Χρηματιστήριο αγορές

Έντονα συζητείται στην αγορά η είσοδος του αεροδρομίου της Αθήνας στο Χρηματιστήριο. Η κυβέρνηση, το ΤΑΙΠΕΔ και το ΧΑ «ποντάρουν πολλά» στο αεροδρόμιο της Αθήνας, όχι μόνο για τα αντληθέντα έσοδα, αλλά για τη δυναμική που θα προσδώσει στο Χρηματιστήριο.

Ο αερολιμένας δήλωσε «επίσημα» ότι η Αθήνα έχει περαιτέρω προοπτικές ανάπτυξης, καθώς το αεροδρόμιο εκτιμά ότι θα εξυπηρετεί έως 50 εκατ. επιβάτες ετησίως έως το 2046, έναντι 28 εκατ. το 2023.

Από την πλευρά της, η ΙΑΤΑ εκτιμά (βασικό σενάριο) ότι η εσωτερική κίνηση του ΔΑΑ προβλέπεται να φτάσει τα 12,1 επιβάτες το 2046, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 2,1% μεταξύ 2022 και 2046. Αντίστοιχα, η διεθνής κίνηση αναμένεται να φτάσει τα 31,4 εκατ. το 2046, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 3,1% μεταξύ 2022 και 2046.

Από την έκθεση της IATA  προκύπτει ότι βλέπουν ως κύριο ανταγωνιστή του αεροδρομίου της Αθήνας  το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι το οποίο υπολογίζεται ότι θα λειτουργήσει το 2027. Οι μελετητές εκτιμούν ότι το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, με χωρητικότητα 9 – 15 εκατ. επιβατών, δύναται να «απορροφήσει» κάποιες απευθείας πτήσεις από την Αθήνα.