συγκρουση για το λιμάνι ολη

Θα διαβάσετε σε άλλες σελίδες για τα καλά νέα σχετικά με την κρουαζιέρα και τον τουρισμό με αφορμή την έκθεση στο Μαϊάμι που συμμετέχει και ο ΟΛΗ. Να σας πω όμως για τον διαγωνισμό για την παραχώρηση του 67% των μετοχών του ΟΛΗ ΑΕ, αφού η αγωνία κορυφώνεται, με δύο μεγάλους ομίλους να ετοιμάζονται, σύμφωνα με πληροφορίες, να καταθέσουν πρόταση «μαμούθ», η οποία μπορεί να ξεπεράσει και τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Ο όμιλος Γκριμάλντι, στον οποίο ανήκουν και οι Μινωικές Γραμμές, θα θέλει να εδραιώσει την παρουσία του στην ανατολική Μεσόγειο και να χρησιμοποιήσει το λιμάνι του Ηρακλείου σαν έναν ενδιάμεσο κόμβο με την Ασία και την  διακίνηση οχημάτων, στην οποία εξειδικεύεται και βέβαια δύσκολα θα αφήσει κάποιον άλλο να διαχειριστεί το λιμάνι που έχουν έδρα οι Μινωικές Γραμμές.

Επίσης και ο όμιλος Σαββίδη, αφού δεν κατάφερε να πάρει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για το Ηράκλειο, που θα μπορέσει να είναι ένα κόμβος με το λιμάνι Θεσσαλονίκης το οποίο κατέχει εδώ και χρόνια, σε σχέση με τη διακίνηση κοντέινερ.

Είναι προφανές ότι και οι δύο όμιλοι έχουν τεράστια οικονομική δυνατότητα και η εκτόξευση το 2022 τόσο των εσόδων όσο και τον κερδών του ΟΛΗ ΑΕ καθώς και η στρατηγική θέση του λιμένος Ηρακλείου στην ανατολική Ευρώπη όσο αφορά εμπορεύματα και κρουαζιέρα και σε σχέση με το φυσικό αέριο και τις γεωτρήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης, δεν τους αφήνουν καθόλου αδιάφορους.

Επιπλέον οι μελέτες του ΟΛΗ όσο αφορά την παροχή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και ηλεκτρικού ρεύματος (Gold Ironing) στα πλοία, όπως και η παραγωγή κυματικής ενέργειας και το “πρασίνισμα του Λιμένος – Green Port”, έχουν κάνει μεγάλη αίσθηση στην παγκόσμια κοινότητα της ναυτιλίας και της κρουαζιέρας, κάτι που και οι δύο όμιλοι θα λάβουν σοβαρά υπόψη τους κατά την κατάθεση της οικονομικής του προσφοράς, που είναι 27 Απριλίου.