Η Αττική Οδός από δορυφόρο

Η Αττική Οδός από δορυφόρο

Μέχρι… το διάστημα έφτασε η εικόνα με τους μπλοκαρισμένους οδηγούς στην Αττική Οδό!

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) έδωσε στη δημοσιότητα μια φωτογραφία της χιονισμένης Αθήνας, που περιλαμβάνει και την Αττική Οδό, και την οποία τράβηξε την Τρίτη 25 Ιανουαρίου ο ευρωπαϊκός δορυφόρος Copernicus Sentinel-2, ο οποίος διαθέτει μια κάμερα υψηλής ανάλυσης.

Η ESA επισημαίνει ότι «μια ασυνήθιστη χιονοκαταιγίδα σκέπασε τμήματα της Τουρκίας και της Ελλάδας, προκαλώντας διακοπές ρεύματος, χάος στους δρόμους και ματαιώσεις πτήσεων». Αναφέρει ακόμη ότι «πολύ χιόνι έπεσε στην ελληνική πρωτεύουσα για περισσότερες από 12 ώρες στις 24 Ιανουαρίου, αφήνοντας χιλιάδες οδηγούς αυτοκινήτων ακινητοποιημένους στην Αττική Οδό, με όσους δεν διασώθηκαν, να πρέπει να υπομείνουν θερμοκρασίες έως -14 βαθμούς, καθώς η νύχτα έπεφτε».

Ακόμη, επισημαίνεται ότι η χιονοκαταιγίδα «προκάλεσε επίσης παρόμοιο χάος στην Τουρκία» και ότι «είναι αξιοσημείωτο πως οι παραλίες στην Αττάλεια είδαν χιόνι για πρώτη φορά μετά από 29 χρόνια».

Είδες οι... γκιαούρηδες;  Την ίδια ώρα, πρώτο θέμα στα πρωτοσέλιδα του τουρκικού Τύπου είναι η κακοκαιρία που πλήττει και την Τουρκία.
Είδες οι… γκιαούρηδες;

Την ίδια ώρα, πρώτο θέμα στα πρωτοσέλιδα του τουρκικού Τύπου είναι η κακοκαιρία που πλήττει και την Τουρκία. Η πυκνή χιονόπτωση στην Κωνσταντινούπολη και ο εγκλωβισμός των ανθρώπων επί ώρες στους δρόμους και στο αεροδρόμιο απασχολεί τις εφημερίδες.

Ακόμη και οι φιλοκυβερνητικές εφημερίδες καταγγέλλουν τον κρατικό και δημοτικό μηχανισμό για τη μη έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της κατάστασης.

Παράλληλα εντύπωση προκαλεί στον τουρκικό Τύπο η αποζημίωση 2.000 ευρώ που δίνεται στους οδηγούς της Αττικής Οδού, αντιπαραβάλλοντας την απόφαση της Αθήνας με την έλλειψη κοινωνικού κράτους στην Τουρκία.

Χαρακτηριστικά η Γκαζίαντέπ Χαμπερλέρ έγραψε: «Δείτε τον Έλληνα γκιαούρη: 2.000 ευρώ αποζημίωση στους καθηλωμένους από το χιόνι οδηγούς».

 

Είδαμε χιλιάδες αυτοκίνητα να είναι θαμμένα στο χιόνι στα βόρεια προάστια της Αττικής, όπως και είσοδοι υπόγειων και υπέργειων γκαράζ. Οι ιδιοκτήτες τους ανέμεναν τα μηχανήματα των Δήμων να ανοίξουν τους δρόμους και να απεγκλωβίσουν τα οχήματά τους. Όμως, η… «ιδιωτική πρωτοβουλία» είδε ευκαιρία στην κρίση.
Το δαιμόνιο του Έλληνα

Είδαμε χιλιάδες αυτοκίνητα να είναι θαμμένα στο χιόνι στα βόρεια προάστια της Αττικής, όπως και είσοδοι υπόγειων και υπέργειων γκαράζ. Οι ιδιοκτήτες τους ανέμεναν τα μηχανήματα των Δήμων να ανοίξουν τους δρόμους και να απεγκλωβίσουν τα οχήματά τους. Όμως, η… «ιδιωτική πρωτοβουλία» είδε ευκαιρία στην κρίση.

Στα βόρεια προάστια και σε περιοχές όπως το Πάτημα Βριλησίων, Χαλανδρίου και Γέρακα εμφανίστηκε ειδικό συνεργείο, εξοπλισμένο με φτυάρια και ξύστρες και προσφέρει τις υπηρεσίες του σε ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν επιθυμούν ή δεν μπορούν να ασχοληθούν με χειρωνακτική εργασία.

Με 10 ευρώ αναλαμβάνουν να ξεθάψουν το αυτοκίνητο από το χιόνι και να καθαρίσουν το οδόστρωμα, ώστε να μπορεί να βγει με ευκολία το αυτοκίνητο από τη θέση που έχει παρκάρει.

 

Μετά τις αντιδράσεις, ειδικά του ΣΥΡΙΖΑ, για τη δημοσκόπηση της ABACUS, η εταιρεία έδωσε τη δική της απάντηση`
Απάντηση για τη δημοσκόπηση

Μετά τις αντιδράσεις, ειδικά του ΣΥΡΙΖΑ, για τη δημοσκόπηση της ABACUS, η εταιρεία έδωσε τη δική της απάντηση: «Σχετικά με τις 2 έρευνες κοινής γνώμης της εταιρείας Abacus Research τις οποίες παρουσίασε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Μακεδονίας και πολιτικός αναλυτής, Γιάννης Κωνσταντινίδης στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha, εχτές 26-01-2022, η εταιρεία διευκρινίζει τα εξής:

Όπως αποδεικνύει η ταυτότητα των ερευνών την οποία ως όφειλε το κανάλι έδειξε και η οποία επισυνάπτεται, πρόκειται για δύο έρευνες σε διαφορετικές ημερομηνίες, μία στην Αττική σε δείγμα 303 νοικοκυριών, με αποκλειστικό αντικείμενο την κακοκαιρία και μία σε πανελλαδικό δείγμα 1012 ατόμων με αντικείμενο την πανδημία, την οικονομία και την πολιτική.

Ως προς την εταιρεία να σημειωθεί ότι λειτουργεί και ελέγχεται απο το κλαδικό όργανο του ΣΕΔΕΑ/ΠΕΣΣ (Σύλλογος Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Ερευνας Αγοράς/Ποιοτικός  Έλεγχος Συλλογής Στοιχείων) από το 2004.

Οι πολιτικές έρευνες, όπως και κάθε είδους έρευνα, δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία καταγραφή κοινωνικών τάσεων και στάσεων, σε απολύτως συγκεκριμένο χρόνο. Οι  βιαστικές και οι ατεκμηρίωτες αντιδράσεις για αποτελέσματα που αφορούν συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους, πιστεύουμε ότι δεν προωθούν ούτε τη σκέψη, ούτε τον γόνιμο διάλογο, αλλά ούτε και την ποιότητα της δημοκρατίας. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε με τον τρόπο που μέχρι σήμερα έχουμε κάνει: με επιστημονική αρτιότητα, σοβαρότητα, αξιοπιστία και την πεποίθηση ότι η καταγραφή των απόψεων της κοινής  γνώμης πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία κατανόησης αυτού που πραγματικά συμβαίνει στην κοινωνία. Και πάντα στον παρόντα χρόνο».

 

   Μα ποια είναι η εταιρεία;  Μα ποια είναι λοιπόν η κυρία Καράμπελα που είναι μέτοχος στην ABACUS που έκανε τη δημοσκόπηση για τον Alpha και έγινε χαμός;
Μα ποια είναι η εταιρεία;

Μα ποια είναι λοιπόν η κυρία Καράμπελα που είναι μέτοχος στην ABACUS που έκανε τη δημοσκόπηση για τον Alpha και έγινε χαμός; Είναι άραγε φιλοκυβερνητική; Ναι, είναι, αφού είναι στην ActionAid που είναι και η αδερφή του Κυριάκου. Από την άλλη; Δύσκολο να το πεις εάν λάβεις υπόψιν τι έλεγε το καλοκαίρι του 2018 που εκθείαζε την «έξοδο από τα μνημόνια» και έλεγε ότι πάμε για «επανεκκίνηση» και ανάπτυξη. Αλλά για να είμαστε ειλικρινείς, αυτή… δημοσκόπηση δεν είναι. Ωστόσο, το πιο σημαντικό μήνυμα στην δημοσκόπηση του Αlpha δεν είναι το αποτέλεσμα ή ποια είναι η abacus, αλλά ότι οι ιδιοκτήτες εγκατέλειψαν τον ΣΥΡΙΖΑ και τις αγάπες που είχαν.

 

Δύσκολα για πριγκίπισσες  Μία ακόμη δυσάρεστη ιστορία έχει να αντιμετωπίσει το παλάτι της Ισπανίας. 
Δύσκολα για πριγκίπισσες

Δύσκολα για πριγκίπισσες  Μία ακόμη δυσάρεστη ιστορία έχει να αντιμετωπίσει το παλάτι της Ισπανίας. 
Μία ακόμη δυσάρεστη ιστορία έχει να αντιμετωπίσει το παλάτι της Ισπανίας.  Η μικρή αδελφή του βασιλιά Φελίπε, πριγκίπισσα Κριστίνα, παίρνει διαζύγιο έπειτα από 24 χρόνια γάμου από τον Ινάκι Ουρντανγκαρίν, καθώς έγινε γνωστό ότι την απάτησε.

Στην κοινή ανακοίνωσή τους που δημοσιεύτηκε στους Times αναφέρουν:

«Με κοινή συμφωνία αποφασίσαμε να χωρίσουμε. Η δέσμευσή μας για τα παιδιά μας παραμένει ακλόνητη. Επειδή είναι μια ιδιωτική απόφαση, ζητούμε τον απόλυτο σεβασμό όλων γύρω μας».

Η ανακοίνωση του διαζυγίου ήρθε μετά τις αποκαλύψεις από τα ταμπλόιντ για την “παράνομη” αγαπημένη του συζύγου της πριγκίπισσας.

Συγκεκριμένα, η ισπανική “Lecturas” αποκάλυψε φωτογραφίες του Ουρντανγκαρίν με τη νέα σύντροφό του. Στις εν λόγω φωτογραφίες, το ζευγάρι φαίνεται να περπατά χέρι χέρι κατά τη διάρκεια επίσκεψής τους στη νότια Γαλλία.

 

@patris

Πρόταση μομφής κανείς για να πιέσεις τον αντίπαλο ( κυβέρνηση)

Εμείς κάναμε για να πιέσουμε το 3ο κόμμα και για να πάρουμε προβάδισμα στις εσωκομματικές.

Nyrros

Τα έβαλαν με τον δήμαρχο

Πολιτική αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει πάντως στην Τουρκία μεταξύ του δημάρχου Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου και του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με αφορμή το δείπνο του πρώτου σε ψαροταβέρνα με τον Βρετανό πρέσβη την ώρα της χιονοκαταιγίδας, που χιλιάδες οχήματα είχαν εγκλωβιστεί στους δρόμους.

Τα φιλοκυβερνητικά μέσα κάνουν εκτενή αναφορά στο γεγονός αυτό σημειώνοντας ότι αντί ο Ιμάμογλου να ρίχνει αλάτι στους δρόμους, έριχνε αλάτι στο ψάρι.

Με δηκτικότητα σημειώνουν μάλιστα ότι ο δήμαρχος πλήρωσε 48.000 λίρες, δηλαδή 3.000 ευρώ, για να φάνε κακλάνι.

Από την πλευρά του, ο Τούρκος πρόεδρος σε δηλώσεις του, ανέφερε: «Ελπίζω οι Κωνσταντινουπολίτες να αντέξουν μέχρι το 2024 με αυτό τον δήμαρχο», από τον οποίο ο Ερντογάν νιώθει απειλή, καθώς στις δημοσκοπήσεις έχει ανέβει πάρα πολύ.

 

ΕΡΝΤΟΓΑΝ
Νευρικότητα Ερντογάν

Νευρική ήταν πάντως η πρώτη αντίδραση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για την άφιξη των έξι Rafale στην Ελλάδα και για τις φρεγάτες Belharra, που αναμένεται να παραλάβει η χώρα μας μέχρι το 2026.

Ερωτηθείς από δημοσιογράφους για το εξοπλιστικό πρόγραμμα της Ελλάδας, ο Τούρκος πρόεδρος απάντησε ότι η Ελλάδα αγοράζει διάφορα από τη Γαλλία και τόνισε ότι «πρέπει» να ενισχυθούμε. Σημείωσε δε ότι η Ελλάδα κάνει διάφορους υπολογισμούς στην περιοχή.

«Η Τουρκία αναπτύσσεται με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με το παρελθόν, ισχυροποιείται και είμαστε υποχρεωμένοι να ενισχυθούμε. Διότι στην περιοχή μας, σε διάφορα μέρη, υπάρχουν κάποιοι που έχουν δικούς τους υπολογισμούς. Κυρίως η Ελλάδα, η οποία αγοράζει διάφορα πράγματα από τη Γαλλία και από άλλα μέρη. Εμείς είμαστε σε μια προσπάθεια να έχουμε τη δική μας αυτοδυναμία» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

Θετικός και ο Θεμιστοκλέους
Θετικός και ο Θεμιστοκλέους

Ο κοροναϊός «χτύπησε» και τον γενικό γραμματέα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριο Θεμιστοκλέους.

Την αποκάλυψη την έκανε ο ίδιος με ανάρτησή του στο facebook γράφοντας το εξής:

«Ο κοροναϊός επισκέφθηκε και εμένα. Τριπλά εμβολιασμένος. Ακολουθούμε τα πρωτόκολλα».

 

ο Στέφανος Μάνος
Να πληρώσουν, όχι να πληρωθούν!

Αιρετικός, όπως πάντα, ο Στέφανος Μάνος τοποθετήθηκε και χθες για τα όσα απαράδεκτα συνέβησαν στην Αττική Οδό. Ο πρώην υπουργός μετά τις δηλώσεις που έκανε ότι δηλαδή «οι οδηγοί θα έπρεπε να πληρώσουν αποζημίωση 2.000 ευρώ», δήλωσε πως όσοι οδηγοί είχαν φθαρμένα λάστιχα θα πρέπει να αποζημιώσουν και όχι να αποζημιωθούν. «Ο ΚΟΚ προβλέπει οτι τα λάστιχα των αυτοκινήτων πρέπει να έχουν κάποιες συγκεκριμένες προδιαγραφές. Δηλαδή να έχουν ένα συγκεκριμένο πάχος. Πολλοί λοιπόν οδηγοί κρατάνε τα λάστιχα των αυτοκινήτων ώσπου να γίνουν «καθρέφτες», τελείως φθαρμένα και επάνω στο χιόνι πατινάρουν τα αυτοκίνητα και δεν ελέγχονται», τόνισε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Open.

«Αυτά τα αυτοκίνητα υποθέτω ότι ήταν το κύριο πρόβλημα που προκλήθηκε αυτό το χάος. Εκτιμώ ότι είχαν φθαρμένα λάστιχα, κατά παράβαση του ΚΟΚ. Πριν λοιπόν αποζημιώσουμε αυτούς που προκάλεσαν το πρόβλημα, θα πρέπει να ελεγχθεί κατά πόσο τήρησαν τον νόμο και αν τον έχουν παραβεί τον νόμο όχι μόνο δεν πρέπει να αποζημιωθούν αλλα θα πρέπει να αποζημιώσουν. Ειναι παράβαση του ΚΟΚ οταν έχεις φθαρμένα λάστιχα» είπε ο Στέφανος Μάνος. Χθες ο πρώην υπουργός τοποθετήθηκε μέσω Facebook για το πώς θα μπορούσε να γίνει ο έλεγχος των ελαστικών:

«Επειδή με ρώτησαν πώς μπορεί πρακτικά να γίνει ο έλεγχος των ελαστικών, θυμίζω ότι τον περασμένο Δεκέμβριο, ο κ. Πιερρακάκης ανακοίνωσε νέα εφαρμογή με την οποία εντοπίζονται τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Τα ΚΤΕΟ ελέγχουν μεταξύ άλλων την κατάσταση των ελαστικών και διατηρούν τις πληροφορίες κάθε αυτοκινήτου για τρία χρόνια τουλάχιστον. Η δική μου υπόθεση είναι ότι οι νταλίκες που δίπλωσαν στην Αττική Οδό και η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που ακινητοποιήθηκαν είχαν φθαρμένα ελαστικά. Με την εφαρμογή του κ. Πιερρακάκη είναι εύκολος ο έλεγχος.

Τα αυτοκίνητα που ακινητοποιήθηκαν στην Αττική Οδό και θα αποζημιωθούν με απόφαση του πρωθυπουργού με 2.000 ευρώ είχαν περάσει ΚΤΕΟ; Και αν ναι, το ΚΤΕΟ είχε συστήσει αντικατάσταση ελαστικώ; Και αν πάλι ναι, αντικαταστάθηκαν; Διότι αν το ακινητοποιημένο αυτοκίνητο δεν είχε περάσει ΚΤΕΟ και δεν είχε αντικαταστήσει φθαρμένα ελαστικά παρά τη σχετική υπόδειξη, τότε δεν πρέπει να λάβει αποζημίωση 2.000 ευρώ αλλά ενδεχομένως να πληρώσει αποζημίωση για όσα προβλήματα προκάλεσε στους άλλους».

Το αφήνω εδώ για να δείτε πόσο μας… τιμούν οι ξένοι πριν πάρουμε χαμπάρι καν εμείς! Ψηφιδωτό στη βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης (bibliotheca palatina ιδρ.1421, παλαιότερη της Γερμανίας).
Πόσο μας τιμούν

Το αφήνω εδώ για να δείτε πόσο μας… τιμούν οι ξένοι πριν πάρουμε χαμπάρι καν εμείς! Ψηφιδωτό στη βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης (bibliotheca palatina ιδρ.1421, παλαιότερη της Γερμανίας).

 

Επενδύσεις

Βρε βρε καλώς τα παιδιά! Ακούγεται ότι ο Δουζόγλου εκτός από τη συμφωνία με την ΤΕΜΕΣ για το Conrad (το πρώην Hilton της Αθήνας), ανοίγει δύο ξενοδοχεία στην υπό το premium brand της Curio Collection by Hilton και συγκεκριμένα το Sea Breeze Santorini Beach Resort και το The Royal Senses Resort & Spa στην Κρήτη.

 

Το ήξεραν

Από το βράδυ της Τετάρτης γνώριζαν πολλοί γονείς ότι «δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση σε ορισμένα σχολεία». Γνώριζαν ότι θα στηνόταν έτσι το πράγμα που θα φαινόταν ότι «το σύστημα δεν αντέχει». Οπερ και εγένετο. Άραγε οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα κάνουν καμιά έρευνα για το τι συνέβη ή θα κάνουν πως δεν βλέπουν;

 

Κορόιδα;

Το ερώτημα βέβαια πέρα από τη… δημοκρατία που πιστεύουν ορισμένοι κύριοι ή τι πιστεύουν για το λειτούργημά τους, είναι εάν πραγματικά νομίζουν ότι κάνουν κάτι επαναστατικό! Διότι στην πραγματικότητα δεν στρέφονται μόνο κατά της κοινωνίας, των μαθητών, των γονιών, αλλά πρωτίστως εναντίον των συναδέλφων τους (μάλλον τους θεωρούν κορόιδα!) που ό,τι κι αν πιστεύουν εργάζονται με αυταπάρνηση, είναι παρόντες και δίπλα στους μαθητές τους.

 

Η πρόταση

Πολύ καλά έκανε ο Αλέξης Τσίπρας και κατέθεσε πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης. Αντιπολίτευση είναι, αυτή είναι η δουλειά του και πρέπει να χρησιμοποιεί όλα τα όπλα που του δίνουν το Σύνταγμα και ο κανονισμός της Βουλής. Όλες οι άλλες αναλύσεις είναι για να γεμίζουν οι στήλες.

 

Συνάντηση

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί στις 12:00 με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου στο Προεδρικό Μέγαρο, στο πλαίσιο των τακτικών μηνιαίων ενημερώσεων.

Αν και όπως επισημαίνεται από το γραφείο του πρωθυπουργού η συνάντηση αυτή είναι στο πλαίσιο των τακτικών μηνιαίων ενημερώσεων του κ. Μητσοτάκη προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, εντούτοις το σημερινό τετ α τετ θα γίνει στη σκιά της πρότασης μομφής κατά της κυβέρνησης που κατέθεσε ο Αλέξης Τσίπρας.

 

Το ρεύμα

Ετοιμαστείτε για τους λογαριασμούς!

Τις τελευταίες πέντε ημέρες οι χονδρεμπορικές τιμές στην εγχώρια αγορά (Αγορά Επόμενης Ημέρας – Χρηματιστήριο Ενέργειας) βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, εκκινώντας από τα 243 ευρώ ανά μεγαβατώρα τη Δευτέρα και φτάνοντας έως και 293,79 ευρώ την Τετάρτη, ενώ χθες υποχώρησαν  ελαφρά στα 284,03 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Σημειώνεται ότι το περασμένο Σάββατο η αντίστοιχη τιμή διαμορφωνόταν στα 206,46 ευρώ και μέχρι την Τετάρτη, μέσα στην ένταση της σφοδρής κακοκαιρίας, έκανε άλμα της τάξεως του 43%.

Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό χάρτη τιμών, που πλέον δημοσιεύει η ΡΑΕ, χθες, σε σύνολο 25 χωρών της Ευρώπης, η Ελλάδα, με 293,79 ευρώ, είχε τη δεύτερη υψηλότερη τιμή μετά τις Βουλγαρία – Ουγγαρία – Ρουμανία με 295,12 ευρώ ανά μεγαβατώρα.