Π.Φουρναράκης: «Είναι μια μεγάλη επιβράβευση της πορείας  μου στον μαγικό κόσμο της σύνθεσης»

Το πλούσιο βιογραφικό του είναι αντιστρόφως ανάλογο με τους χαμηλούς τόνους που κρατά, αν και η μουσική είναι το δικό του μονοπάτι στη ζωή.

Ο λόγος για τον Ηρακλειώτη συνθέτη και μαέστρο Παναγιώτη Φουρναράκη, που με το ‘’έμπα’’ της νέας χρονιάς, κατάφερε να κατακτήσει μια παγκόσμια διάκριση στον Διεθνή διαγωνισμό Σύνθεσης “Classical Music Stars International Competition” που διεξήχθη στο Gdansk της Πολωνίας.

Το έργο του «ΚΑΝΤΑΤΑ ΕΡΓΟ Νο 32» απέσπασε το 1ο Βραβείο Σύνθεσης που θα παρουσιαστεί στη μεγαλύτερη πλατφόρμα μουσικής στον κόσμο, την medici-tv.

«Ο διεθνής αυτός Διαγωνισμός Σύνθεσης, τονίζει μιλώντας στην ‘’Π’’, είναι ένας από τους μεγαλύτερους και εγκυρότερους παγκοσμίως. Στόχος του είναι να ανακαλύπτει και να βραβεύει εξαιρετικά ταλέντα μέσα στη μουσική κοινότητα».

Πρόκειται για μια μεγάλη επιβράβευση της πορείας του στο μαγικό κόσμο της σύνθεσης που αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα από το γεγονός ότι οι συντελεστές του προέρχονταν από το πολιτιστικό δυναμικό του νησιού.

«Όλοι οι βασικοί μου συνεργάτες στο εγχείρημα αυτό -λέει περήφανα ο κ. Φουρναράκης-, είναι ντόπιοι καλλιτέχνες. Το Ηράκλειο διαθέτει ένα πολύ αξιόλογο και μορφωμένο δυναμικό στον χώρο του Πολιτισμού. Απόδειξη το ότι κατάφερε να αποδώσει τόσο άρτια, το έργο αυτό που πήρε το Α’ Διεθνές βραβείο. Το πώς μπορεί να αναδειχτεί, είναι πολύ απλό: να του δοθεί βήμα πρωταγωνιστή κι όχι κομπάρσου!»

Το βραβευμένο έργο είχαν την ευκαιρία να ακούσουν για πρώτη φορά όσοι παρευρέθηκαν πέρσι το καλοκαίρι στην μαγική αυλή της Παναγίας Γκουβερνιώτισσας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που οργάνωσε ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης Ποταμιών η «Γκουβερνιώτισσα», σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης.

Ο βραβευμένος συνθέτης που πρόσφατα ανέλαβε πρόσφατα καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Ωδείου Χερσονήσου, αναφέρεται στο όραμά του να γίνει μια κυψέλη Πολιτισμού για όλα τα παιδιά του Δήμου, αλλά και για την δημιουργία Φιλαρμονικής Ορχήστρας, που σε βάθος χρόνου, θα μετεξελιχθεί σε Συμφωνική Ορχήστρα ώστε να διδάσκονται όλα τα παιδιά που θέλουν να μάθουν ΜΟΥΣΙΚΗ, δωρεάν.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στον δάσκαλο και συνεργάτη του, αείμνηστο συνθέτη Θεόδωρο Αντωνίου, για τους σταθμούς της καριέρας του και για το αν σκέφτηκε ποτέ να φύγει στο εξωτερικό.

 

«Το Ηράκλειο διαθέτει ένα πολύ αξιόλογο

και μορφωμένο δυναμικό που μπορεί 

να αναδειχτεί, αν του δοθεί βήμα

 πρωταγωνιστή κι όχι κομπάρσου»

– Αποσπάσατε ένα διεθνές βραβείο σύνθεσης σε διαγωνισμό που έγινε στο Γκτανσκ της Πολωνίας. Μιλήστε μας για αυτό.

Το έργο μου «ΚΑΝΤΑΤΑ ΕΡΓΟ Νο 32», απέσπασε το 1ο Βραβείο Σύνθεσης στο Gdansk της Πολωνίας. Ο διεθνής αυτός διαγωνισμός Σύνθεσης, είναι ένας από τους μεγαλύτερους και εγκυρότερους παγκοσμίως. Στόχος του είναι να ανακαλύπτει και να βραβεύει εξαιρετικά ταλέντα μέσα στη μουσική κοινότητα. Μεταξύ αυτών που περιλαμβάνει το Βραβείο, είναι η παρουσίαση του έργου στη μεγαλύτερη πλατφόρμα μουσικής στον κόσμο, την medici-tv.

– Τι σημαίνει για σας;

Είναι μία μεγάλη επιβράβευση της πορείας μου στο μαγικό κόσμο της σύνθεσης, η οποία ολοκληρώνεται με το βραβείο αυτό.

– Ποιοι ήταν οι βασικοί σας συνεργάτες σε αυτό το εγχείρημα;

Όλοι οι βασικοί μου συνεργάτες στο εγχείρημα αυτό που παρουσιάστηκε πέρσι το καλοκαίρι από την Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, στην Παναγία Γκουβερνιώτισσα, είναι ντόπιοι καλλιτέχνες.

– Αυτό δείχνει μια νέα δυναμική που έχει αναπτυχθεί σε τοπικό επίπεδο;

Την παραγωγή της συναυλίας, την έχει το Φεστιβάλ Κρήτης, της Περιφέρειας Κρήτης. Κι εδώ θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά, τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη, για τη συμβολή του στην πραγματοποίηση της συναυλίας, στην Παναγία Γκουβερνιώτισσα.

Επίσης, θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ντόπιους καλλιτέχνες: τον Αντώνη Σανουδάκη, που μου εμπιστεύτηκε την ποίηση του, τη Χορωδία της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, τη μαέστρο της Χορωδίας κ. Λένα Χατζηγεωργίου, τις σολίστ κυρίες Διαμάντη & Μαρία Κριτσωτάκη, τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, τον Μιχάλη Οικονόμου Καλλιτεχνικό Διευθυντή της Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ.

Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους Έλληνες μαέστρους με διεθνή καριέρα και με την καθοδήγηση της μπαγκέτας του, κατάφερε, το έργο αυτό να έχει την τέλεια απόδοση.

– Αυτό το τοπικό «μελίσσι» πώς μπορεί ν΄ αναδειχθεί;

Το Ηράκλειο διαθέτει ένα πολύ αξιόλογο και καταρτισμένο δυναμικό στο χώρο του Πολιτισμού. Απόδειξη το ότι κατάφερε να αποδώσει τόσο άρτια, το έργο αυτό που πήρε το Α’ Διεθνές βραβείο. Το πώς μπορεί  να αναδειχτεί, είναι πολύ απλό: να του δοθεί βήμα πρωταγωνιστή κι όχι κομπάρσου!

– Με τον Αντώνη Σανουδάκη, δεν είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεστε. Τι σας εμπνέει στην ποίησή του;

Με τον Αντώνη Σανουδάκη, είναι η τρίτη φορά που συνεργαζόμαστε. Η πρώτη ήταν το Ορατόριο «Φαέθοντος Επιφάνεια», ακολούθησαν τα Θεατρικά Τραγούδια που παίχτηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και η τρίτη η βραβευμένη πλέον «ΚΑΝΤΑΤΑ ΕΡΓΟ Νο 32».

 

«Το όραμά μου είναι να γίνει το Ωδείο Χερσονήσου

μια κυψέλη Πολιτισμού για 

όλα τα παιδιά του Δήμου»

– Προσφάτως αναλάβατε καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Ωδείου  Χερσονήσου. Ποιο είναι το καλλιτεχνικό σας όραμα για τη λειτουργία του;

Κατ’ αρχήν οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ, στον Δήμαρχο Χερσονήσου κ. Ζαχαρία Δοξαστάκη που μ’ εμπιστεύθηκε. Το όραμά μου είναι να γίνει το Ωδείο Χερσονήσου, μια κυψέλη Πολιτισμού για όλα τα παιδιά του Δήμου. Επίσης, η δημιουργία Φιλαρμονικής Ορχήστρας, που σε βάθος χρόνου, θα μετεξελιχθεί σε Συμφωνική Ορχήστρα ώστε να διδάσκονται όλα τα παιδιά που θέλουν να μάθουν ΜΟΥΣΙΚΗ, δωρεάν.

– Ως δάσκαλος πιστεύετε ότι οι μουσικοί με κλασική παιδεία βρίσκονται σε καλύτερη θέση σχέση με το παρελθόν;

Φυσικά και βρίσκονται σε καλύτερη θέση από το παρελθόν, διότι τώρα έχουν ξεκινήσει και φεύγουν για σπουδές στο εξωτερικό ενώ παλαιότερα δεν συνέβαινε αυτό, με αποτέλεσμα να έχουν αποκτήσει ένα υψηλό επίπεδο Μουσικής Παιδείας.

– Το κοινό είναι καλύτερα εκπαιδευμένο πια;

Θα έλεγα ότι είναι καλύτερα εκπαιδευμένο αλλά χρειάζεται ακόμη πολλή προσπάθεια, ώστε να φτάσει σε ένα υψηλό επίπεδο.

 

 

«Μου δόθηκαν δύο ευκαιρίες να φύγω 

στο εξωτερικό. Δυστυχώς, δεν τόλμησα. Ίσως φοβήθηκα…»

– Ποιους θεωρείτε ως τους κυριότερους σταθμούς της καριέρας σας;

Την περιοδεία μου σε Αμερική και Αυστραλία με την Μικτή Χορωδία και Μαντολινάτα Αγ. Δημητρίου, την πρόσκληση και παραγγελία για την σύνθεση έργου από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών καθώς και την δημιουργία της Συμφωνικής Ορχήστρας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηρακλείου υπό την Νομάρχη Βαγγελιώ Σχοιναράκη. Ακόμα την έκδοση μιας συλλεκτικής κασετίνας με DVD και την έκδοση 5 CD με ένα μέρος του συνθετικού έργου μου και την συνεργασία μου με την Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και το Μαέστρο Μιχάλη Οικονόμου.

– Τι σημαίνει για έναν μαέστρο να μένει και να δημιουργεί στον τόπο που γεννήθηκε;

Μοναξιά και καθημερινή αμφισβήτηση.

– Ένας μουσικός μπορεί να ζήσει στην Ελλάδα του 2025 αποκλειστικά από την τέχνη του;

Δυστυχώς ένας μουσικός δεν μπορεί να ζήσει αποκλειστικά από την τέχνη διότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές, αλλά και ούτε η φιλοσοφία, από την πλευρά της πολιτείας.

 

“Το να μένει ένας μαέστρος στον τόπο που γεννήθηκε σημαίνει μοναξιά και καθημερινή αμφσιβήτηση 

– Σκεφτήκατε ποτέ να φύγετε στο εξωτερικό;

Η αλήθεια είναι ότι μου δόθηκαν δύο ευκαιρίες: η πρώτη ήταν όταν με κάλεσε ο δάσκαλός μου Θόδωρος Αντωνίου να πάω στη Βοστώνη όπου ήταν καθηγητής Σύνθεσης στο εκεί Πανεπιστήμιο. Η δεύτερη ευκαιρία ήταν, όταν δέχτηκα πρόταση από την ομογένεια της Αυστραλίας κατά την εκεί περιοδεία μου, να μείνω μόνιμα και να δημιουργήσω μια Ορχήστρα και Χορωδία. Δυστυχώς, δεν τόλμησα. Ίσως φοβήθηκα…

– Τι σχεδιάζετε για το επόμενο διάστημα;

Αυτό που σχεδιάζω είναι να υλοποιήσω το όραμα μου, στο Δήμο Χερσονήσου.

 

«Όλη μου η φιλοσοφία γύρω

από την μουσική είναι

επηρεασμένη από

τον Θόδωρο Αντωνίου»

– Είχατε την τύχη να έχετε δάσκαλο, αλλά και να συνεργαστείτε μ’ έναν από τους κορυφαίους Έλληνες συνθέτες, τον κρητικής καταγωγής αείμνηστο Θεόδωρο Αντωνίου. Τι κρατάτε από αυτή την συνεργασία που σας επηρέασε ως μουσικό;

Πραγματικά είχα την τύχη και την τιμή να έχω δάσκαλο μου έναν από τους κορυφαίους Έλληνες συνθέτες, τον αείμνηστο Θόδωρο Αντωνίου. Όταν συναντήθηκα μαζί του το 1990 πίστευα ότι γνώριζα μουσική. Στα δύο πρώτα μαθήματα του, διαπίστωσα ότι δεν ήξερα μουσική.

Ήταν ο άνθρωπος που μου έμαθε μουσική. Ό,τι έχω καταφέρει μέχρι σήμερα το οφείλω σε αυτόν. Όλη μου η φιλοσοφία γύρω από την μουσική είναι επηρεασμένη από τον Θόδωρο Αντωνίου. Στη ζωή μου μέχρι τώρα δεν έχω γνωρίσει πιο ανιδιοτελή άνθρωπο, με Α κεφαλαίο, από τον Θόδωρο Αντωνίου.