FILM OFFICES: κινηματογραφική ή τηλεοπτική παραγωγή.

“Το Ηράκλειο της Κρήτης, η Αττική, η Θεσσαλονίκη’’ είναι ανάμεσα στις τρείς πιο ώριμες περιοχές της Ελλάδας για να φιλοξενήσουν  μια μεγάλη ξένη κινηματογραφική ή τηλεοπτική παραγωγή.’’

Αυτό επισημάνθηκε μεταξύ άλλων στη χθεσινή  ενημερωτική συνάντηση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του ΕΚΟΜΕ με εκπροσώπους από τις Περιφέρειες και τους Δήμους Αθηναίων και Θεσσαλονίκης για το «στήσιμο» FilmOffices.

«Πιστεύουμε ότι η βιομηχανία των οπτικοακουστικών μέσων είναι ένα φυσικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας και είναι ένα πλεονέκτημα που πράγματι αργήσαμε να εκμεταλλευτούμε στον βαθμό που θα έπρεπε», τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε, επίσης, ότι «η λειτουργία των FilmOfficesέχει τη δυνατότητα να βοηθήσει ιδιαίτερα γιατί κάθε περιφέρεια και κάθε μεγάλος δήμος θα πρέπει να παίξει έναν ρόλο για να μπορέσει αυτοτελώς να μας βοηθήσει στην προσέλκυση τέτοιου τύπου παραγωγών στην Ελλάδα» και πρόσθεσε: «Σας διαβεβαιώνω ότι επειδή έχει τύχει το τελευταίο διάστημα να μιλήσω κι εγώ με παραγωγούς, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από άλλες χώρες, το ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι πάρα πολύ μεγάλο.

Τα FilmOfficesείναι ένα βήμα επίσης προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά θα πρέπει να εμπλουτιστούν και να πάρουν περισσότερες αρμοδιότητες επάνω τους».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΕΚΟΜΕ, Πάνος Κουάνης, είπε χαρακτηριστικά ότι για να δημιουργηθεί ένα ευρύτερο, κατάλληλο οπτικοακουστικό οικοσύστημα, πρέπει να στηριχτεί σε τρεις άξονες: τις επενδύσεις (χρηματοδοτικά κίνητρα με το cashrebateκαι τη φοροαπαλλαγή κατά 30%), την ψηφιοποίηση και την εκπαίδευση.

Ο κ. Κουάνης μίλησε ακόμα για «κινηματογραφικό τουρισμό που μπορεί να αναπτύξει η Ελλάδα», καθώς τα οπτικοακουστικά μέσα «ενισχύουν το brandnameτης χώρας μας». Στο μεταξύ, παρουσίασε το μέχρι στιγμής έργο του ΕΚΟΜΕ, το οποίο έχει εγκριθεί: Προχωράνε 62 έργα σε 100 τοποθεσίες, εκ των οποίων οι 30 αποτελούν εγχώριες και οι 32 διεθνείς παραγωγές (ευρωπαϊκές, διασυνοριακές, συμπαραγωγές με Ελλάδα, ασιατική) με ενδεικτικές χώρες προέλευσης τις: ΗΠΑ, Κορέα, Ισραήλ, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Φιλανδία, ενώ 23 αφορούν τηλεοπτικές σειρές (εγχώριες και διεθνείς) 1 ντοκιμαντέρ, 1 animationκαι 36 ταινίες μεγάλου μήκους.

Όπως υπογράμμισε, η συνολική επένδυση στη χώρα μας για την παραγωγή των έργων ανέρχεται στα περίπου 58 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η δημόσια δαπάνη (επιστροφή cashrebate), όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του νόμου, ανέρχεται στα περίπου 19 εκατομμύρια ευρώ.

Όσον αφορά τις θέσεις απασχόλησης, ανέφερε ότι δημιουργούνται περίπου 15.000 θέσεις, ενώ συγκεκριμένα για το έργο των γραφείο αυτών, τόνισε τα εξής: «Ένα Film Office αναδεικνύει την περιοχή ως τόπο υλοποίησης μιας κινηματογραφικής παραγωγή, διευκολύνει την παραγωγή σε θέματα αδειοδοτήσεων, ανταποκρίνεται άμεσα στα αιτήματα της παραγωγής, ενώ παρέχει πληροφόρηση για επαγγελματικούς χώρους ή για οτιδήποτε χρειαστεί μια παραγωγή».

Όπως είπε, στόχος είναι να δημιουργηθούν 15 Film Offices στις 13 Περιφέρειες της χώρας και στους δύο δήμους, δηλαδή, στον Δήμο Αθηναίων και στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Το ΕΚΟΜΕ θα χρηματοδοτήσει με 5 εκατομμύρια ευρώ όλο το έργο, το οποίο «θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2020», σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ», η οποία έχει αναλάβει το έργο τεχνικής και επιστημονικής υποστήριξης για τη λειτουργία των film offices, Αριστόδημο Θωμόπουλο.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της εταιρείας, τα οποία παρουσίασε η Ναταλία Βλαστάρη, σύμβουλος της εταιρείας, εντοπίζονται τεράστια γραφειοκρατικά εμπόδια. Όπως υποστήριξε στο ΑΠΕ ΜΠΕ η κ. Βλαστάρη, «το πιο “καυτό” κομμάτι είναι η αδειοδότηση, είτε πρόκειται για μνημεία, για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αεροδρόμια, περιοχές Natura, είτε για χρήση τίτλων της ΕΛ.ΑΣ, κοινόχρηστους χώρους δήμων, χώρους της ΣΤΑΣΥ, καθώς τα περισσότερα νομοθετήματα που χρησιμοποιούνται σήμερα δεν αφορούν οπτικοακουστικές παραγωγές.