Κανονιστικό… μπάχαλο!
Η δημοτική Αρχή, αντί να βγάζει κανονιστικές πράξεις για τις τομές στους δρόμους και για την ηχορρύπανση, να ασχοληθεί και με το μπάχαλο στην κυκλοφορία από τη στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων απέναντι από το πάρκο Γεωργιάδη μέχρι τα παλιά Βαλκάνια. Και προφανώς χρεώνεται ολότελα το μπάχαλο που επιδεινώνεται από χθες που ξεκίνησε το εργοτάξιο της ανάπλασης από το ύψος της Πεδιάδος μέχρι την είσοδο του πάρκου.
Σκάβουν τα πεζοδρόμια, μηχανήματα, κορδέλες, κατάληψη του οδοστρώματος, όπως είναι φυσικό, και από την άλλη η συστάδα των λεωφορείων στη θέση της. Να περάσει ο διερχόμενος οδηγός από πού; Φοβερός σχεδιασμός εκτέλεσης έργων και συνύπαρξης τουριστικών λεωφορείων. Ποιος ιθύνων νους το συνέλαβε; Α, και μέσα σε αυτή την κατάσταση να προσπαθεί να περάσει και το απορριμματοφόρο! Αν είναι αυτή η βιτρίνα της πόλης…
Και στο τέλος σώζεται ο Πολάκης!
Ο Πολάκης ενσαρκώνει αυτό που λέμε «μηδένα προ του τέλους μακάριζε»! Κάθε φορά που είναι στα σκοινιά, κάθε φορά που βρίσκεται εκτός, πάντα κάτι γίνεται και επιστρέφει πανηγυρικά και καβαλάρης. Εξάλλου στην πολιτική όλα είναι «kolotoumba» και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ο διεθνής όρος καθιερώθηκε στα πολιτικά λεξικά από τον Αλέξη Τσίπρα μετά τη διαχείριση του αποτελέσματος του περιβόητου δημοψηφίσματος. Ο Παύλος Πολάκης έμεινε λίγες μόνο ημέρες εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ. Και λογικό ήταν να συμβεί αυτό, αφού τα δάκρυα της Λινού τον έθεσαν εκτός και όταν και η ίδια πήρε την άγουσα από τις καταγγελίες του Παυλή, λογικό ήταν ο αψύς Σφακιανός να επιστρέψει στον μαντρί.
Λογικό και το αίσθημα της αυτοσυντήρησης του Κασσελάκη, προκειμένου να αποφύγει την πρόταση μομφής στη Κεντρική Επιτροπή από τον συμπατριώτη του. Κι έτσι, με απόφασή του ο Πολάκης επιστρέφει στην ΚΟ, με την ελπίδα ότι θα υπαναχωρήσει για την πρόταση μομφής. Συν τοις άλλοις ο Πολάκης εξυπηρετεί και άλλον έναν στόχο. Όπως και ο Κασσελάκης, δεν θέλει να βλέπει την «ομάδα των 87».
Ο Κασσελάκης έκανε την προσπάθειά του και θα μάθουμε το Σαββατοκύριακο αν με την κίνηση αυτή παίρνει παράταση ζωής. Ακόμα και αν την πάρει πάντως, το μέλλον είναι άδηλο και σίγουρα ο Πολάκης έχει περισσότερο…
Ένα βιβλίο γεμάτο «Πατρίδα»
Ο Γιώργος Σχορετσανίτης, εκτός από στενός συνεργάτης της «Π»,
είναι και δικός μας άνθρωπος. Δεν είναι μόνο η πυκνή παρουσία του στη σελίδα 8 αλλά και το ενδιαφέρον του για την πορεία της εφημερίδας, τη θεματολογία και την ύλη της. Ο πρώην διευθυντής Χειρουργικής στο ΠΑΓΝΗ, εκτός από γιατρός είναι και πολυγραφότατος. Δεν είναι μόνο τα άρθρα του στην «Π». Είναι και τα βιβλία που έχει συγγράψει, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Πανός. Αν δεν κάνω λάθος, συνολικά τα βιβλία του ξεπερνούν τα 30!
Μόλις πήραμε στα χέρια μας το τελευταίο του, υπό τον τίτλο: «Ακολουθώντας τα προστάγματα των καιρών». Και αυτό από τις εκδόσεις Πανός. Μα το κυριότερο, πρόκειται για την αρθρογραφία του Γ. Σχορετσανίτη τη διετία 2021- 2022. 130 μεστά άρθρα, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων έχουν δημοσιευτεί στην «Πατρίδα»! Στο επίκεντρο τω άρθρων η πανδημία της covid 19. Τα πολιτικά θέματα έχουν και αυτά την τιμητική τους, όπως η ταυτότητα του νεοέλληνα, οι ιστορικές αναφορές και φυσικά τα ταξιδιωτικά κείμενα που μεταφέρουν στον αναγνώστη την κουλτούρα των λαών που έχει επισκεφτεί ο συγγραφέας- και είναι πολλοί αυτοί. Καλοτάξιδο και το βιβλίο του λοιπόν!
Φεστιβάλ… σκουπιδιών
Συμπολίτης μας γίνεται σχολιογράφος και μεταφέρει με τρόπο γλαφυρό μια ρυπαρή εικόνα της πόλης, αλλά πέρα για πέρα πραγματική. Μας γράφει λοιπόν:
«Την ίδια ώρα που η μπάντα του Δήμου έπαιζε για την έναρξη του “Φεστιβάλ των Τειχών”, στον ωραίο, ανακαινισμένο χώρο των τειχών μεταξύ Καινούριας Πόρτας και Βίγλας, μπροστά σε 50-100 άτομα, ακριβώς από κάτω, στην τάφρο της Χαριλάου Τρικούπη, συνεχιζόταν το “Φεστιβάλ των σκουπιδιών”, που δίνει συνεχείς, καθημερινές παραστάσεις μπροστά σε 500 αυτοκίνητα και τουλάχιστον 1.000 άτομα.
Σε ένα χώρο – σκουπιδότοπο, απίθανης βρομιάς, εκεί που παρκάρουν άνθρωποι για να πάνε στη δουλειά τους στο κέντρο ή γονείς για να παίξουν τα παιδιά τους, δίπλα στο πάρκο Γεωργιάδη, τα καλάθια αχρήστων ξεχειλίζουν, σκουπίδια και νεκρά ζώα είναι παντού, τα ξερά φύλλα φτιάχνουν παχιές στρώσεις εδώ και μήνες. Στα τείχη, δίπλα στο κέντρο του Ηρακλείου! Άραγε πότε θα μαλώσουν υπουργείο και δήμος, ποιος θα κάνει θεσμό το “Φεστιβάλ των σκουπιδιών”;».
Οι τομές και η εφαρμογή
Είναι σημαντική η νέα Κανονιστική Πράξη που ψήφισε ο Δήμος Ηρακλείου για τις τομές, αλλά το θέμα είναι πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται… Βλέπω τα επώνυμα σχόλια των συμπολιτών μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα οποία διαμαρτύρονται για τις κακοτεχνίες επί της οδού Λάππα και Ατλαντίδος. Χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Μετά την ταλαιπωρία του φετινού καλοκαιριού και για 4η συνεχή χρονιά στη συγκεκριμένη θέση, η εικόνα του έργου είναι αυτή. Περιμέναμε τον εργολάβο να κλείσει τις τομές, να σκουπίσει και να αποκαταστήσει την άσφαλτο, τουλάχιστον στην κατάσταση που ήταν πριν. Οι συνεχείς ενοχλήσεις και παρατηρήσεις στον επιβλέποντα του Δήμου, στον ίδιο τον εργολάβο, σε πολιτικά πρόσωπα, έπεσαν στο κενό. Τώρα, μετά τη χτεσινή βροχή, το χαλίκι που πρόχειρα σκέπαζε τις τομές, αρχίζει και εισχωρεί μέσα στο αποχετευτικό δίκτυο».
Ενοχλούν οι απευθείας αναθέσεις
Μάλλον το παρακάνει με τις απευθείας αναθέσεις η Ελλάδα, γεγονός που δεν περνά απαρατήρητο από τα «ραντάρ» της Κομισιόν…
Οι συμβάσεις του ελληνικού Δημοσίου βρίσκονται στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποίοι αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην εκταμιευτεί η επόμενη δόση των 3,6 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την οποία απαιτούνται 28 προαπαιτούμενα. Μάλιστα, από τις Βρυξέλλες ζητούν βελτιώσεις στο θέμα των δημοσίων συμβάσεων, καθώς δεν κρύβεται η αδυναμία των απευθείας διαδικασιών. Η «Ναυτεμπορική» σημειώνει ότι το πρώτο τετράμηνο του 2024, από τις 67.804 συμβάσεις που υπογράφηκαν, οι 49.135 ή το 72%, διεκπεραιώθηκαν μέσω απευθείας αναθέσεων. Πρόκειται για ποσά ύψους 797 εκατ. ευρώ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά μάλιστα τροποποίηση της εθνικής στρατηγικής για τις δημόσιες συμβάσεις, όπως επίσης μέτρα για την καταπολέμηση της διαφθοράς για την υλοποίηση των δημοσίων επενδύσεων.
Πάρκινγκ… έγινε και ο Κουμπές!
Ανεπίλυτο όμως παραμένει και το πρόβλημα της παράνομης στάσης και στάθμευσης οχημάτων στο τέρμα της 1866, μπροστά από τον Κουμπέ και το μνημείο της κρήνης Μπέμπο.Έχουμε δει ΤΑΞΙ, βανάκια εταιρειών κούριερ, οχήματα επιχειρήσεων, μηχανάκια αρκετά, ακόμα και φορτηγά να σταθμεύουν πάνω στις μαρμάρινες πλάκες της πλατείας…
Η αλήθεια είναι πως κανείς δεν παρκάρει για πάνω από μισή ώρα, όμως δεν το κάνει ούτε ένας ούτε δύο. Το κάνουν δεκάδες οδηγοί καθημερινά, με αποτέλεσμα να μην αδειάζει καθόλου μέχρι το μεσημέρι από οχήματα το εν λόγω ιστορικό σημείο της πόλης…