Ένα πιλοτικό σχέδιο αποκέντρωσης της λειτουργίας της Δημοτικής Αστυνομίας στην εκτός των τειχών πόλη, με σκοπό να αναπτύξει και περιφερειακά τη δράση της και να κατασταλούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα που καταγράφονται έξω από το κέντρο του Ηρακλείου, βρίσκεται σε εξέλιξη. Πολυσύχναστες σε κίνηση περιοχές, που εμφανίζουν μεγάλα προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων όπως η 62 Μαρτύρων η Κνωσού η περιοχή του Γιόφυρου και της Μάχης Κρήτης μπαίνουν στο στόχαστρο του σχεδιασμού της δημοτικής Αρχής που, όπως τονίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Μανόλης Χαιρέτης, θέλει να δώσει το μήνυμα ότι η Δημοτική Αστυνομία δεν μπορεί να έχει παρουσία μόνο στο κέντρο της πόλης αλλά και περιφερειακά όπου καθημερινά καταγράφονται μεγάλα κυκλοφοριακά κομφούζια και για πολλές ώρες ο κόσμος ταλαιπωρείται. Όπως ο ίδιος σημειώνει καθημερινά σε κεντρικές οδικές αρτηρίες περιφερειακά της πόλης βλέπουμε δρόμους διπλής κατεύθυνσης να κλείνουν στο ένα ρεύμα τους λόγω των διπλοπαρκλαρισμένων αυτοκινήτων ή να σχηματίζονται ουρές σε φανάρια λόγω των παράνομων σταθμεύσεων που κλείνουν τη κίνηση. «Οι πολίτες είναι πολύ φυσικό να επιζητούν την παρουσία της Δημοτικής Αστυνομίας και σε αυτούς τους δρόμους και εμείς από την πλευρά μας οφείλουμε να είμαστε παρών με την έστω και μικρή δύναμη που διαθέτει η υπηρεσία, η οποία είναι απολύτως δυσανάλογη σε σχέση με το εύρος των αρμοδιοτήτων στις οποίες προσπαθεί να ανταποκριθεί» τονίζει ο αντιδήμαρχος. Παράλληλα προσθέτει ότι, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι το εγχείρημα της ανάπτυξης δραστηριότητας της Δημοτικής Αστυνομίας περιφερειακά θα απομακρύνει την παρουσία της από το κέντρο της πόλης, το οποίο είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί να μείνει ακάλυπτο. Ο ίδιος σημειώνει ότι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα στο κέντρο της πόλης είναι η ανεξέλεγκτη είσοδος των οχημάτων που πραγματοποιούν προμήθειες στα καταστήματα τα οποία δυστυχώς δεν τηρούν το ωράριο και σταθμεύουν ανεξέλεγκτα σε πλατείες και πεζόδρομους. Όμως εκτός από την ανεξέλεγκτη δραστηριότητα των προμηθευτών που δεν πειθαρχούν στην τήρηση του ωραρίου που είναι επιτρεπόμενη η διέλευση τους, οξύ είναι το πρόβλημα και των παράνομων σταθμεύσεων σε πεζόδρομους και πλατείες που η υπηρεσία οφείλει να περιφρουρεί. Μέσα σε αυτό το σκηνικό, όμως κομβικό ζήτημα σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, να δοθεί ένα συνολικό μήνυμα ότι η δραστηριότητα της δεν περιορίζεται στο κέντρο αλλά θα αναπτύσσεται και περιφερειακά και γι’ αυτό οι πολίτες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι ότι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τις παρενέργειες των πράξεων τους. Ο Μ. Χαιρέτης σημειώνει ότι δυστυχώς η λήψη αυστηρότερων μέτρων είναι επιβεβλημένη, μέχρι να εμπεδωθεί στη συνείδηση του συνόλου των πολιτών ότι στους πεζόδρομους δεν θα πρέπει να κυκλοφορούν οχήματα και παράλληλα να γίνει συνείδηση στον κόσμο πόσο βλαπτικές παρενέργειες προκαλούν τα διπλοπαρκαρίσματα και θα πρέπει με κάθε τρόπο να σταματήσουν.

Δύο φώκιες εμφανίστηκαν στο λιμάνι του Ηρακλείου, ενθουσιάζοντας όσους βρίσκονταν στον λιμενοβραχίονα και πέριξ του λιμεναρχείου για τον καθημερινό τους περίπατο.

Σύμφωνα με τον ωκεανογράφο και μέλος της ερευνητικής ομάδας στη MOm, της Εταιρείας για τη Μελέτη και Προστασία της Μεσογειακής Φώκιας, Οδυσσέα Παξινό, «αν και στην Κρήτη ο πληθυσμός της μεσογειακής φώκιας είναι μικρός, εντούτοις πρόκειται για ένα σύνηθες φαινόμενο, καθώς φώκιες μπορούμε να συναντήσουμε σε όλη την ελληνική επικράτεια».