Περίσσιο φως
Μπορεί το περίσσιο φως να μην βλάπτει αλλά δεν είναι και ό,τι καλύτερο στις δύσκολες εποχές που ζούμε και μάλιστα μέρα μεσημέρι.
Όπως μας λέει αναγνώστης της στήλης στην περιοχή Κομμένο Μπεντένι, δύο βήματα από το Πολιτιστικό Κέντρο, ήταν αναμμένες οι κολώνες του δημοτικού φωτισμού. Αν δεν υπήρχε κάποιος άλλος λόγος, ήταν απλώς λάθος.
Συζήτηση για νερό
Στη μείζονα Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας συζητήθηκε η αίτηση ακύρωσης έξι ομοσπονδιών, σωματείων, κ.λπ. (εργαζομένων στην ΕΥΔΑΠ, την ΕΥΑΘ, κ.λπ.) και 20 πολιτών καταναλωτών ύδατος, που ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και αντίθετη στην ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία η από 26-9-2024 ΚΥΑ για τον «Καθορισμό των γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος, μέτρα βελτίωσης, διαδικασίες και μέθοδος ανάκτησης κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του».
Προσιτή τιμή
Ουσιαστικά, η Ολομέλεια του ΣτΕ καλείται να αποφασίσει, μεταξύ άλλων, εάν η ανάθεση του ελέγχου της τιμολόγησης των υπηρεσιών ύδατος (ο οποίος μέχρι τώρα γινόταν από το Κράτος και τους ΟΤΑ) σε ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή, δηλαδή την ΡΑΑΕΥ, διασφαλίζει τον έλεγχο των υπηρεσιών ύδατος με όρους δημοσίου συμφέροντος, ώστε το αγαθό του νερού να παρέχεται στο σύνολο των πολιτών σε προσιτή τιμή, όπως επιβάλλει το Σύνταγμα.
Διευκρίνηση
Μια διευκρίνηση σε σχόλιο της στήλης κάνει με επιστολή του ο Συμεών Χούπας, πρόεδρος του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Αγ. Τριάδας.
Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Στο σχόλιό σας στο “Χθες – Σήμερα – Αύριο” αναφέρεται ότι “από την ερχόμενη εβδομάδα θα μπει ο ανάδοχος στη Φάμπρικα στην Αγία Τριάδα, στο κτήριο που αγόρασε ο Δήμος Ηρακλείου το οποίο έχει στο εσωτερικό του βαριά μηχανήματα, και υπήρξε μεγάλη σπουδή για το πώς αυτά θα απομακρυνθούν, ώστε να αρχίσουν οι εργασίες αποκατάστασης του χώρου”.
Επιτρέψτε μου να διευκρινίσω τα εξής: Η πραγματικότητα είναι ότι δεν υπάρχουν βαριά μηχανήματα. Αυτά που υπάρχουν είναι τα υλικά από την κατάρρευση στεγών, πατωμάτων, τοίχων και στα δύο κτίρια, που καθιστούν επικίνδυνη τη διαδικασία της απομάκρυνσής τους.
Την απομάκρυνσή τους ζήτησε ο ανάδοχος της μελέτης αποκατάστασης κατά την υπογραφή της σύμβασης στις 27/7/2024 προκειμένου να αποτυπώσει την υφιστάμενη κατάσταση για να προχωρήσει στη μελέτη. Βέβαια η απομάκρυνση όλων αυτών είναι δύσκολη και επικίνδυνη δουλειά λόγω των δεδομένων και της στενότητας των δρόμων».