KRAVEN Ο ΚΥΝΗΓΟΣ
KRAVEN THE HUNTER
Σκηνoθεσία: Τζέι Σι Τσάντορ
Πρωταγωνιστούν: Άαρον Τέιλορ- Τζόνσον, Αριάνα ΝτεΜπόουζ, Ράσελ Κρόου, Αλεσάντρο Νιβόλα
Ο Σεργκέι Κράβινοφ είναι ο μεγάλος γιος ενός ρώσου εμπόρου ναρκωτικών, που αντί να πεθάνει μετά από την επίθεση ενός λιονταριού, αναρρώνει με υπερφυσικές δυνάμεις κι
αποφασίζει να κυνηγήσει όλους τους μεγάλους εγκληματίες του πλανήτη.
Περιπέτεια φαντασίας που αποτελεί την πρώτη κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου αντι-ήρωα των κόμικ της Marvel, ο οποίος πρωτοεμφανίστηκε στα τεύχη της το
1964. Πρόκειται επίσης για την έκτη προσθήκη στο αφηγηματικό σύμπαν του στούντιο της Sony/ Columbia αποτελούμενο από εχθρούς του Spider-Man, έπειτα από τα τρία «Venom» (Ρούμπεν Φλάισερ- 2018, Άντι Σέρκις- 2021 και Κέλι Μαρσέλ- 2024), το «Morbius» (Ντάνιελ Εσπινόζα, 2022) και το «Madame Web» (Ες Τζέι Κλάρκσον, 2024). Κι όπως ανακοίνωσε η Sony μία μέρα πριν από την έξοδο της ταινίας, θα είναι η τελευταία, αφού όλες τους ‘σφαγιάστηκαν’ από την κριτική και το κοινό, ενώ μόνο τα δύο πρώτα «Venom» έκαναν
αξιοπρεπείς εισπράξεις.
Αυτή εδώ είναι επιφανειακά διασκεδαστική, μ’ έναν ταλαντούχο πρωταγωνιστή αλλά κοινότοπο κι άνισο σενάριο, που δεν έχει να προσφέρει κάτι καινούριο στο είδος, ενώ εν τέλει ο χαρακτήρας καταλήγει χωρίς την ηθική αμφισημία που θα περίμενε κανείς, ώστε ν’ αποτελεί εχθρό ενός θετικά φορτισμένου ήρωα όπως ο Spider-Man.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ DIRTY ANGELS
DIRTY ANGELS
Σκηνοθεσία: Μάρτιν Κάμπελ
Πρωταγωνιστούν: Εύα Γκριν, Μαρία Μπακάλοβα, Ρούμπι Ρόουζ
Το 2021 μια ομάδα γυναικών στρατιωτών αναλαμβάνει να διεισδύσει στο Αφγανιστάν για να ελευθερώσει έφηβες κρατούμενες από τον ISIS.
Όπως το «Συνδικάτο» («The Enforcer», Ρίτσαρντ Χιουζ, 2022) κι η «Αποστολή στην Ελλάδα» («The Bricklayer», Ρένι Χάρλιν, 2023), πρόκειται γι’ ακόμα μία φτηνή (για τα δεδομένα του Χόλιγουντ) ταινία δράσης γυρισμένη μερικώς στη Θεσσαλονίκη. Ο Μάρτιν Κάμπελ έχει αφήσει πλέον οριστικά πίσω τις μέρες δόξας των «Επιχείρηση Χρυσά Μάτια» («Goldeneye», 1995) και «Casino Royale» (2006), δύο από τις καλύτερες ταινίες της σειράς του Τζέιμς Μποντ, που τον καθιέρωσαν ως έναν από τους αξιολογότερους σκηνοθέτες
ταινιών δράσης.
Εδώ επανενώνεται με την Εύα Γκριν (τη Βέσπερ Λιντ του «Casino Royale»), η οποία παρότι δίνει μια δυναμική ερμηνεία, δεν αρκεί για να ‘σηκώσει’ και την υπόλοιπη ταινία. Ο Κάμπελ έχει να χειριστεί μια παραγωγή πολύ φτωχότερη κι ένα σενάριο πολύ πιο πρόχειρο των Μποντ του, ενώ κι ο ίδιος έχει μεγαλώσει πια και δε φαίνεται να μεταγγίζει την ίδια ζωντάνια στο υλικό του, παρότι, αν εξαιρέσει κανείς τις αναληθοφανείς ψηφιακές εκρήξεις, οι σκηνές δράσης διατηρούνται σε αξιοπρεπές επίπεδο.
Επίσης, δεδομένου ότι μέρος των γυρισμάτων πραγματοποιήθηκε σε ελληνικό έδαφος, υπάρχουν κι ελληνικές συμμετοχές, με δύο πιο αναγνωρίσιμες: ο Νίκος Πουρσανίδης είναι άστοχα επιλεγμένος ως αμερικανός αξιωματικός, καθώς η αυστηρότητά του υπονομεύεται από την καθόλου πειστική προφορά του. Αντιθέτως, διεκπεραιωτική πλην αληθοφανέστερη
είναι η ερμηνεία του Μιχάλη Αεράκη ως σεΐχη των Ταλιμπάν.
Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ
Σκηνοθεσία: Μάκης Παπαγεωργίου
Πρωταγωνιστούν: Αλέξανδρος Τσουβέλας, Ράνια Κωστάκη, Τόνι Σφήνος
Μια συμμορία μικροαπατεώνων αναλαμβάνει να κλέψει έναν πανάκριβο πίνακα.
Υποτιθέμενη κωμωδία η οποία ξεκινάει μ’ ένα τέχνασμα που παραπέμπει στην έναρξη της θέασης μιας βιντεοκασέτας, δηλώνοντας έμμεσα τον θαυμασμό της για το μέσο και την εποχή της ακμής του (1985- 1990), ενώ θέτει παράλληλα και το αισθητικό της μέτρο, σαν να ξεκαθαρίζει στους θεατές “μην έχετε πολλές απαιτήσεις, η παραγωγή είναι φτηνή”.
Δυστυχώς η αθλιότητα που ακολουθεί, κάνει τη βιντεοπαραγωγή της δεκαετίας του ’80 να μοιάζει με το κλασικό Χόλιγουντ. Μόνο χυδαία μπορεί να χαρακτηριστεί η απαίτηση των συντελεστών να καταβληθεί χρηματικό αντίτιμο για την προβολή μιας τόσο πρόχειρης, κακότεχνης κι ανόητης κατασκευής, που υποτιμά τους θεατές και καταλαμβάνει πολύτιμο χώρο στις αίθουσες, αντί να βρίσκεται στο YouTube ή στο TikTok, αν όχι στα σκουπίδια όπου πραγματικά ανήκει.