Cosmote TV – ΝOVA: Τι αλλάζει στους συνδρομητές, ποιος ο κοινός “στόχος” των δύο εταιρειών

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως από την προσεχή αθλητική περίοδο (η συμφωνία τίθεται σε ισχύ στις στις 23 Αυγούστου) οι συνδρομητές των COSMOTE TV – ΝΟVA TV θα μπορούν με ένα επιπλέον πρόσθετο κόστος να έχουν πρόσβαση στα αθλητικά κανάλια και των δύο πλατφορμών αφού το αθλητικό περιεχόμενο θα είναι κοινό. Για παράδειγμα, ένας συνδρομητής της COSMOTE TV με επιπλέον χρέωση τριών ευρώ (επί της ονομαστικής τιμής που έχουν σήμερα τα πακέτα COSMOTE TV, λογου χάρη το Cosmote Sports Pack έχει σήμερα 25 ευρώ και το Full Pack 28 ευρώ) θα μπορεί να παρακολουθεί όλο το αθλητικό περιεχόμενο της ΝΟVA TV, για παράδειγμα τα παιχνίδια της των ομάδων της Stoiximan Super League για τις οποίες διαθέτει τα δικαιώματα (ΠΑΟΚ, Άρης, Αστέρας Τρίπολης, Ατρόμητος, Πανσερραϊκός, Λεβαδειακός) ή τους αγώνες της Premier League και τους αγώνες μπάσκετ στην EuroLeague του Παναθηναϊκού και του Ολυμπιακού, μεταξύ άλλων. Εξυπακούεται πως η οριστική τιμή διαφοροποιείται ανάλογα με το πακέτο που έχει ένας συνδρομητής (πχ Triple Play, Double Play, ταχύτητα σύνδεσης στο διαδίκτυο κ.ο.κ.)

Αντίστοιχα, οι συνδρομητές της ΝΟVA TV με επιπλέον χρέωση που ξεκινά από 1 ευρώ και συνδυαστικά με τα πακέτα που έχει ή θα επιλέξει θα μπορεί να παρακολουθεί το αθλητικό περιεχόμενο της COSMOTE TV. Συγκεκριμένα η NOVA ανακοίνωσε πως θα προσφέρει αυτό το αθλητικό περιεχόμενο σε τιμές που ξεκινούν από μόλις 1€/μήνα επιπλέον προσφέροντας:

Η συμφωνία πέρα από την εμπορική της διάσταση διαθέτει, φυσικά, και άλλες προεκτάσεις, κυρίως επιχειρηματικές και συγκεκριμένα την προσπάθεια περιορισμού του κόστους λειτουργίας με το οποίο επιβαρύνονται ΟΤΕ και United Group (η ιδιοκτήτρια της NOVA).

Σημειώνεται πως η εμπορική αυτή συμφωνία αφορά οικιακούς πελάτες των δύο εταιρειών και όχι λογαριασμούς/συνδρομές επαγγελματιών, δηλαδή καφετέριες, sports bar κλπ, χώρους δηλαδή εστίασης και ψυχαγωγίας όπου οι πελάτες παρακολουθούν αγώνες και όπου οι ιδοκτήτες τους έχουν διαφορετικές χρεώσεις από τους συνδρομητικούς παρόχους. Επιπλέον είναι σημαντικό να ειπωθεί πως αυτός ο διαμοιρασμός περιεχομένου δεν είναι κάτι καινοφανές αλλά αποτελεί μια διεθνή πρακτική η οποία συναντάται και σε μεγάλες αγορές όπως για παράδειγμα στη Μ. Βρετανία με το Sky και τη British Telecom. Αλλά και στην Ελλάδα προ καιρού η NOVA (ως Forthnet τότε)  είχε συμφωνήσει με τη VODAFONE TV για την παροχή αθλητικού περιεχομένου.

Πειρατεία και φόροι – Στόχος η αύξηση των συνδρομητών

COSMOTE και ΝΟVA στοχεύουν σε αύξηση των συνδρομητών και των εσόδων τους μέσω της εμπορικής αυτής συνεργασίας, κάτι που θα γίνει επιδιώκοντας να αποσπάσουν μερίδιο από την παράνομη αγορά η οποία παρά τις προσπάθειες παραμένει ισχυρή.

Σήμερα εκτιμάται ότι οι πειρατικές πλατφόρμες στη χώρα (παράνομα κανάλια, υπηρεσίες streaming μέσω παράνομων συσκευών ή/και μέσω διαδικτύου) έναντι συνδρομής, αριθμούν από 600.000 έως 800.000 συνδρομητές.

Αν και οι ελληνικές συνδρομητικές πλατφόρμες επενδύουν εκατομμύρια για την απόκτηση εθνικών και διεθνών δικαιωμάτων, δεν καταφέρνουν να παίτνουν πίσω όσα ξοδεύουν, με τη συνολική απώλεια εσόδων τους να ανέρχεται τουλάχιστον στα 125 εκατ. ευρώ ετησίως. Η συνθήκη αυτή έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των επενδύσεων σε νέο περιεχόμενο. Η πειρατεία επιφέρει, επίσης, μείωση των εσόδων και για το ελληνικό κράτος, με τις ετήσιες απώλειες να υπολογίζονται στα 75 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες οι δύο εταιρείες που εδώ και καιρό έχουν αναπτύξει πολύ στενή συνεργασία σε θέματα πάταξης της πειρατείας στη συνδρομητική τηλεόραση συζητούσαν το τελευταίο διάστημα για να έλθουν σε μια εμπορική συμφωνία με επίκεντρο το αθλητικό περιεχόμενο, σε τιμές που να καθιστά πιο ακριβό για κάποιον συνδρομητή να επιλέξει τη λύση του πειρατικού «κουτιού» και της «συνδρομής» που καταβάλλει παράνομα για μη εξουσιοδοτημένο περιεχόμενο. Όπως εξηγούν στελέχη των δύο εταιρειών, με τη νέα εμπορική συνεργασία πλέον για έναν καταναλωτή εκτός από επικίνδυνο ποινικά, θα είναι και ασύμφορο οικονομικά να επιλέγει κάποιο πειρατικό δίκτυο για να έχει πρόσβαση στο αθλητικό περιεχόμενο κάποιας από τις δύο πλατφόρμες. Εκτιμούμε πως έτσι θα υπάρξει επιπλέον κίνητρο στους Έλληνες καταναλωτές να προτιμήσουν τη νόμιμη οδό για τη θέαση αθλητικού και όχι μόνο περιεχομένου, αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη των δύο εταιρειών.

Να σημειωθεί τέλος πως COSMOTE και ΝΟVA και οι άλλοι πάροχοι συνδρομητικής τηλεόρασης έχουν και ένα επιπλέον κόστος να αντιμετωπίσουν που είναι ο φόρος συνδρομητικής τηλεόρασης, τον οποίο πολλάκις έχουν χαρακτηρίσει άδικο αφού στρεβλώνει την ελληνική αγορά και φέρνει σε μειονεκτική θέση τις ελληνικές πλατφόρμες έναντι των διεθνών streamers, οι οποίοι φυσικά δεν πληρώνουν το παραμικρό.

πηγή: newmoney.gr