«Πού θα πάτε φέτος διακοπές;». Το αγαπημένο θέμα συζήτησης στις παρέες τώρα το καλοκαίρι είναι αυτό. Και μόνο που το συζητάς, ξεδίνεις!
Μιλάς για νησιά, δροσερές παραλίες, αλμυρίκια, παγωμένες μπύρες, καλαμαράκια κι άλλα ωραία που σου φτιάχνουν τη διάθεση. Δεν είναι και λίγο!
Αλλά ειδικά φέτος ο μόνος τρόπος να πάει κάποιος διακοπές δεν είναι από Σεπτέμβρη ή Οκτώβρη, είναι από Νοέμβρη! Αν βρείτε καταλύματα ανοικτά.
Έχετε δει τιμές σε καταλύματα ακόμη και στο πιο ταπεινό νησάκι;
Είναι ανήκουστες, παράλογες, απλησίαστες!
Ακόμη κι αν πρόκειται να πάει κάποιος για 2-3 μέρες κάπου, θα πρέπει να ξοδέψει μια μικρή περιουσία- και δεν είναι υπερβολή.
Τα τελευταία χρόνια οι έρευνες καταγράφουν αυτό που διαπιστώνουμε όλοι, την αδυναμία των Ελλήνων σε πολύ μεγάλο ποσοστό να πάνε κάπου να ξεκουραστούν.
Μπορεί ο ένας στους δύο Έλληνες να μην πηγαίνει ούτε και φέτος διακοπές, όπως καταγράφει η νέα έκθεση του ΙΕΛΚΑ, όμως και αυτοί που πάνε ψάχνουν την πιο φθηνή λύση.
Αυτό επιβεβαιώνει η νέα έρευνα Τravel Report της ψηφιακής υπηρεσίας πληρωμών και αγορών Klarna.
Το 53% των ερωτηθέντων επιλέγουν πιο προσιτά καταλύματα αυτό το καλοκαίρι, ενώ το 39,7% αναζητούν πιο προσιτές επιλογές μεταφοράς.
Πρόκειται για το δεύτερο μέρος της έρευνας που διεξήγαγε παγκοσμίως η σουηδική εταιρεία, η οποία ειδικεύεται στην παροχή πληρωμών με δόσεις, ιδίως στα e-shop.
Από τις απαντήσεις πάντως όσων δηλώνουν ότι σκοπεύουν να πάνε διακοπές προκύπτει ότι οι επιπτώσεις της ακρίβειας και της κρίσης του κόστους ζωής έχουν αφήσει βαθύ αποτύπωμα:
Το 29,7% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιεί και το 25,3% επιλέγει να συντομεύσει τη διάρκεια των διακοπών του.
Ο προϋπολογισμός εξόδων των Ελλήνων καταναλωτών για τις καλοκαιρινές διακοπές ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό. Ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών κρατάει τα έξοδά του σχετικά χαμηλά, με την πλειονότητα (35,7%) να δαπανά μεταξύ 301 ευρώ και 600 ευρώ (ανά άτομο και ανά ταξίδι).
Οι Έλληνες καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό (57%) και τη διαμονή (56,8%).
Επιπλέον, οι τρεις κυριότεροι παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους οι Έλληνες καταναλωτές όταν σχεδιάζουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές είναι ο προϋπολογισμός (67,3%), η ασφάλεια (48,5%) και η μεταφορά (41,5%).
Αν έχεις ένα εξοχικό ή το σπίτι του παππού και της γιαγιάς στο χωριό, τα πράγματα είναι πιο απλά.
Ηρεμία, κηπευτικά από το μποστάνι, έναστρος ουρανός, κολύμπι στις κοντινές παραλίες.
Για σένα μπορεί να μην είναι αρκετά, για άλλους είναι παραδεισένια.