Αγριότητες

Κινηματογραφή

ΑΓΡΙΑ ΦΥΣΗ
FORCE OF NATURE

Σκην.: Ρόμπερτ Κόνολι
Πρωτ.: Έρικ Μπάνα, Άννα Τορβ, Ντέμπορα- Λη Φέρνες.

Ο ομοσπονδιακός αστυνομικός Άαρον Φολκ μεταβαίνει στην αυστραλιανή ενδοχώρα για να βοηθήσει στην αναζήτηση μιας αγνοούμενης γυναίκας, που συνεργάζεται μυστικά μαζί του ως μάρτυρας οικονομικών εγκλημάτων κι εξαφανίστηκε μυστηριωδώς σε μια εταιρική εκδρομή.

αγριοτιτες σινεμα
Μετά την «Ξηρασία», ο Ερικ Μπάνα επιστρέφει για το δεύτερο μυστήριο του Ντετέκτιβ Φαλκ, με μια ενδιαφέρουσα πλοκή που όμως κυλά με το σταγονόμετρο.

Θρίλερ μυστηρίου που συνεχίζει την πολύ καλή «Ξηρασία» («The Dry», 2020) του ίδιου σκηνοθέτη, ενώ κι οι δύο ταινίες είναι βασισμένες στα ομώνυμα μυθιστορήματα της Τζέιν Χάρπερ, που κυκλοφόρησαν το 2016 και το 2017 αντιστοίχως.

Η δεύτερη ταινία επαναλαμβάνει θέματα και φόρμες της πρώτης, διαμορφώνοντας πλέον ένα αναγνωρίσιμο σύμπαν του ντετέκτιβ Φολκ: η αναδρομή στην παιδική ηλικία που τροφοδοτεί την επίλυση του μυστηρίου στο παρόν, οι κύκλοι της μοίρας, καθώς κι ο πρωταγωνιστικός θεματικός και σκηνοθετικός ρόλος της φύσης είναι μερικά από τα πιοευδιάκριτα στοιχεία του.

Μελαγχολική, ελεγειακή ατμόσφαιρα σε συνδυασμό με έξυπνο, μεθοδικό χειρισμό του θεατή είναι στοιχεία που έχουμε να δούμε καιρό στο είδος, που τελευταία έχει επανέλθει στην επικαιρότητα με τα υπερτιμημένα «Knives Out» (2019 και 2022) του Ράιαν Τζόνσον και τον ανιαρό Πουαρό του Κένεθ Μπράνα (2017, 2022 και 2023). Σε αντίθεση με αυτούς τους πιο “φανταχτερούς” τίτλους, οι ταινίες του Κόνολι μπορεί να διαθέτουν μικρότερη κλίμακα παραγωγής, χωρίς μεγάλα ονόματα στο καστ, αλλά καταφέρνουν να εκπληρώσουν τους ειδολογικούς τους στόχους με περισσότερη αγωνία κι έκπληξη.

ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΔΕΣΜΟΣ
LOVE LIES BLEEDING

Σκην.: Ρόουζ Γκλας
Πρωτ.: Κρίστεν Στούαρτ, Κέιτι Ο Μπράιαν, Εντ Χάρις

Η διαχειρίστρια ενός γυμναστηρίου ερωτεύεται με μια μπόντι- μπίλντερ που προπονείται για να συμμετάσχει σε διαγωνισμό στο Λας Βέγκας, αλλά τα σχέδιά τους για ένα κοινό μέλλον ανατρέπονται όταν η δεύτερη αποφασίζει να δράσει εναντίον του κακοποιητικού γαμπρού της πρώτης.

Ερωτικό δράμα εγκλήματος με εμβόλιμα στοιχεία τρόμου που χαρακτηρίζουν το ύφος της σκηνοθέτριας, όπως το γνωρίσαμε από το ενδιαφέρον μεγάλου μήκους ντεμπούτο της, «Saint Maud» (2019). Είναι αξιοθαύμαστος επίσης, ο τρόπος με τον οποίο η ταινία σηματοδοτεί την εξέλιξη της καριέρας αλλά και της προσωπικής ζωής της Στούαρτ τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια: από τον νεογοτθικό ρομαντισμό του «Λυκόφως» («Twilight», Κάθριν Χάρντγουικ, 2008), όπου βρισκόταν στο κέντρο ενός ερωτικού τριγώνου μαζί μ’ έναν λυκάνθρωπο κι έναν βρικόλακα, έχει καταφέρει με τα χρόνια να εκφράσει και να υπερασπιστεί την αμφίφυλη σεξουαλικότητά της, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που προσφέρει η αυξανόμενη κοινωνική ελευθερία, ώστε να τη διοχετεύσει σε ιστορίες και ρόλους όπως αυτός εδώ, μαζί με άλλες ανοιχτά λεσβίες ηθοποιούς σε λεσβιακούς ρόλους, όπως η Ο Μπράιαν, η οποία με τον αυτοκαταστροφικό τσαμπουκά της σχεδόν επισκιάζει τη γνωστότερη συμπρωταγωνίστριά της.

Γρήγορη πλοκή, σέξι κι επικίνδυνη ατμόσφαιρα, σε μια μέινστριμ κουίρ φεμινιστική ιστορία που μπορεί να μην ξεφεύγει από τις ειδολογικές της συμβάσεις, αλλά τουλάχιστον τις εμπλουτίζει μέσα από μια μαχητική απεικόνιση της λεσβιακότητας, σαν να εκπληρώνει όσα παλιότερες αφηγήσεις δεν επιτρεπόταν να δηλώσουν ευθέως, όπως το εμβληματικό «Θέλμα και Λουίζ» («Thelma and Louise», Ρίντλεϊ Σκοτ, 1991).

ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗ
KNOX GOES AWAY

Σκην.: Μάικλ Κίτον
Πρωτ.: Μάικλ Κίτον, Τζέιμς Μάρσντεν, Αλ Πατσίνο, Μάρσα Γκέι Χάρντεν

Ένας εκτελεστής διαγιγνώσκεται με ραγδαία επιδεινούμενη άνοια, λίγο πριν δεχτεί την επίσκεψη του αποξενωμένου γιου του, που του ζητάει να τον ξεμπλέξει από τον φόνο του βιαστή της κόρης του.

Δράμα εγκλήματος που διαθέτει μια πρόσφορη κεντρική σεναριακή ιδέα, η ανατροπή της οποίας όμως αρχίζει να διαφαίνεται νωρίτερα απ’ ό,τι θα ωφελούσε τη δομή της πλοκής, υπονομεύοντας την αγωνία και τη διάδραση των άνισα γραμμένων χαρακτήρων, οι οποίοι παρόλαυτά αποδίδονται με επαρκή ερμηνευτική δύναμη.

ΑΣΠΙΛΗ
IMMACULATE

Σκην.: Μάικλ Μόχαν
Πρωτ.: Σίντνεϊ Σουίνι, Αλβάρο Μόρτε

Μια δόκιμη μοναχή φτάνει στη μονή όπου πρόκειται να αφιερωθεί, αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το έργο που επιτελείται εκεί είναι κάθε άλλο παρά θεάρεστο.

Ταινία τρόμου που μέσα στην κοινοτοπία και την υπερβολή της, συνθέτει μια αλληγορική καταγγελία για τον σεξισμό, την κακοποίηση και την εγκληματικότητα που η Εκκλησία κρύβει πίσω από την πνευματική της βιτρίνα.

ΜΙΝΟΡΕ
MINORE

Σκην.: Κωνσταντίνος Κουτσολιώτας
Πρωτ.: Νταβίντ Τούτσι, Δάφνη Αλεξάντερ, Έφη Παπαθεοδώρου Εξωγήινα τέρατα εισβάλλουν σε μια ελληνική παραθαλάσσια πόλη απάγοντας και σκοτώνοντας τους κατοίκους.

Χιουμοριστική περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας που ανακατεύει τον Χάουαρντ Λάβκραφτ, τον Γιάννη Τσαρούχη, το ρεμπέτικο, τον «Εξολοθρευτή», τα χολιγουντιανά b- movies κι έναν σωρό άλλες πολιτισμικές αναφορές σ’ ένα εκνευριστικά πρόχειρο κι ασυνάρτητο συνονθύλευμα, που με την πρόφαση του cult επιχειρεί να καμουφλάρει το ανόητο χιούμορ, την έλλειψη στοιχειώδους λογικής, ρυθμού και συνοχής στο στήσιμο και τη διάρθρωση των σκηνών, αλλά και στην καθοδήγηση των ηθοποιών, που αφήνονται σε ερασιτεχνικού επιπέδου ερμηνείες.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΣΤΡΟ
OPERATION STAR

Σκην.: Βασίλης Τσικάρας
Πρωτ.: Κωνσταντίνος Λάγκος, Λευτέρης Δημητρόπουλος, Ευτυχία Ψωμά.

Στη διάρκεια μιας αποτυχημένης δολιοφθοράς ελλήνων και βρετανών στρατιωτών εναντίον των Γερμανών το 1943, γεννιέται ένας έρωτας, που θα αλλάξει τις ζωές όλων των εμπλεκομένων.

Μετά από τίτλους όπως τα «Έξοδος 1826» (2017) και «Πολιορκία» (2019), ο Τσικάρας παραδίδει ακόμα μια δραματική περιπέτεια εμπνευσμένη από την ελληνική ιστορία.

Δυστυχώς, όπως οι προηγούμενες, κι αυτή εδώ είναι φτιαγμένη με το ίδιο ερασιτεχνικό επίπεδο παραγωγής, που καθιστά την κυκλοφορία της στις αίθουσες παράδοξη, αν όχι θρασεία.