστικότητα του ήρωά της, με τη σειρά του ερμηνευμένου από τον εξίσου αποφασιστικό κι αφοσιωμένο σταρ Κρουζ στη δική του αποστολή, που είναι να στήσει το αδύνατο ως δυνατό για χάρη της κινηματογραφικής απόλαυσης.
Έχω μόνο δύο προσωπικά παράπονα. Οι τρεις τελευταίες ταινίες της σειράς που εκτός από σκηνοθετήσει, έχει επίσης γράψει ο Μακουάρι, χαρακτηρίζονται από πλοκές τόσο περίπλοκες, ώστε κατά τη γνώμη μου καταντούν δαιδαλώδεις, ενώ θα μπορούσαν να είναι πιο απλές χωρίς να είναι λιγότερο περίτεχνες και λειτουργικές. Επιπλέον, το μοντάζ του Έντι Χάμιλτον, που επίσης έχει επιμεληθεί τις τρεις τελευταίες ταινίες, νιώθω ότι σ’ αυτήν και στην προηγούμενη δεν καταφέρνει ν’ αξιοποιήσει πλήρως τη δυναμική του θεάματος.
Κατά τ’ άλλα, ο κακός της πλοκής είναι ίσως ο πιο επίκαιρος της σειράς και γι’ αυτό το διακύβευμα σοβαρότερο από ποτέ, για πρώτη φορά παίρνουμε μια γεύση από το παρελθόν του Χαντ και της ομάδας πριν τη ζωή τους ως πρακτόρων, ενώ για πρώτη φορά επίσης βλέπουμε την εισδοχή νέων μελών, προετοιμάζοντας ίσως έτσι το μέλλον της σειράς, που, τουλάχιστον ως το επόμενο επεισόδιο, παραμένει ευπρόσδεκτο.
BARBIE
Σκην.: Γκρέτα Γκέργουιγκ.
Πρωτ.: Μάργκο Ρόμπι, Ράιαν Γκόσλινγκ, Ίσα Ρέι, Γουίλ Φέρελ.
Σε αντίθεση με όλες τις προηγούμενες μέρες της ζωής της η κούκλα Μπάρμπι αρχίζει να βασανίζεται από υπαρξιακά ερωτήματα. Ο μόνος τρόπος για να επανέλθει στη φυσιολογική ανέμελη κατάστασή της, είναι να ταξιδέψει στον πραγματικό κόσμο και να βρει το κορίτσι που της μετέδωσε το άγχος της καθώς έπαιζε μαζί της.
Κωμωδία βασισμένη στην ομώνυμη κούκλα και τη σειρά παιχνιδιών της αμερικανικής εταιρείας Mattel, που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το 1959.
Παρότι η ταινία δεν καταφέρνει ν’ αποποιηθεί τη ρετσινιά του κινηματογραφικού διαφημιστικού, τουλάχιστον την υιοθετεί με σπιρτάδα, εξομολογητική αυτοαναφορικότητα και φεμινιστικό αυτοσαρκασμό, που σε συνδυασμό με τις κεφάτες ερμηνείες προσφέρουν έξυπνη κι ανέμελη διασκέδαση.