ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗ
Το καπέλο σήμα-κατατεθέν

Κινηματογραφή
Όπως ίσως έχει ήδη γίνει αντιληπτό προ πολλού, δυστυχώς λόγω συνθηκών η στήλη δεν είναι πάντα εύκολο να παρακολουθήσει τις κυκλοφορίες των ηρακλειώτικων αιθουσών με χρονική συνέπεια.

Γι’ αυτό, παρότι στις τοπικές οθόνες αυτές τις μέρες προβάλλονται αρκετοί ενδιαφέροντες τίτλοι, στη σημερινή στήλη περιλαμβάνονται δύο από τις χειρότερες ταινίες που πέρασαν πρόσφατα από την πόλη και μία από τις καλύτερες της σεζόν, που όμως διατίθεται σε πλατφόρμα. Τις επόμενες εβδομάδες θα ακολουθήσουν κείμενα και για τους πιο αξιόλογους τρέχοντες τίτλους των αιθουσών.

RUSTIN

Σκην.: Τζωρτζ Σι Γουλφ

Πρωτ.: Κόλμαν Ντομίνγκο, Κρις Ροκ, Αμέλ Αμίν

Το 1963 ο ομοφυλόφιλος ακτιβιστής ανθρωπίνων δικαιωμάτων Μπάγιαρντ Ράστιν αποφασίζει να οργανώσει μια πορεία στην Ουάσινγκτον για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων των Μαύρων, μέσα σ’ ένα γενικότερο κλίμα ρατσισμού, ομοφοβίας, αλλά και παιχνιδιών εξουσίας μέσα στο ίδιο το κίνημα.

Βιογραφικό δράμα που δομικά δεν έχει να προσφέρει κάτι διαφορετικό από προηγούμενες προσθήκες της ίδιας κατηγορίας, όπως, για παράδειγμα, το «Selma» (Άβα ΝτουΒερνέ, 2014), αλλά θεματικά διαφοροποιείται στο ότι ο κεντρικός ήρωας είναι γκέι. Έτσι, φέρνει στο φως μια ως τώρα παραγνωρισμένη προσωπικότητα του αγώνα για ανθρώπινα δικαιώματα στις Η.Π.Α., ενώ διευρύνει τον προβληματισμό για το πλαίσιο και τα όρια αυτών των διεκδικήσεων μέσα κι έξω από τις τάξεις των αγωνιστών του.

Μετά το εξαιρετικό «Η θρυλική Μα Ρέινι» («Ma Rainey’s Black Bottom», 2020), κι έχοντας τον Μπαράκ και τη Μισέλ Ομπάμα ανάμεσα στους παραγωγούς, ο σκηνοθέτης Γουλφ παραδίδει ακόμα ένα φορτισμένο και μαχητικό δράμα, που ξέρει πώς να ισορροπεί τη σοβαρή με την ανάλαφρη πλευρά του, την πολιτική και την ανθρώπινη, τη σκληρή και την ευαίσθητη, συμβαδίζοντας με την προσωπικότητα του ήρωά του, ενσαρκωμένου με πυγμή, στωικότητα και χιούμορ από τον Κόλμαν Ντομίνγκο σε μια ερμηνεία που είναι πολύ πιθανό να τον οδηγήσει επάξια στην οσκαρική πεντάδα, αν όχι και στο ίδιο το βραβείο. Διατίθεται στο Netflix.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗ
Το καπέλο σήμα-κατατεθέν
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

ALL FUN AND GAMES

Σκην.: Έρεν Τζελεμπόλου, Άρι Κόστα

Πρωτ.: Έιζα Μπάτερφιλντ, Νατάλια Ντάιερ, Μπέντζαμιν Έβαν Άινσγουορθ

Στο σημερινό Σέιλεμ τρία έφηβα αδέρφια ανακαλύπτουν ένα μαχαίρι που κουβαλάει μια κατάρα από τον 17ο αιώνα και σύντομα αρχίζει να τα στοιχειώνει κατά σειρά.

Ταινία τρόμου η μικρή διάρκεια της οποίας (κάτω από τη μιάμιση ώρα) είναι αντάξια της κοινοτοπίας, της προβλεψιμότητας και της προχειρότητάς της.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ

FREELANCE

Σκην.: Πιέρ Μορέλ

Πρωτ.: Τζον Σίνα, Άλισον Μπρι, Χουάν Πάμπλο Ράμπα, Κρίστιαν Σλέιτερ

Ένας πρώην καταδρομέας αναλαμβάνει να συνοδεύσει μια δημοσιογράφο στη συνέντευξή της με τον δικτάτορα μιας λατινοαμερικανικής χώρας και φυσικά τίποτα δεν εξελίσσεται σύμφωνα με το σχέδιο.

Κωμική περιπέτεια μόνο τυπικά, καθώς το ταλαντούχο καστ της χαραμίζεται σ’ αυτή την άρρυθμη, κακοστημένη και ρητορικά απαράδεκτη ιστορία, στην οποία ηθελημένα ή μη, ομολογείται η πάγια τακτική της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής, κατά την οποία ο στρατός σε συμφωνία με τον Τύπο ξεπλένουν έναν δικτάτορα- μαριονέτα.