Ο ΒΟΑΚ και τα ζητούμενα
Για τα διόδια στο ΒΟΑΚ είμαστε προετοιμασμένοι. Πώς το λένε; Το είχαμε εμπεδώσει, πολύ πριν ο πρωθυπουργός προβεί στις σχετικές ανακοινώσεις στο Μεγάλο Αρσενάλι. Ανακοινώσεις που άργησαν χαρακτηριστικά, αλλά καλύτερα αργά από ποτέ. Και το ΠΑΣΟΚ παλιότερα και ο ΣΥΡΙΖΑ μετά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ είχαν τις καλές προθέσεις τους μα και τις παλινωδίες, αλλά η αλήθεια είναι ότι τούτη φορά παρουσιάζεται ένα επαρκέστερο πλάνο και γίνονται πράγματα που δεν είχαν γίνει για χρόνια. Από τη άλλη πάλι, η λογική του μηδενισμού από τους κυβερνώντες στις προηγούμενες ενέργειες και προσπάθειες, δεν συνάδουν με την σημαντικότητα του έργου. Και ούτε αποτελεί επιχείρημα ότι θα μπουν διόδια, όπως υπάρχουν σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας και μάλιστα με την ίδια τιμή και συγκεκριμένα 0,068 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Σε κάθε περίπτωση το ζητούμενο είναι να γίνει το έργο, να είναι ασφαλές, να παραδοθεί το συντομότερο και να μην εκχωρηθεί στους ιδιώτες με τους επαχθέστερους όρους. Αλλά για όλα αυτά ας κρατάμε μικρό καλάθι.
Γιατί όχι στην καραντίνα;
Με επιστολή της προς τον δήμαρχο Ηρακλείου Β. Λαμπρινό η παράταξη «Συν.Εργασία για το Ηράκλειο» με επικεφαλής τον κ. Ευριπίδη Κουκιαδάκη αναδεικνύει το ζήτημα της επανεκκίνησης του εργοταξίου στο σταυρό της πόλης, θέτοντας κρίσιμα ερωτήματα, όπως για παράδειγμα, γιατί οι εργασίες δεν αναπτύχθηκαν μέσα στο διάστημα της καραντίνας που όλα τα καταστήματα ήταν κλειστά. Η παράταξη τονίζει ότι εάν οι εργασίες είχαν προχωρήσει το διάστημα που η αγορά είχε «νεκρώσει», κανείς δεν θα είχε ενοχληθεί από τις εργασίες αυτές και παράλληλα τώρα ένα σημαντικό μέρος του εργοταξίου θα είχε ολοκληρωθεί. Επίσης, θέτει το ζήτημα της μη έγκαιρης ενημέρωσης των καταστηματαρχών και σχολιάζει σκωπτικά τις διαπαραταξιακές συναντήσεις, που όπως τονίζει μέσα από αυτές αναζητούνται συνένοχοι στις καθυστερήσεις και τις ολιγωρίες.
Έλειπαν οι εγκρίσεις
Στελέχη πάντως της Λότζια υποστηρίζουν ότι μέσα από τις διαπαραταξιακές συναντήσεις είχε ξεκαθαριστεί ότι τα έργα δεν ξεκίνησαν μέσα στην περίοδο της καραντίνας ακριβώς επειδή δεν είχαν εξασφαλιστεί όλες οι αναγκαίες εγκρίσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση που έπρεπε να δώσουν το «πράσινο φως», για να ξεκινήσει το έργο. Αφού εξασφαλίστηκαν οι εγκρίσεις αυτές, προχώρησε η υπογραφή της σύμβασης με στόχο την επανεκκίνηση του εργοταξίου.
…γράψε λάθος
Ποτέ δεν ήμουν κατά των συνθημάτων στους τοίχους. Μάλιστα, μερικά τα έβρισκα ευφυέστατα και άκρως διδακτικά. Υπάρχουν όμως τοίχοι και τοίχοι, υπάρχουν περιοχές και περιοχές.
Βεβαίως η έκφραση είναι ελεύθερη και αυτό πρέπει να ισχύει παντού. Κάποια κτήρια όμως ή τα μνημεία σηματοδοτούν άλλα πράγματα και η συνθηματογραφία δεν τους πάει…
Δεν ξέρω αν η Βικελαία δημοτική βιβλιοθήκη και τα Αχτάρικα έχουν μνημειακή αξία, αλλά σίγουρα έχουν σημειολογική, τόσο στον χώρο, όσο και στον χρόνο και το περιεχόμενο. Δεν έχω τη απαίτηση να το σεβαστούν άπαντες, αλλά νομίζω έχω το δικαίωμα να το καταδεικνύω.
Επέστρεψε «σιδερένιος»
Μετά από μια μικρή διακοπή ο καλός συνεργάτης της «Π» Γιώργος Σχορετσανίτης, είναι και πάλι μαζί μας, με άρθρο του που δημοσιεύεται στη σελίδα 8.
Ένα πρόβλημα υγείας το οποίο πέρασε και ξεπέρασε, τον κράτησε για λίγο μακριά μας, καθώς χρειάστηκε να νοσηλευτεί και στα δυο νοσοκομεία του Ηρακλείου.
Η «Π» εύχεται στον εκτός από συνεργάτης της, διευθυντή χειρουργικής και συγγραφέα, να είναι «σιδερένιος» για να συνεχίσουμε να διαβάζουμε τα άρθρα και τα βιβλία του.
Πότε έρχεται στην Κρήτη
Στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο αναμένεται να βρεθεί το προσεχές Σαββατοκύριακο ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.
Η κάθοδος του στο νησί σχετίζεται επισήμως με τις επίσημες ανακοινώσεις για την ανέγερση του νέου Αστυνομικού Μεγάρου στο Ρέθυμνο, το οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα και πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.
Ο Μ. Χρυσοχοίδης υπηρεσιακά είχε επισκεφθεί την Κρήτη και πέρυσι τον Ιούνιο και μάλιστα ταξίδεψε στο νησί δύο φορές μέσα σε ένα μήνα, με συσκέψεις στο Ηράκλειο και στα Ανώγεια λόγω των θεμάτων που είχαν ανακύψει τότε στην περιοχή του Μυλοποτάμου.
@patris
Κάτω από την Ακρόπολη παίζαμε Monopoly και κάναμε διπλωματικούς εναγκαλισμούς.
Nikos
Φθηνότερο και καθαρότερο ρεύμα
Θετικό σήμα προς την ελληνική, αλλά και τη διεθνή αγορά για τον ΑΔΜΗΕ αποτελεί η ολοκλήρωση της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης μέσω Πελοποννήσου, ενώ ακολουθεί και η διασύνδεση Ηράκλειο – Αττική που θα οδηγήσει σε τερματισμό της παραγωγής ρεύματος από τις ακριβές και ρυπογόνες μονάδες του νησιού. Αυτά επισημαίνει ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ κ. Ιωάννης Μάργαρης σε δηλώσεις προς το ΑΠΕ – ΜΠΕ με αφορμή την επιτυχή δοκιμαστική ηλέκτριση όλων των τμημάτων, θαλάσσιων και χερσαίων, του έργου Πελοπόννησος – Κρήτη.
Παγκόσμιο… ρεκόρ
Ο κ. Μάργαρης σημειώνει ότι για την κατασκευή του έργου χρειάστηκαν ειδικές μελέτες και προδιαγραφές του εξοπλισμού, καθώς η διασύνδεση κατέρριψε σειρά ρεκόρ: Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιακή υποβρύχια/υπόγεια καλωδιακή διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως (174 χλμ.), ενώ το μέγιστο βάθος πόντισης (1.000 μέτρων) την τοποθετεί στην κορυφή των πλέον απαιτητικών τεχνικά έργων ηλεκτρικής διασύνδεσης διεθνώς.
Ήδη έχει ξεκινήσει η κατασκευή των καλωδίων και του εξοπλισμού για την διασύνδεση Ηράκλειο – Αττική. Στόχος είναι η ολοκλήρωση του έργου εντός του 2023, γεγονός που θα μειώσει το κόστος της ηλεκτροπαραγωγής και αντίστοιχα την επιβάρυνση των καταναλωτών κατά 400 εκατ. ευρώ ετησίως.
Μιλημένα και συμφωνημένα
«Για να προχωρήσει γρήγορα στην αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου Ηρακλείου, και να μην έχουμε «νέο Ελληνικό», έχει καταστρωθεί συγκεκριμένος οδικός χάρτη και έχει συνδεθεί η υλοποίησή του με την καταβολή των δόσεων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».
Αυτό αναφέρει ρητά και κατηγορηματικά η ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, την ώρα που η Τοπική Αυτοδιοίκηση κάνει σχέδια, προτάσεις για μελέτες και ενίοτε αποσπά και δεσμεύσεις από κρατικούς αξιωματούχους ότι θα υιοθετηθούν! Πόσο πιο ξεκάθαρα να το πουν από το Υπουργείο;
Από τη στιγμή που η Ελλάδα αδυνατούσε να πληρώσει την εθνική συμμετοχή στην κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι και την υποχρέωση ανέλαβε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αυτή θα έχει και το πάνω χέρι στην αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου για να βγάλει τα λεφτά της. Τα μιλήσανε, τα συμφωνήσανε, αλλά ας μην κοροϊδευόμαστε και μεταξύ μας…
Χρώμα ξανά για τα Μάταλα
Τα Μάταλα αρχίζουν να … ξυπνούν ξανά κι ετοιμάζονται για την «αναγέννηση» τους.
Έτσι, μία από τις πρώτες ενέργειες που πραγματοποιούν είναι να βάψουν ξανά όλο τον οικισμό και να γεμίσουν χρώμα οι δρόμοι και οι πλατείες, δέκα χρόνια μετά την πρώτη φορά που τα Μάταλα έγιναν πολύχρωμα.
Η γνωστή δράση του Street Painting φέτος πραγματοποιείται με σεβασμό στην ισχύουσα νομοθεσία και τις Υπουργικές Αποφάσεις, οπότε θα έχει έναν διαφορετικό χαρακτήρα. Η ουσία παραμένει ίδια, ωστόσο τροποποιούνται οι αναγκαίοι για τη δημόσια υγεία περιορισμοί.
Η φετινή δράση, θα πραγματοποιηθεί δύο ημέρες, το Σάββατο 26 και την Κυριακή 27 Ιουνίου, προκειμένου να διασφαλιστούν οι απαραίτητες αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των συμμετεχόντων.
Οι ενδιαφερόμενοι για να συμμετέχουν στο event μπορούν να το κάνουν από την ερχόμενη Πέμπτη 3 Ιουνίου, είτε στο τηλέφωνο της ομάδας 6947088432, είτε στην ομάδα κοινωνικής δικτύωσης στο facebook Street Painting Team.
Κι όμως επροσκλήθη
Παρά το παρασκήνιο που θέλει κάποιους ιεράρχες της Κρήτης ν’ αντιδρούν σε πιθανή πρόσκληση της ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου σε εκδηλώσεις του νησιού, η Περιφέρεια απευθύνθηκε στη γυναίκα που κατέχει το μεγαλύτερο πολιτειακό αξίωμα της χώρας σχεδόν ενάμιση χρόνο, χωρίς να συναντήσει καμία αντίδραση.
Η πρόσκληση αφορούσε τις εκδηλώσεις που θα γίνουν την Κυριακή στη Παναγία Θυμιανή, στα Σφακιά, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, όπου παρεμπιπτόντως θα παραστεί η Γιάννα Δασκαλάκη Αγγελοπούλου, ως πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021».
Η κ. Σακελλαροπούλου απάντησε ότι δεν μπορεί να παραστεί, λόγω του προγράμματος και είπε ότι θα επισκεφτεί την Κρήτη με την πρώτη ευκαιρία- πρόσκληση.
Πλέκουν για καλό σκοπό!
Το ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου συμμετέχει στην παγκόσμια καμπάνια ευαισθητοποίησης προς τα άτομα με τυφλοκώφωση που διοργανώνεται από την Παγκόσμια Οργάνωση για την Τυφλοκώφωση – Deafblind Internanional.
“Στέλνουμε τα πλεκτά μας, στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλοκωφών Καλλιθέας, το οποίο έχει αναλάβει να δημιουργήσει την απτική σύνθεση που θα αναρτηθεί και θα κοσμήσει ένα δημόσιο χώρο, με την ευχή να αποτελέσει έναυσμα για αντίστοιχες δράσεις στο μέλλον”, αναφέρει το σχολείο.
Διόδια
ΒΟΑΚ με διόδια ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, που φυσικά δεν εξέπληξε κανένα, διότι η πολιτική κατεύθυνση της Κυβέρνησης είναι γνωστή. Αυτό που έχει όμως ξεχωριστό ενδιαφέρον είναι ότι με την πολιτική κατεύθυνση αυτή, δεν βρήκε λόγο να διαφωνήσει κανείς από τους κορυφαίους αυτοδιοικητικούς που όχι απλώς δεν ένιωσαν την ανάγκη να διαφωνήσουν, αλλά οι τοποθετήσεις τους περιείχαν μόνο χαρά και περηφάνια για τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες. Και αυτό είναι σημαντικό να καταγράφεται στη μνήμη μας, διότι όταν προκληθούν αντιδράσεις, κάποιοι θα επιχειρήσουν και πάλι να είναι και με τον αστυφύλακα και με το χωροφύλακα…
Ερωτηματικά
Στο θέμα των διοδίων βρισκω ενδιαφέρουσα την επισήμανση Κεγκέρογλου, που διερωτάται πώς μπαίνουν διόδια σ’ ένα έργο, το οποίο θα κατασκευαστεί με χρήματα από το ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ και που θα παραχωρηθεί ως έτοιμη υποδομή σ’ ένα ιδιώτη; Κατά των διοδίων δήλωσε και ο Νίκος Παπάς, αλλά δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι θα έλεγαν τα ίδια, αν επί δικών τους κυβερνήσεων φτάναμε σε αυτές τις αποφάσεις και σ’ αυτά τα δεδομένα…
Στο… σταυρό
Η αλήθεια είναι ότι η δημοτική Αρχή θα μπορούσε να περνά περισσότερο χρόνο κοντά στους πολίτες μακριά από τα φωτογραφικά φλας αφουγκραζόμενη τις ανάγκες τους, φόβους, τις αγωνίες τους, με αφορμή και την επανεκκίνηση των εργασιών ανάπλασης στο κέντρο της πόλης. Στην κατεύθυνση αυτή είναι δηκτικό το σχόλιο συμπολίτη μας που δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην περιοχή, ο οποίος μας μετέφερε ότι «θα ήταν φρόνιμο η Δημοτική Αρχή να κοιτάξει τον ανθρώπινο παράγοντα αυτή τη φορά και να σεβαστεί το δίκαιο αίτημα μας», εννοώντας προφανώς το ότι δεν θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στο σταυρό της πόλης.
Κούραση…
Μερικά πράγματα έχουν πραγματικά κουράσει. Πόσα χρόνια συζητάμε για τους κόμβους στην παραλιακή, στο Τζάμπο, στο Μπεντεβή, στον Αη Γιάννη το Χωστό… Πόσος κόσμος ταλαιπωρείται χωρίς λόγο, ενώ θα μπορούσαν να έχουν δρομολογηθεί λύσεις που συνεχώς περιπλέκονται σε μια ατέρμονη γραφειοκρατία που μόνο θλίψη προκαλεί και αγανάκτηση.
Καθιζήσεις
Μέσα στο καλοκαίρι θα δημοπρατηθεί μία εργολαβία που θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα καθιζήσεων τόσο στη λεγόμενη Κακιά Στροφή λίγο πριν τη διασταύρωση της Λυγαριάς, όσο και στο ύψος του ΧΥΤΑ των Πέρα Γαλήνων. Αυτό ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης στον δήμαρχο Μαλεβιζίου στο πλαίσιο της συνάντησης που είχαν στα Χανιά. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «οι μελέτες για τα δύο αυτά σημεία, έχουν ολοκληρωθεί και είναι στη διαδικασία έγκρισης, ώστε το έργο να μπορεί να δημοπρατηθεί μέσα στο καλοκαίρι».
Εγγραφές
Λήγει στις 2 το μεσημέρι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, για εγγραφή μαθητών της ΣΤ΄ Δημοτικού στην Α΄ τάξη του Μουσικού Γυμνασίου Ηρακλείου, για το επόμενο σχολικό έτος. Το σχολείο απευθύνεται σε όλους τους μαθητές. Οι υποψήφιοι δε χρειάζεται να έχουν μουσικές γνώσεις, ούτε να γνωρίζουν κάποιο μουσικό όργανο εκ των προτέρων για να φοιτήσουν στο Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά από την ιστοσελίδα του σχολείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.mousiko.gr ή απ’ ευθείας στον σύνδεσμο http://goo.gl/ forms/EFKUP4fp3e. Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλέσουν στο 2810761696 ή να ενημερωθούν από την ιστοσελίδα www.mousiko.gr