Χθες σήμερα αύριο 29/4/2025

Τελειώνει οσονούπω το μαρτύριο…

Προχωρά η πλακόστρωση στο τμήμα της πλατείας Ελευθερίας, μπροστά από τα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης. Πρόκειται για ιδιαίτερα κομβικό σημείο, καθώς όσο είναι περίκλειστο, ταλαιπωρεί τους πεζούς, που έχουν δύσκολη πρόσβαση από την πλατεία Ελευθερίας προς την πλατεία Δασκαλογιάννη και αντίστροφα.

Επίσης, όσοι διασχίζουν την πλατεία Ελευθερίας μπροστά από τις καφετέριες, πέφτουν πάνω στο εργοτάξιο και χρειάζεται να κάνουν κύκλο για να βγουν στη Δικαιοσύνης. Αλλά το γεγονός ότι προχωρά η πλακόστρωση είναι καλό σημάδι, καθώς είναι θέμα ημερών να αποδοθεί ο χώρος σε χρήση, αν και οι βροχές δεν ευνοούν τη επίσπευση των εργασιών.

Όπως και να έχει, μέχρι τέλη του Μαΐου, όπως έχει υποσχεθεί η δημοτική Αρχή, οι πλακοστρώσεις θα έχουν ολοκληρωθεί σε όλα τα σημεία της πλατείας. Για να δούμε… Αλλά ακόμα και να έχουν τελειώσει οι πλακοστρώσεις, δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνονται κάποιες εργασίες. Υπενθυμίζεται ότι έχουμε επέκταση της συμβάσης για συμπληρωματικά έργα που θα μας πάνε μέχρι τον Ιούλιο.

Δεν αντέχεται η κατάσταση

Είναι απίστευτα τα σχόλια που δίνουν και παίρνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε σχέση με την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η πόλη με το απέραντο σκουπιδαριό και είναι πραγματικά συγκλονιστικό το «τσουνάμι» των αντιδράσεων των πολιτών που έχουν οργή και αγανάκτηση για την απίστευτη ήττα στη μάχη της καθαριότητας, που όπως δημόσια σχολιάζεται, μόνο τυχαία δεν είναι…

Σχετική ανάρτηση έχει κάνει στο προφίλ της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η επικεφαλής της παράταξης «Ηράκλειο για Σένα» Μ. Καναβάκη, στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων: «ο κόσμος θέλει από εσένα να τον σέβεσαι και να δουλέψεις. Και να βρίσκεις λύσεις ή έστω να προσπαθείς. Κι όταν κάτι δεν πάει καλά, να το παραδέχεσαι και να λες κι ένα συγγνώμη…».

Ξανά στη Βουλή τα Τέμπη

Η Κυβέρνηση δεν τελειώνει ποτέ με τα Τέμπη. Θέλει να κάνει το άλμα προς τα εμπρός, μιας και ήρθε κουτί η ιστορία με το πρωτογενές πλεόνασμα και τις εξαγγελίες για ενοικιαστές και χαμηλοσυνταξιούχους και συντηρείται η πατρολογία τουλάχιστον μέχρι τη ΔΕΘ, αλλά τα Τέμπη επιστρέφουν δριμύτερα.

Η τραγωδία θα απασχολήσει εκ νέου τη Βουλή και θα δώσει την ευκαιρία στα κόμματα της αντιπολίτευσης να επιτεθούν εκ νέου στην Κυβέρνηση. Ο Άρειος Πάγος διαβίβασε -μέσω του υπουργού Δικαιοσύνης Γ. Φλωρίδη- δικογραφία στη Βουλή για τους πρώην υπουργούς Χρήστο Σπίρτζη και Κώστα Αχιλλέως Καραμανλή, εν αναμονή και του πορίσματος ΕΜΠ. Ο εφέτης ανακριτής, έπεσε πάνω σε ονόματα υπουργών και η διερεύνηση από ‘δω και πέρα είναι αρμοδιότητα της Βουλής, σύμφωνα με το άρθρο 86 περί ευθύνης υπουργών.

Γνώριζε ο Καραμανλής…

Τα δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου κάνουν λόγο για υπηρεσιακό σημείωμα διεύθυνσης του Υπουργείου Μεταφορών από τον Σεπτέμβριο του 2021 που «καίει» τον πρώην υπουργό Κώστα Καραμανλή και φανερώνει πως γνώριζε ότι τα τρένα δεν ήταν ασφαλή και ότι οι υποδομές ήταν πλήρως εγκαταλειμμένες. Το σημείωμα είχε διαβάθμιση προτεραιότητας “επείγον” και αφορούσε πρωτίστως την άμεση χρηματοδότηση για να καλυφθούν οι ελλείψεις στο προσωπικό. Ενάμιση χρόνο μετά, τον Φεβρουάριο 2023, ο υπουργός διαβεβαίωνε στο Κοινοβούλιο για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και μάλιστα καταφερόταν εναντίον των συνδικαλιστών για τις επισημάνσεις!

Σαν ζόμπι…

Και θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η αντιμετώπιση του θέματος από τη Κυβέρνηση, αν και η μέχρι τώρα πορεία της υπόθεσης, δείχνει ότι καλύπτει τους υπουργούς της. Ο Κ. Καραμανλής πάντως είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς μήνες τώρα κυκλοφορεί σαν ζόμπι στη Βουλή και χωρίς να βρίσκει ζεστασιά από τους ομόσταυλούς του… Οπότε θα δούμε αν τον αφήσουν ακάλυπτο.

Δηλαδή η ΔΕΗ πέτυχε;

Δηλαδή τα τρένα θα εκδίδουν πράσινα, μπλε και κίτρινα εισιτήρια -όπως η ΔΕΗ με τα τιμολόγια της; Διότι αυτό είναι το όραμα της Κυβέρνησης και του πρωθυπουργού -όπως το διατύπωσε στη χθεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. «Σκοπός μας είναι ο ΟΣΕ να γίνει νέα ΔΕΗ, την οποία παραλάβαμε πρακτικά χρεοκοπημένη και τώρα είναι πρωταγωνιστής στην αγορά ενέργειας», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης. Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως σύντομα, η νέα πλατφόρμα (railway.gov.gr) θα μπορεί να είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες, ώστε να διαπιστώνεται η αξιοπιστία στον χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων. Αυτή η επίμονή δείχνει ότι η Κυβέρνηση δεν διδάχτηκε από την ιδιωτικοποίηση των τρένων και αδιαφορεί για όσους διαδηλώνουν με κεντρικό σύνθημα: «τα κέρδη σας, οι ζωές μας»!

Σφοδρές αντιδράσεις…

«Η επιλογή να παραδώσει τη διοίκηση κρίσιμων λειτουργιών του ΟΣΕ σε ξένο οργανισμό έναντι αδρής αμοιβής δεν συνιστά μεταρρύθμιση, αλλά ομολογία αποτυχίας», αναφέρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μπεϊκόπουλος. «Και μόνο ο παραλληλισμός με τη ΔΕΗ είναι αρκετός για να καταλάβει και ο πιο ανυποψίαστος τι ακριβώς ετοιμάζουν», σημειώνει από την πλευρά του το ΚΚΕ.

Η χωροθέτηση των κάδων

Στη στήλη φτάνουν πολλά παράπονα σε σχέση με τις μετακινήσεις των κάδων. Όπως μας περιγράφουν, υπάρχουν αποφάσεις που έχουν ληφθεί για τις μετακινήσεις κάδων οι οποίες δεν εφαρμόζονται επειδή πρόκειται να ανατεθεί μία συνολική μελέτη χωροθέτησης κάδων και μέχρι αυτή να ολοκληρωθεί δεν θα γίνει καμία άλλη μετακίνηση. Αυτό πάλι πραγματικά ξεπερνά κάθε φαντασία… Είναι δυνατόν να μην εφαρμόζονται αποφάσεις ειλημμένες για μετακινήσεις κάδων αναμένοντας μια μελέτη που μπορεί να τελειώσει και σε 6 μήνες με ένα χρόνο;

Ας μπει εισαγγελέας

Ωραία, άμα είναι να μπει εισαγγελέας για να λήξει αυτή η ιστορία με τις τριγωνικές σχέσεις μεταξύ ΝΔ, εργαζομένων της και ιδιωτικών εταιρειών, που τους πλήρωναν! Αφού καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται, ας κινήσει τη διαδικασία η ίδια η Κυβέρνηση, για να σταματήσει να σέρνεται αυτό το θέμα, που η αντιπολίτευση το έχει κάνει σημαία. Αρκεί ο καθαρός ουρανός να μη γίνει Blue skies…

Διότι το να είναι στο μισθολόγιο ιδιωτικών εταιρειών ακόμα και υπουργοί, χτυπάει άσχημα και δημιουργεί σενάρια. Πόσο μάλλον ότι η ΝΔ κατάφερε σε μια πενταετία να μειώσει τη μισθοδοσία της κατά 75%! Άραγε από πού πληρώνεται ένας στρατός υπαλλήλων; Γιατί δεν νομίζω ότι δουλεύουν για την ψυχή της μάνας τους… Το θέμα της τριγωνικής σχέσης ΝΔ, Blue Skies και επικοινωνιακού μηχανισμού του κόμματος επαναφέρει στη Βουλή ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Νάσος Ηλιόπουλος, με ερώτηση που απευθύνει στον υπουργό Εσωτερικών. Για το ίδιο θέμα, έχει καταθέσει ερώτηση προ ημερών και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Μπαίνει το κονκλάβιο στην Καπέλα Σιξτίνα

Το Βατικανό επιβεβαίωσε χθες ότι η Σύνοδος του κονκλαβίου για την εκλογή του νέου Πάπα θα αρχίσει στις 7 Μαΐου. Βάσει των κανόνων του Βατικανού, οι καρδινάλιοι θα συμμετάσχουν το πρωί της ημέρας εκείνης σε λειτουργία στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου. Το ίδιο απόγευμα, οι καρδινάλιοι κάτω των 80 ετών, οι οποίοι και θα εκλέξουν τον Πάπα, θα κλειστούν στην Καπέλα Σιξτίνα για τη διεξαγωγή κεκλεισμένων των θυρών της ψηφοφορίας, η οποία μπορεί να διαρκέσει ημέρες.

Η Καπέλα Σιξτίνα έκλεισε από χθες για το κοινό, ώστε να γίνουν οι σχετικές προετοιμασίες. Οκτώ στους δέκα καρδινάλιους έχουν διοριστεί από τον Πάπα Φραγκίσκο την τελευταία δωδεκαετία, ενώ είκοσι έγιναν καρδινάλιοι μόλις τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους. Πολλοί γνωρίστηκαν μόλις την περασμένη εβδομάδα στη Ρώμη, μετά τον θάνατο του ποντίφικα. Οι πρώτες ανεπίσημες συζητήσεις ξεκίνησαν ήδη στους διαδρόμους και τους κήπους του Βατικανού, πριν ακόμα ξεκινήσουν οι επίσημες διαδικασίες.