Απίθανος τύπος! O Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν έδειξε για ακόμη μια φορά το... μεγαλείο του. Υποδεχόμενος τους νέους πρεσβευτές στη Μόσχα, που βάσει πρωτοκόλλου μετέβησαν στο Κρεμλίνο για να του επιδώσουν τα διαπιστευτήριά τους, τους κράτησε όλους σε απόσταση

Απίθανος τύπος! O Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν έδειξε για ακόμη μια φορά το… μεγαλείο του. Υποδεχόμενος τους νέους πρεσβευτές στη Μόσχα, που βάσει πρωτοκόλλου μετέβησαν στο Κρεμλίνο για να του επιδώσουν τα διαπιστευτήριά τους, τους κράτησε όλους σε απόσταση. Και όχι μικρή. Τα σημείο όπου τους υποδείχθηκε να σταθούν σε παράταξη απέναντι στον Ρώσο πρόεδρο και το σημείο που εκφώνησε την ομιλία του είχαν απόσταση 70 μέτρα.

Το επιχείρημα των «υγειονομκών λόγων» και η επίκληση της πανδημίας δύσκολα πείθει. Για τη συνάντηση αυτή, με τους συνολικά 21 διπλωμάτες, όλα ήταν υπολογισμένα και σκηνοθετημένα στην τελευταία τους λεπτομέρεια. Ο Πούτιν βγήκε με μεγαλοπρέπεια από μια ολόχρυση δίφυλλη, τοξωτή πόρτα.

Ο Πούτιν εκφώνησε την ομιλία του, μια ομιλία με αιχμές για αρκετούς από τους διπλωμάτες που είχε ενώπιόν του, και στη συνέχεια τούς άφησε να διαλυθούν και να φύγουν. Το ότι επικράτησε αμηχανία είναι το λιγότερο που μπορεί να σκεφτεί κανείς. Μεταξύ των πρεσβευτών που υποχρεώθηκαν να τον παρακολουθούν με το κυάλι ήταν και η Ελληνίδα πρέσβης Αικατερίνη Ξαγοράρη.

Στην ομιλία του είχε από ένα μήνυμα για κάθε χώρα που εκπροσωπούνταν στην τελετή. Για την Ελλάδα ήταν ένα μήνυμα απογοήτευσης: «Δεν γίνεται να μην μας ανησυχεί η κατάσταση στις σχέσεις Ρωσίας – Ελλάδας. Ελπίζουμε ότι οι παραδοσιακοί δεσμοί πνευματικής εγγύτητας, αμοιβαίας συμπάθειας και σεβασμού του ρωσικού και του ελληνικού λαού θα βοηθήσουν και με την πάροδο του χρόνου θα ξαναγεννηθούν οι αμοιβαία επωφελείς σχέσεις μεταξύ των κρατών και οι κανονικές σχέσεις.

Επί περισσότερους από δύο αιώνες, η Ρωσία και η Ελλάδα έχουν καταφέρει να φτιάξουν μια εποικοδομητική και φιλική σχέση συνεργασίας, γεγονός που τις βοήθησε να επιτύχουν από κοινού καλά αποτελέσματα στην οικονομική διμερή συνεργασία και στις σχέσεις των δύο κοινωνιών».